شهردار اصفهان: فصلی نو در ارتباطات اصفهان و بارسلون اسپانیا/ آماده میزبانی از گردشگران هستیم

شهردار اصفهان گفت: بیش از ۲۰ سال از امضای قرارداد خواهر خواندگی اصفهان و بارسلون می‌گذرد و امیدواریم شاهد فصلی نو در ارتباط این دو شهر باشیم.

به گزارش پایگاه خبری طبیعت گردشگران، علی قاسم‌زاده در دیدار با «آنخل لوسادا فرناندز» سفیر اسپانیا در جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: از این میزبانی بسیار خرسندیم و امیدواریم ساعاتی که در اصفهان می‌گذرانید، بهترین ساعات زندگی شما باشد.
وی افزود: بیش از ۲۰ سال از امضای قرارداد خواهر خواندگی اصفهان و بارسلون می‌گذرد و امیدواریم شاهد فصلی نو در ارتباط این دو شهر باشیم.
شهردار اصفهان با بیان اینکه شهر اصفهان و بارسلون شباهت‌های زیادی دارند از جمله خیابان محوری بارسلون که شبیه چهارباغ اصفهان است، تصریح کرد: دیپلماسی شهری این امکان را می‌دهد که فارغ از بعضی مسائل بتوانیم ارتباط بیشتری بین تشکل‌های شهری و مردمی برقرار کنیم.
قاسم‌زاده با ابراز خرسندی از سفر سفیر اسپانیا در جمهوری اسلامی ایران برای حضور در مراسم افتتاح نمایشگاه فرش دستباف اصفهان خاطرنشان کرد: در بسیاری از منازل مردم اسپانیا به ویژه بارسلون فرش ایرانی وجود دارد و این علایق نشان از ریشه‌های فرهنگی مشترک ایران و اسپانیا دارد.
وی اظهار داشت: امروز همه چیز تابع اشتراکات فرهنگی است که می‌توان بر اساس آن ارتباطات اقتصادی، علمی و هنری را نیز تعریف کرد و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد رفت و آمدهای بیشتری بین دو کشور ایران و اسپانیا و دو شهر خواهرخوانده اصفهان و بارسلون باشیم.
شهردار اصفهان تاکید کرد: اصفهان آماده میزبانی از گردشگران است و به مهمان‌نوازی شهرت دارد، همچنین زمینه‌های مختلفی برای آغاز ارتباطات اصفهان و بارسلون در عرصه‌های دانشگاهی، هنری و ورزشی وجود دارد.
قاسم‌زاده با بیان اینکه اصفهان آمادگی دارد نقطه آغاز میزبانی‌ها باشد یا گروه‌هایی از اصفهان به اسپانیا سفر کنند، افزود: در این راستا جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان و جشنواره نقاشی کودکان پوپک ظرفیت‌هایی است که می‌توانیم میزبان بارسلونا باشیم.
گفتنی است بارسلون پایتخت پرجمعیت‌ترین بخش ایالت خودمختار کاتالونیا و پس از مادرید پرجمعیت‌ترین شهر اسپانیا و مهمترین بندر این کشور است که حدود ۵ میلیون نفر جمعیت دارد و ششمین شهر پرجمعیت اتحادیه اروپا و بزرگترین کلان‌شهر اروپا در کنار دریای مدیترانه با ۱۳ کیلومتر ساحل زیبا است.
قرارداد خواهر خواندگی اصفهان و بارسلون بیست‌وچهارم دی ۱۳۷۸ منعقد شد و بر اساس این قرارداد دو شهر اصفهان و بارسلون در زمینه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی و اقتصادی با یکدیگر همکاری می‌کنند.