در هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران و به همت شهرداری اصفهان صورت گرفت؛ رونمایی از اولین نقشه گردشگری اصفهان به زبان انگلیسی و چینی

به گزارش پایگاه خبری طبیعت گردشگران در حاشیه سومین روز از برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران، در مراسمی با حضور حمیدرضا محققیان، سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، علیرضا حبیبی سرپرست معاونت گردشگری استان، مدیران فرهنگی شهرداری اصفهان و جمعی از اساتید و اصفهان پژوهان حاضر در نمایشگاه از اولین نقشه گردشگری اصفهان به دو زبان انگلیسی و چینی رونمایی شد.
حمیدرضا محققیان سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان در حاشیه این مراسم گفت: با توجه به آمارهای به‌دست‌آمده از ورود گردشگران خارجی به استان اصفهان، گردشگران چینی در رتبه اول گردشگران خارجی هستند که اصفهان را مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند.
او ادامه داد: خوشبختانه با توجه به سابقه همکاری تنگاتنگ این اداره‌کل با شهرداری اصفهان، نقشه جامع گردشگری اصفهان به ۲ زبان انگلیسی و چینی برای اولین بار و به همت شهرداری اصفهان چاپ و منتشر شد.
محققیان افزود: حضور در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران و همچنین حضور فعالان گردشگری، اساتید و اصفهان پژوهان، فرصت مناسبی بود تا در آستانه سال جدید چینی، از این نقشه جامع گردشگری رونمایی شود.
نقشه گردشگری اصفهان به دو زبان چینی و انگلیسی برای نخستین بار در کشور تهیه شده است
علیرضا مساح رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان اظهار کرد: آئین رونمایی از «نقشه گردشگری اصفهان» روز بیست‌وپنجم بهمن سال جاری در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری برگزار شد.
وی افزود: این نقشه به دو زبان چینی و انگلیسی برای نخستین بار در کشور تهیه شده است و از طریق هتل‌ها، آژانس‌های مسافرتی و اقامتگاه‌ها در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد.
رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تصریح کرد: اصفهان به عنوان یکی از اصلی ترین شهرهای گردشگرپذیر در کشور، سال جاری میزبان حدود ۶۰ هزار گردشگر چینی بود که چند روزی را در این شهر مانده و به بازدید از آثار دیدنی آن پرداختند.
مساح ادامه داد: از آنجایی که تاکنون نه فقط در اصفهان، بلکه در کشور هیچ اقدامی در جهت معرفی شهر اصفهان به زبان چینی برای گردشگران این کشور انجام نشده است، بر آن شدیم تا برای نخستین بار با تهیه یک نقشه گردشگری، نقاط مرکزی شهر اصفهان را به آن‌ها معرفی کنیم.