مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه خبر داد: عقد قرارداد خرید ۵۰ اتوبوس ۱۸ متری برای اصفهان

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه از عقد قرارداد خرید ۵۰ اتوبوس ۱۸ متری خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری طبیعت گردشگران به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، سیدعباس روحانی با اعلام این خبر گفت: برای شهر اصفهان ۱۲ خط بی‌آرتی از سوی شورای ترافیک مصوب شده که تاکنون 4 خط از این خطوط احداث و کارشناسی‌های اولیه خط پنجم بی‌آرتی انجام شده است.
او افزود: خط ۳۴ فعلی حدفاصل ترمینال قدس، خیابان امام خمینی، میدان جمهوری اسلامی، خیابان کاشانی تا صفه بی‌آرتی می‌شود و به موضوع تغییر کاربری خط به‌صورت بی‌آرتی پرداخته شده است.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با اعلام اینکه امسال اضافه شدن ۵۰ دستگاه اتوبوس ۱۸ متری برای خطوط بی‌آرتی به مرحله قرارداد رسیده است، اظهارکرد: با امضای این قرارداد پس از هفت ماه تحویل اتوبوس‌ها آغاز می‌شود و شاهد تحولی در ناوگان حمل‌ونقل همگانی شهر خواهیم بود.
او با بیان اینکه هم‌اکنون به جز اتوبوس‌های بخش خصوصی حدود ۷۵۰ دستگاه اتوبوس فعال در شهر اصفهان به جابه‌جایی شهروندان می‌پردازند، گفت: مجموع اتوبوس‌های فعال همراه با اتوبوس‌های بخش خصوصی شامل 880 دستگاه است. همچنین برنامه ما برای تعمیرات، اورهال و بازسازی اتوبوس‌ها به گونه‌ای بوده که در مهرماه حداقل ۹۰۰ اتوبوس فعال در شهر داشته باشیم.
روحانی با اشاره به اینکه تا قبل از شیوع کرونا حدود هزار دستگاه اتوبوس در شهر اصفهان فعالیت داشت، گفت: این تعداد با شیوع کرونا به 395 دستگاه رسید.
او یکی دیگر از عوامل کمبود اتوبوس را افزایش چشم‌گیر قیمت این وسیله نقلیه دانست و افزود: در دولت نهم و دهم قیمت اتوبوس ۱۰۰ میلیون تومان بود که ۲۰ درصد هزینه آن را شرکت واحد اتوبوسرانی پرداخت می‌کرد و ۸۰ درصد دیگر یارانه دولتی بود، این در حالی است که در حال حاضر قیمت اتوبوس به هفت میلیارد تومان رسیده است.
به گفته او، طبق برآورد شرکت واحد اتوبوسرانی سالانه باید ۱۵۰ دستگاه اتوبوس جدید وارد ناوگان شود که این اقدام انجام نشده و موجب شده است عمر ۴.۵ سال ناوگان در سال ۱۳۹۴ به ۱۰.۵ سال در حال حاضر برسد.