کسب دوازده نشان ملی مرغوبیت توسط هنرمندان سمیرم

به گزارش پایگاه خبری طبیعت گردشگران، سعید سلیمانیان اظهار گفت: هنرمندان صنایع دستی شهرستان سمیرم در هفتمین دوره داوری مهر اصالت ملی خوش درخشیدند و توانستند برگ زرین دیگری بر افتخارات این شهرستان در حوزه صنایع دستی بیفزایند .
وی افزود: هفتمین دوره داوری نشان ملی مرغوبیت کالای صنایع دستی طی مراسمی که از ۱۶ تا ۲۰ دی ماه به میزبانی استان فارس برگزار شد ۷۲ نفر از استان اصفهان موفق به دریافت مهر اصالت ملی شدند که از این تعداد سهم هنرمندان این دیار کهن دوازده اثر بود .

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان سمیرم خاطرنشان کرد: در این دوره ۸ نفر از هنرمندان این شهرستان تعداد دوازده اثر در رشته بافته‌های داری ارسال کردند که هر دوازده اثر موفق به اخذ نشان ملی مرغوبیت گردیدند .
وی عنوان کرد: هنرمندانی که در این دوره شرکت و موفق به اخذ نشان ملی مرغوبیت گردیدند؛ خانم ها: فاطمه خانبازی یک نشان، زینب خانبازی دو نشان، سودابه صیدی‌زاده دو نشان، فریبا آیین کوب دو نشان، مرضیه پیکری یک نشان، ناهید دره شوری یک نشان، فرزانه پیروزی دو نشان و فرزانه سلوکی یک نشان ملی مرغوبیت را کسب نمودند.
وی اضافه کرد: بیش از ۴۳ نشان ملی و هفت نشان بین المللی یونسکو توسط هنرمندان بافنده این شهرستان به ثبت رسیده است که با حمایت از هنرمندان این شهرستان می توانیم گام موثری در راستای توسعه این حوزه و رونق گردشگری برداریم .