شرکت‌های دانش‌بنیان به کمک چالش‌های آبی اصفهان می‌آیند

معاون شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: در استان اصفهان پتانسیل خوبی از طریق شرکت‌های دانش بنیان برای رفع چالش‌های آب وجود دارد.
بابک ابراهیمی معاون شرکت آب منطقه‌ای اصفهان اظهار کرد: نیازهای فناورانه شرکت آب منطقه‌ای اصفهان استحصال و ۶ محور پروژه با ماهیت دانش‌بنیان تعریف شده است.
ببه گزارش پایگاه خبری طبیعت گردشگران وی با اشاره به اینکه در ۲ سال اخیر ۱۴ طرح تحقیقاتی تقاضامحور به فرجام رسیده است، افزود: اولویت شرکت آب منطقه‌ای اصفهان انعقاد قرارداد با شرکت‌های دانش بنیان به دلیل مرجعیت علمی و برون داد پژوهشی آنها است.
ابراهیمی با بیان اینکه در استان اصفهان پتانسیل خوبی از طریق شرکت‌های دانش بنیان برای رفع چالش‌های آب وجود دارد، تصریح کرد: برای نیل به این هدف شرکت آب منطقه‌ای اصفهان و شرکت‌های دانش بنیان باید دست به دست هم بدهند.
عضو هیأت مدیره شرکت آب منطقه‌ای اصفهان ادامه داد: احداث نیروگاه برق‌آبی بهینه در مسیر خط انتقال آب کاشان، تولید تجهیزات انبوه کنترل برخط آب‌های زیرزمینی و سطحی استان، تولید انبوه کنتورهای هوشمند، بررسی و پایش پیامدهای خشکسالی و منشاء میزان آلودگی‌های ورودی به رودخانه، ۶ تقاضای فناوری محور آب منطقه‌ای اصفهان در حال حاضر است.
وی با تأکید بر تقویت و هم افزایی ارتباط شرکت‌های دانش بنیان و شرکت آب منطقه ای اصفهان تصریح کرد: راه‌های ورود این شرکت‌ها برای حل مسائل آب تدارک دیده شده است و تسهیل می‌شود.س، شرکت دانش بنیان ایریک مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان شش پروژه یاد شده را در سه فاز انجام مطالعات و پژوهش، اجرای صنعتی پایلوت پروژه بهینه شده از نظر فنی و اقتصادی و تولید انبوه بهینه و اقتصادی، راهبری و اجرا می‌کند.