مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان مطرح کرد: پیشرفت ۴۰ درصدی بزرگ‌ترین منطقه نمونه گردشگری اصفهان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از پیشرفت ۴۰ درصدی منطقه نمونه گردشگری مادر شاه به‌عنوان بزرگ‌ترین منطقه نمونه گردشگری استان اصفهان خبر داد.

به‌گزارش پایگاه خبری طبیعت گردشگران، احمد تجری مدیرکل سرمایه‌گذاری، زیرساخت و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی امروز ۷ شهریورماه برای سفری یک‌روزه وارد استان اصفهان شد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان در خصوص این سفر گفت: مدیرکل سرمایه‌گذاری در اولین مرحله از سفرش به استان اصفهان از مجموعه عظیم گردشگری کاروانسرای مادر شاه در محور مواصلاتی تاریخی و گردشگری شمال استان اصفهان از توابع شهرستان شاهین‌شهر و میمه بازدید کرد.
او ادامه داد: این مجموعه عظیم در دو مرحله با احیای کاروانسرای تاریخی مادر شاه مربوط به دوران صفوی از ۱۲ سال گذشته آغاز و پس از بهره‌برداری، مرحله دوم آن با مساحتی بالغ‌بر ۹۰ هکتار در پیرامون این مجموعه آغاز شده است.
محققیان افزود: مجموعه عظیم تجاری، هتل پنج ستاره، خدمات‌رسانی بین‌راهی، سالن سینما، رستوران سنتی و مجموعه فرهنگی با سرمایه‌ای بالغ‌بر ۶۰ هزار میلیارد ریال در حال انجام است.
محققیان تصریح کرد: با توجه به نیاز فراوان سرمایه‌گذاران مجموعه به حمایت معنوی به‌ویژه در زمینهٔ اختصاص زمین، مدیرکل سرمایه‌گذاری، زیرساخت و مناطق نمونه گردشگری وزارتخانه قول داد تا طی روزهای آینده ضمن پیگیری از سازمان‌های امور اراضی و منابع طبیعی موارد را تا حصول شرایط سرمایه‌گذار پیگیر کند.