روابط عمومی از تبلیغات، نام عام تری دارد اما عناصر متخصصی را در برمی گیرد

مهسا ملک پور، مدیر روابط عمومی نمایشگاه بین المللی استان اصفهان
روابط عمومی و تبلیغات دو عنصر جدانشدنی هستند و آنها را به عنوان دو عنصر متعامل در مجموعه عناصر دیگر می بینیم.
از یک سو روبط عمومی بخواهد ارتباط برقرار کند و مطالب خود را انتقال دهد باید از فرمول ها و روش های علمی تبلیغات استفاده کند و از سوی دیگر اگر تبلیغات بخواهد خوب ارایه شود باید از روابط عمومی بهره بگیرد.
در بررسی آسیب شناسی نکته اینست که روابط عمومی در حد نصب آگهی ترحیم و برگزاری مراسم تودیع و معارفه است و البته همینگونه هم به تبلیغات نگاه می کنند که تبلیغات را هم در حد چسباندن پوستر و بنر می بینند.
اما اگر به تبلیغات اینگونه نگاه شود که این واحد مفهوم موردنظر مجموعه را با روش علمی انتقال می دهد، آن زمان تبلیغات جایگاه خود را پیدا می کند.
اگر بخواهد تبلیغات را بدون روابط عمومی، درست انجام دهد، به نتیجه نمی رسد.
بنابراین معرفی درست و شناساندن یک مجموعه در گام نخست یک روابط عمومی قوی، علمی و کارآمد نیاز دارد که این مجموعه روابط عمومی عناصر لازم برای تبلیغات، بازاریابی و فروش را در درون خود دارد.