“به احترام مردم اصفهان” بهره برداری از گذر تاریخی گردشگری آقا نورالله نجفی؛ تکمیل و اصلاح روشنایی میدان امام (ره)

شهردار اصفهان با بیان اینکه منازل اطراف گذر آقا نورالله نجفی به نقاط گردشگری این کلان‌شهر از جمله بوم‌گردی و رستوران سنتی تبدیل خواهد شد، گفت: پیش‌بینی می‌شود این گذر به یکی از مهم‌ترین گذرهای اصفهان تبدیل شود.

به گزارش پایگاه خبری طبیعت گردشگران، علی قاسم‌زاده در حاشیه بیست‌وچهارمین ویژه برنامه «به احترام مردم اصفهان» با محوریت بهره‌برداری از گذر آقا نورالله نجفی اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود این گذر به یکی از مهم‌ترین گذرهای اصفهان و منازل اطراف آن به نقاط گردشگری از جمله بوم‌گردی و رستوران سنتی تبدیل شود.

وی افزود: در دوره ششم مدیریت شهری اصفهان احیای سه تا چهار محور دیگر این کلان‌شهر در دستور کار قرار گرفته است که به‌تدریج در زمان احیا به شهروندان معرفی می‌شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه دو هفته پیش مهمان ساکنان منازل اطراف این گذر بودم، گفت: احیای این گذر موجب افزایش رضایت ساکنان این نقطه از شهر شده است.

گوهر جهانی در قلب اصفهان است / اصلاح روشنایی میدان امام (ره) با ۹ میلیارد تومان اعتبار

قاسم‌زاده در حاشیه آئین بهره‌برداری از پروژه تکمیل و اصلاح روشنایی کف و غرفه‌های میدان امام (ره) نیز اظهار کرد: یکی از سخت‌ترین کارها این است که بخواهیم در اماکنی که شهرت جهانی دارد، فعالیتی انجام دهیم.

وی افزود: میدان امام (ره) متعلق به اصفهان و ایران نیست، بلکه یک گوهر گرانقدر جهانی است، از این‌رو پروژه اصلاح روشنایی و نورپردازی آن را برای کمک به جذابیت میدان به بهره‌برداری رساندیم و امیدواریم بتوانیم این اماکن را حفظ کنیم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه حدود ۹ میلیارد تومان برای پروژه تکمیل و اصلاح نورپردازی کف و غرفه‌های میدان امام (ره) اصفهان هزینه شده است، خاطرنشان کرد: با توافق و نظارت اداره کل میراث فرهنگی، طرحی برای این گذر در نظر گرفته و با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان احداث شد.

مدیر بهینه‌سازی شهرداری اصفهان:

بهره برداری از پروژه تکمیل و اصلاح روشنای کف و غرفه های میدان امام (ره)

مدیر بهینه‌سازی، تعمیرات و نگهداری تأسیسات شهری معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: پروژه تأمین روشنایی میدان امام (ره) با استفاده از ۲۳۰۰ لامپ فوق کم‌ مصرف و ۱۲ هزار متر کابل در راستای رفع دغدغه ۲۰ ساله شهروندان انجام شده است.

سیدمهدی حسینی در حاشیه آئین بهره‌برداری از پروژه تکمیل و اصلاح روشنایی کف و غرفه‌های میدان امام (ره) با محوریت بهره‌برداری از گذر آقا نورالله نجفی اظهار کرد: پروژه تأمین روشنایی میدان امام (ره) با استفاده از ۲۳۰۰ لامپ فوق کم‌مصرف و ۱۲ هزار متر کابل انجام شده است.

وی افزود: به‌روزرسانی تابلوهای برق، سیستم صوت و تابلوهای برق ایمن از دیگر بخش‌های این پروژه بوده است.

مدیر بهینه‌سازی، تعمیرات و نگهداری تأسیسات شهری معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان تاکید کرد: اجرای این پروژه در راستای رفع دغدغه ۲۰ ساله شهروندان انجام شده است.

حسینی گفت: تأمین روشنایی گنبد مسجد شیخ لطف‌الله، منار ساربان و مسجد جامع نیز در دستور کار شهرداری قرار دارد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر اصفهان مطرح کرد:

تاکید بر انسان‌مداری و پیاده‌محوری در طراحی گذر آقانورالله نجفی

محمدعلی ایزدخواستی در حاشیه بیست‌وچهارمین ویژه برنامه «به احترام مردم اصفهان» با محوریت بهره‌برداری از گذر آقا نورالله نجفی اظهار کرد: نوع طراحی که توسط سازمان نوسازی و بهسازی برای گذر آقا نورالله نجفی انجام شد، انسان‌مدار، پیاده‌محور و گردشگرپذیر بود تا رویدادهای فرهنگی هنری در آن اجرا شود و در کالبد آن این برنامه‌ها دیده شده شود.

وی افزود: در طراحی کالبدی گذر آقا نورالله نجفی حضور انسان‌ها، اجرای برنامه‌ها و تماشای آن مورد توجه قرار گرفت و در ادامه آن انتظار می‌رود متولیان حوزه فرهنگ و هنر برنامه‌های خود را در این نقطه اجرا کنند، زیرا قابلیت اجرای این برنامه‌ها را دارند.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: ایده این سازمان مبنی بر این است که فضاهای شهری واقع در بافت تاریخی نصف‌جهان مورد استفاده قرار گیرد؛ فضایی خلاق و هم‌سو با ادبیات بافت تاریخی باشد و برای زندگی امروز ساخته شود و خاطره‌سازی کند.

معاون شهردار اصفهان:

فصل جدید تعامل سازنده میان شهرداری و میراث معضل گذر آقانورالله نجفی را حل کرد

وحید مهدویان در بیست‌وچهارمین ویژه برنامه «به احترام مردم اصفهان» با محوریت بهره‌برداری از گذر تاریخی آقانورالله نجفی اظهار کرد: این گذر به همت بلند بخش‌های مختلف مدیریت شهری و با مشارکت اداره میراث فرهنگی اصفهان به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: فصل جدیدی از تعامل و مشارکت سازنده میان اداره میراث فرهنگی و شهرداری اصفهان در این دوره شکل گرفت که منجر به اتفاقات قابل توجهی از جمله حل معضل این گذر شد.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان تاکید کرد: طی سال‌های گذشته اتفاق نامبارکی در خصوص گذر آقانورالله در جوار میدان امام (ره) رخ داده بود که در این دوره با حمایت دستگاه‌های متولی از آن گره‌گشایی شد.

مهدویان با بیان اینکه اصفهان با بیش از هزاران اثر تاریخی مردم متمدنی را دل خود جا داده است، گفت: بهره‌برداری از اینگونه مکان‌ها موجب می‌شود که نه‌تنها نسل جوان، بلکه یک ملت به شهر خود افتخار کنند.

مدیرکل ثبت و حریم آثار و حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی وزارت میراث فرهنگی:

مدیریت شهری اصفهان با احیای گذر آقانورالله نجفی یک ناهنجاری را به هنجار تبدیل کرد

علیرضا ایزدی در بیست‌وچهارمین ویژه برنامه «به احترام مردم اصفهان» با محوریت بهره‌برداری از گذر تاریخی و گردشگری آقانورالله نجفی اظهار کرد: اگر کمی به گذشته رجوع کنیم، بناها همیشه قشر مؤمن شهر بوده است و هر بنایی در خاطره‌ها، یک مؤمن شناخته می‌شود.

وی با بیان اینکه اصفهان را به‌طور قطع مؤمنانی بنا کرده‌اند که برای همیشه در تاریخ مانا خواهند بود، افزود: امروز به همت مدیریت شهری اصفهان اتفاق ناگوار هشت سال قبل به اتفاق گوارا تبدیل شد که کار بسیار سختی است.

مدیرکل ثبت و حریم آثار و حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با ابراز خرسندی از حل معضل چندساله گذر تاریخی آقانورالله نجفی به همت مدیریت شهری اصفهان گفت: تبدیل یک ناهنجاری به هنجار، کاری بسیار دشوار است که تنها از عهده مدیران شایسته برمی‌آید.

وی گفت: بی‌تردید، اصفهان تا همیشه شهری ماندگار و برجسته در تاریخ خواهد ماند و امیدوارم معضل زاینده‌رود نیز به زودی حل شود و شاهد جریان دائمی آن در شهر اصفهان باشیم.