مدیر عامل نمایشگاه بین المللی اصفهان: پیشرفت‌های نمایشگاه بر مبنای سند استراتژی

به گزارش پایگاه خبری طبیعت گردشگران به نقل از روابط عمومی شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان، مدیرعامل شرکت نمایشگاه استان در نشست صمیمی خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: تدوین سند استراتژی نمایشگاه با این هدف انجام شد که افق‌های جدیدی را پیش روی نمایشگاه اصفهان باز کنیم و با چشم‌اندازها و مأموریت‌های جدید تعریف شده هر بخش از مجموعه تحولات کیفی و گاه کارکردی را تجربه کنند. احمدرضا طحانیان افزود: این سند به مثابه نقشه راه در بخش‌های مختلف سازمان در حال اجرایی شدن است و به مرور شاهد تحولات ناشی از خط مش‌های جدید خواهیم بود. شماری از برنامه‌های اقدام این سند در ماه‌های اخیر اجرایی شده‌اند که تأثیر آن را در ادامه صحبت‌های من و گزارشی که از بخش‌های مختلف نمایشگاه خواهیم داشت، می‌توانید به وضوح دنبال کنید.
به گفته وی در این مدت و بر مبنای سند راهبردی سازمان، «واحد مارکتینگ و برند» در نمایشگاه مستقر شده است که با وجود طرح‌های در دست اجرای این واحد، به زودی شاهد پاره‌ای از تحولات در مجموعه خواهیم بود.
چارت تشکیلاتی بازنگری شده و برای برخی از بخش‌ها وظایف و مأموریت‌های تازه‌ای طراحی شده است. همچنین شاخص‌های ارزیابی عملکرد برای شماری از ذینفعان سازمان از جمله کارکنان، مجریان نمایشگاه، غرفه‌سازان و مشارکت‌کنندگان متحول شده و آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های جدیدی به منظور تحول و بهبود کیفی به این عزیزان ابلاغ شده است.
معاون امور نمایشگاه های داخلی نمایشگاه اصفهان نیز در تکمیل این صحبت در این نشست گفت: شرکت نمایشگاه امروز باتوجه به نیازهای ذینفعان خود، نقش فعال‌تری در اتاق بازرگانی برعهده گرفته و در شماری از کمیسیون‌های مرتبط با فعالیت مجموعه از جمله کمیسیون صادرات و واردات و کمیسیون خدمات عضویت و مشارکت دارد.
محمد گیوی افزود: ما بر مبنای سند چشم‌انداز سازمان با تشکل‌ها، انجمن‌ها، اتحادیه‌ها و سازمان‌ها همکاری نزدیک‌تری برقرار کرده‌ایم و با گسترش تعاملات برون سازمانی می‌کوشیم که سطوح کیفی بالاتری را برای نمایشگاه‌ها تعریف کنیم.
تحولات نمایشگاه‌های داخلی:
طحانیان با اشاره به اینکه در زمینه برگزاری نمایشگاه‌های داخلی ما شاهد تحولات کیفی مختلفی بوده‌ایم، تاکید کرد: تلاش شده تا با برگزاری جلسات ستادی پیش از برگزاری نمایشگاه و جلسات آسیب‌شناسی پس از آن به ساز و کارهای بهینه‌تری به منظور برگزاری هریک از این نمایشگاه‌ها دست پیدا کنیم.
وی افزود: بر این اساس ما از نیمه سال جاری میزبان شمار بیشتری از مشارکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان نسبت به مدت مشابه سال گذشته بودیم و امید می‌رود با گسترش طرح‌های توسعه عمرانی که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهم کرد، افتخار میزبانی شمار بیشتری از هم‌شهریان و هم‌وطنان عزیزمان را داشته باشیم.
طحانیان یادآور شد از ابتدای امسال تا کنون نمایشگاه اصفهان میزبان 31 عنوان نمایشگاهی بوده است. برخی از این نمایشگاه‌ها از قدیمی‌ترین نمایشگاه‌های کشور هستند و باتوجه به تلاشی که در حفظ و بهبود کیفیت آن شده است، در سطح ملی نیز مورد توجه است. از جمله «بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان»، «بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت دام، طیور، آبزیان، دامپزشکی و فرآورده های لبنی صادراتی»، «بیست و دومین نمایشگاه تخصصی جامع کشاورزی» و «بیست و دومین نمایشگاه بین المللی تجهیزات و تاسیسات سرمایشی و گرمایشی» و برخی دیگر برای نخستین‌بار در تقویم نمایشگاهی اصفهان وارد شده‌اند و امید داریم که در سال‌های آتی باتوجه به استقبالی که از این نمایشگاه‌ها صورت گرفته، به طور مستمر امکان برگزاری آن را داشته باشیم. «اولین نمایشگاه خدمات کسب و کار و فرانچایز»، «اولین نمایشگاه های انرژی های نو و تجدیدپذیر» و «اولین نمایشگاه تخصصی گلخانه، نهاده ها و ادوات باغبانی» از آن جمله بودند.
گزارش اقدامات بخش خارجی و بین‌الملل نمایشگاه:
مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین المللی استان اصفهان اشاره کرد: بخش خارجی ما نیز باتوجه به هدف‌گذاری و مأموریتی که در سند استراتژی سازمان به منظور ايجاد بستر و زمينه لازم براي تبادل ايده‌ها، نظرها و برندها، تكنولوژي‌هاي ممالك مختلف، گسترش مبادلات تجاري، جلب سرمايه گذاري و بستر سازي جهت تبادل تجربيات اقتصادي و اجتماعي، برای آن تعریف شده است، تلاش داشتند این مهم را تحقق بخشند.
طحانیان اضافه کرد: عضویت در اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوریه و ایران و فرانسه یک دریچه تعاملی و بازرگانی جدید برای شرکت نمایشگاه به همراه داشت. همچنین ما میزبان هیأت‌های تجاری در برخی از نمایشگاه‌ها هستیم. هیات تجاری سوریه در نمایشگاه خدمات فرانچایز حضور پیدا کردند و میزبانی از هیات تجاری عراقی در نمایشگاه صنعت برق و اتوماسیون صنعتی را نیز برعهده داشتیم. به علاوه دعوت و میزبانی از مدیر ارشد شرکت برگزارکننده نمایشگاهی ترکیه در حاشیه نمایشگاه قطعات خودرو را داشتیم که به امضا تفاهم نامه همکاری نیز منجر شد. در نمایشگاه خدمات شهری از مدیران شهری شهر شیامن چین و 3 شهر از کشور ارمنستان دعوت شد و میزبان آن‌ها در این رویداد بودیم. دعوت و میزبانی از هیات تجاری استان هرات افغانستان به ریاست رئیس اتاق صنایع و معادن در نمایشگاه فولاد و متالورژی نیز از جمله دیگر تعاملات خارجی ما طی ماه‌های گذشته بود.
وضعیت توسعه عمرانی نمایشگاه:
طحانیان گفت: توسعه زیرساخت‌های عمرانی نمایشگاه بین‌المللی اصفهان یکی از مهم‌ترین اقدامات در دست انجام طی سال جاری بوده است. همکاران ما در بخش عمرانی نمایشگاه با تمرکز بر طرح‌های توسعه‌ای تلاش داشته‌اند که به بهبود بسترهای سخت‌افزاری نمایشگاه کمک کنند تا امکانات و تسهیلات بیشتری در اختیار شهروندان و بازدیدکنندگان قرار گیرد. بخشی از این اقدامات مربوط به استانداردسازی و بهبود کیفی و امنیتی محیط نمایشگاه بوده و بخش دیگری به گسترش فضاهای فیزیکی و افزایش امکانات مجموعه کمک کرده است.
شمار عملیات‌های مختلفی که طی امسال به اتمام رسیده یا در دست اجرا قرار دارد بسیار زیاد است اما در اینجا برای اطلاع رسانه‌ها و شهروندان به تعدادی از این اقدامات اشاره می‌کنم: احداث فاز دوم پارکینگ های غربی نمایشگاه به همراه اجرای کانال های دفع آب های سطحی و جداول به مساحت 24،000 متر مربع، احداث جاده مجاور فنس انرژی اتمی به مساحت 10000 متر مربع، احداث جاده عرضی نمایشگاه به مساحت 17200 متر مربع، تسطیح و تثبیت محوطه روباز نمایشگاهی به وسعت 23000 متر مربع، نخاله برداری و خاکبرداری دپوهای بخش جنوبی سایت به حجم 25000 متر مکعب، اجرای مالون کاری در گستره سایت، اجرای فونداسیون های پایه های روشنایی بلوارها به تعداد 100 عدد و خرید پایه های روشنایی مورد نیاز، اجرای فونداسیون های برج نوری و خرید سه عدد برج نوری 25 متری، احداث مسیر میانی سالن های فاز دوم نمایشگاه، توسعه فضای سبز نمایشگاه و آماده سازی بخشی از سایت جهت احداث جنگل کاری، احداث فروشگاه، زهکشی و آغاز عملیات اجرایی تکمیل ساختمان مرکز تجارت و بازاریابی، نصب و راه اندازی دیزل ژنراتور 2500، دو طرفه کردن پایه های روشنایی جاده خروجی نمایشگاه، بهبود نورپردازی‌های سالن امیرکبیر، برقراری روشنایی تابلوهای تبلیغاتی نمایشگاه، احداث و تجهیز آشپزخانه نمایشگاه و بالاخره آغاز عملیات سالن‌های فاز دوم و طرح توسعه نمایشگاه بین المللی اصفهان که به همت همکاران ما و همراهی همه دستگاه‌های ذیربط در دست اجرا است.
در پایان طحانیان تاکید کرد: نمایشگاه بین‌المللی با روابط متقابل با اصحاب رسانه می‌تواند مشکلات این مجموعه را حل کند و برای رفع آنان برنامه‌ریزی‌های خوبی داشته باشد و در این حوزه به یکدیگر کمک برسانیم.
وی افزود: در هفت ماه گذشته نمایشگاه بین‌المللی یکی از شلوغ‌ترین دوره‌های خود را داشته است و به‌طور تقریبی سعی شده است هر هفته نمایشگاه برگزار شود، تمام سعی و تلاش ما بر این اساس بوده که حاصل کار صنایع شهر و کشورمان را در نمایشگاه‌ها ارائه دهیم، نمایشگاه اصفهان با قدمت ۳۰ ساله خود، در کشور جزو بهترین‌ها بوده است و همچنان سعی داریم این خوب بودن را به بهترین نحو نشان دهیم و تلاشمان بر آن است که بهتر از قبل باشیم.