دبیر هفتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران خبر داد: ارسال یک هزار و ۲۶۴ اثر به دبیرخانه هفتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان

دبیر هفتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران از ارسال یک هزار و ۲۶۴ اثر به دبیرخانه این المپیاد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری طبیعت گردشگران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، وحید ملتجی در نشست خبری که روز 24 دی ماه با حضور اصحاب رسانه برگزار شد با اعلام این خبر گفت: هفتین المپیاد فیلمسازی نوجوانان با شعار “بچه‌ها به سمت قله” برگزار می‌شود و آثار متفاوت و بسیار خوبی به دبیرخانه ارسال شده است.

او با اعلام اینکه المپیاد فیلمسازی در ۲حوزه فیلم و ایده برگزار شده است، افزود: ۲۶۱ اثر مربوط به بخش فیلم و یک هزار و ۳ اثر مربوط به بخش ایده بوده است. از این میان، ۳۱ نفر توسط هیات داوران انتخاب شده‌‌اند که شامل ۱۲ نفر در حوزه ایده و ۱۹ نفر در حوزه فیلم است.

دبیر هفتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران خاطرنشان کرد: در این المپیاد هزار و ۵۹ نفر از ۲۸ استان و ۷۵ شهر شرکت کرده‌اند که بیش از ۲برابر دوره قبلی است. همچنین تعداد کل آثار بالغ بر یک هزار و ۲۶۴ اثر است.

او تاکید بر مولفه‌های فرهنگی و جامعه‌شناسی را از وجوه بارز این دوره المپیاد فیلمسازی نوجوانان دانست و اظهار کرد: تلاش شده تا مربیانی برای این دوره انتخاب شوند تا ضمن آموزش فنون مهارتی فیلمسازی به نوجوانان، بر آموزش مسائل هویتی و فرهنگی نیز تاکید کنند.

ملتجی خاطرنشان کرد: تفکیک المپیاد از جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان، از دیگر امتیازاتی است که در این دوره محقق شده و رضایت عمده اهالی سینما را نیز جلب کرد.

هم‌طرازی برگزیدگان المپیاد فیلمسازی نوجوانان با نخبگان کشور

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری اصفهان نیز در این نشست گفت: یکی از اتفاقات خوب سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان این بود که هفتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان به طور جدی مورد توجه واقع شد و در هیاهوی جشنواره مورد غفلت قرار نگرفت.

میثم بکتاشیان افزود: خوشبختانه المپیاد فیلمسازی نوجوانان توانست به طور مجزا برگزار شود و از سوی نوجوانان مورد توجه و استقبال قرار گیرد.

او ابراز امیدواری کرد که این المپیاد هم‌طراز با سایر المپیادهای علمی مانند المپیاد شیمی و فیزیک مطرح شود و برگزیدگان آن به عنوان نخبگان کشور مورد توجه قرار گیرند.