نخستین جشنواره ملی تئاتر«اقتباس» در دو بخش صحنه ای و نمایشنامه نویسی به میزبانی شاهین شهر برگزار خواهد شد.

برگزاری نشست خبری نخستین جشنواره ملی تئاتر اقتباس شاهین شهر

به گزارش پایگاه خبری طبیعت گردشگران نخستین جشنواره ملی تئاتر«اقتباس» در دو بخش صحنه ای و نمایشنامه نویسی به میزبانی شاهین شهر برگزار خواهد شد.مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبری آغاز به کار جشنواره ملی تئاتر«اقتباس» که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان برگزار شد،گفت اگر در حوزه ادبیات نمایشی به ادبیات کهن ایران برگردیم بی تردید از حضور ادبیات خارجی در حوزه ادبیات نمایشی کاسته خواهد شد.
حمید نیلی با بیان این که هنرمندان عرصه نمایش به خلق اثر زنده اند افزود: ادبیات کهن ایران می تواند دست مایه ای برای خلق اثر شود.
وی گفت: برگزاری جشنواره ملی تئاتر«اقتباس» سبب می شود تا آثار نمایشی بر اساس آداب و رسوم و ادبیات کهن ایران خلق شود و اجراهای فاخری رقم بخورد.
مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: جشنواره های هنری زیادی در کشور برگزار می شود ولی این جشنواره از لحاظ موضوعی اهمیت ویژه ای دارد.
مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان هم گفت: لازم است وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر روی ادبیات داستانی سرمایه گذاری ویژه انجام دهد چون ادبیات داستانی، زیربنای بسیاری از حرکت ها در حوزه فرهنگ و هنر است.
سیدمهدی سیدین نیا افزود: سرمایه گذاری ویژه در ادبیات داستانی سبب خواهد شد تا حوزه نمایش و سیما و بخش های هنری از پشتوانه عظیم اندیشه ای، نظری و محتوایی برخوردار شود.
همچنین شهردار شاهین شهر با بیان این که هنر زبان بیان احساس است و هنر نمایش زبان بیان ناگفته ها است گفت: جشنواره ملی تئاتر اقتباس برای بازگشت دوباره به غنای فرهنگی و ادبیات فاخر ایران و صیانت از آن و همچنین به منظور انتقال مفاهیم ارزشی در فرهنگ کهن ایران به نسل نو برگزار می شود تا نسل جدید بتواند این داشته ای ارزشمند را بازیابی کند و پیوند ناگستنی بین ادبیات، هنر، تئاتر، تاریخ و فرهنگ ایجاد شود.
سعید ابریشمی راد افزود: مدیریت شهری شاهین شهر به دنبال هویت بخشی به ایران و ایرانی و هویت بخشی به شهر نوپای شاهین شهر است.
علاقه مندان برای شرکت در جشنواره ملی و دریافت اطلاعات بیشتر می توانند به امور هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ‌شاهین ‌شهر و یا به نشانی اینترنتیwww.shahinshahr.ir
مراجعه کنند.انتهای پیام//