سر اقا سید روستای گردشگری

به گزارش پایگاه خبری طبیعت گردشگران روستای سر آقا سید از توابع بخش مرکزی شهرستان کوهرنگ است که با مختصات جغرافیایی 49 درجه و 51 دقیقه طول شرقی و 32 درجه و 40 دقیقه عرض شمالی در 45 کیلومتری شمال غربی چلگرد و 130 کیلومتری شهرکرد قرار دارد.
وضعیت جغرافیایی:روستای سر آقا سید از توابع بخش مرکزی شهرستان کوهرنگ است که با مختصات جغرافیایی 49 درجه و 51 دقیقه طول شرقی و 32 درجه و 40 دقیقه عرض شمالی در 45 کیلومتری شمال غربی چلگرد و 130 کیلومتری شهرکرد قرار دارد.
روستای سرآقاسید با 2500 متر ارتفاع از سطح دریا اقلیمی معتدل و کوهستانی دارد. آب و هوای آن در بهار و تابستان خنک و دلپذیر و در زمستان سرد و خشک است.
قدمت:این روستا در گذشته یکی از اتراقگاه های ییلاقی عشایر بختیاری بوده و طی قرن اخیر به روستا تبدیل شده است. وجه تسميه اين روستا نيز به خاطر امامزاده اي است كه مقبره آن در پايين روستا قرار دارد و چون روستا به صورت مجتمع پلكاني در بالاي اين امامزاده به وجود آمده است به اين روستا سرآقا سيد مي گويند.
جمعیت این روستا در سال 1385 در حدود 1179 نفر گزارش شده است

اقتصاد این روستا بر فعالیت های دامداری، زراعی و انجام امور خدماتی و تولید صنایع دستی استوار است.مکان های گردشگری
روستای کوهستانی سر آقا سید، با آب و هوای معتدل و چشم اندازهای زیبای طبیعی از روستاهای جذاب برای دوستداران گردشگری طبیعی و علاقه مندان به ورزش های کوهستانی است.
پیست اسکی تابستانه چال میشان نیز از زیباترین جاذبه ها و قابلیت های ورزش های کوهستانی است. این پیست در 25 کیلومتری روستای سرآقا سید قرار دارد.راه های دسترسی:
روستای سرآقا سید از طریق شهر چلگرد، با جاده ای تقريبأ شوسه مانند قابل دسترسی است