معاون بازرگانی سازمان تعاون روستایی استان اصفهان: ساز و کارهای خریدهای توافقی، تضمینی و حمایتی در این سازمان بنا بر نوع محصول کشاورزی و زراعی متفاوت است

معاون بازرگانی تعاون روستایی استان اصفهان گفت: ساز و کارهای خریدهای توافقی، تضمینی و حمایتی در این سازمان بنا بر نوع محصول کشاورزی و زراعی متفاوت است برای خرید محصول از کشاورز، کلیه مشخصات سجلی به همراه شماره حساب بانکی کشاورز و باغدار دریافت و ثبت می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری طبیعت گردشگران، نعمت‌الله عسکری در جمع اصحاب رسانه و به مناسبت هفته دولت، اظهار کرد: ساز و کارهای خریدهای توافقی، تضمینی و حمایتی در این سازمان بنا بر نوع محصول کشاورزی و زراعی متفاوت است.
وی خاطر نشان کرد: برای خرید محصول از کشاورز، کلیه مشخصات سجلی به همراه شماره حساب بانکی کشاورز و باغدار دریافت و ثبت می‌شود.
معاون بازرگانی تعاون روستایی استان اصفهان، تصریح کرد: این ساز وکار از مرحله دریافت مشخصات تا پرداخت پول محصول به کشاورز و بهره بردار در سامانه ساتراپ و به طور معمول به واسطه بانک کشاورزی انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه خرید گندم و دانه‌های روغنی با اداره کل غله و بازرگانی است، اظهار کرد: اداره غله نیز در سامانه سیمفا کلیه مراحل خرید و پرداخت را انجام می‌دهد.
عسکری افزود: در خرید محصولات توافقی حساب دولتی مطرح نیست و شرکت‌های تعاونی و اتحادیه‌های زیرمجموعه تعاون روستایی اقدام به پرداخت‌های مالی می‌کنند.
وی به تأمین و توزیع نهاده‌های دامی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: حدود یک میلیون تن انواع نهاده‌های دامی خریداری و در شهرها و روستاهای مختلف استان توزیع شده است
معاون بازرگانی تعاون روستایی استان اصفهان در ادامه به افتتاح مرکز فراوری گیاهان دارویی در سال آینده اشاره کرد و گفت: این مرکز در میمه راه‌اندازی خواهد شد.
وی همچنین گفت: در اجرای طرح کالابرگ الکترونیک ۱۰۶ فروشگاه برای اجرای طرح فعال شده و این اقدام ملی را در استان انجام می‌دهند.
بر این اساس، هشت طرح تعاونی و عمرانی؛ با اعتبار ۱۴ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان به مناسبت هفته دولت در شهرستان‌های خوانسار، سمیرم، تیران و کرون، شهرضا، اصفهان، شاهین شهر و گلپایگان افتتاح شده یا به بهره برداری رسیده است.
این طرح‌ها شامل احداث انبار، ساختمان و فروشگاه و همچنین باسکول‌های کشاورزی و تجهیز و توسعه اتحادیه‌ها و تعاونی‌های کشاورزی در استان اصفهان است.