پیام شهردار اصفهان به شهردار و شهروندان شهر کاپان به مناسبت روز کاپان

به گزارش پایگاه خبری طبیعت گردشگران، دکتر علی قاسم زاده شهردار اصفهان  در مراسمی که به مناسبت روز کاپان برگزار شده بود پیامی را به شهردار و شهروندان شهر کاپان ارسال کردند که توسط حسین کارگر شهردار منطقه 5 اصفهان در حضور مردم شهر کاپان قرائت شد، متن این پیام بدین شرح می‌باشد:

شهردار محترم و شهروندان گرامی کاپان (قاپان)
از سوی همه شهروندان شهر تاریخی و زیبای اصفهان و خود، سلام گرم و صمیمانه ام را به شهردار محترم و همه شهروندان شهر تاریخی و زیبای کاپان ابراز می نمایم. همچنین روز کاپان 27 مرداد ( 17 آگوست) را به همگی شما تبریک عرض می‌نمایم.
دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان دارای روابط دیرینه و خوبی بوده و خواهرخواندگی دو شهر اصفهان و ایروان از سال 1379 ه . ش ( 2000 میلادی) بر استحکام و تقویت این روابط افزوده است. شهر کاپان به دلیل طبیعت زیبا و میهمان نوازی ساکنانش متمایز است. وجود پلی قدیمی با قدمت 400 ساله در نزدیکی کاپان که در زمان شاه عباس صفوی و به دستور یکی از فرزندان آن شاه ساخته شده و نیز آثاری از یک مسجد مسلمانان در منطقه کاپان حاکی از مراودات فرهنگی و همزیستی دینی است که تمام این موارد نشان از رابطه دیرینه ایران و ارمنستان و احترام متقابل به فرهنگ یکدیگر است. وجود ارامنه در محله جلفای اصفهان و دیگر شهرهای ایران نیز همزیستی ادیان در نقاط گوناگون ایران را تأیید می نماید.
آرزو دارم همه مردم جهان از هر مذهب و ملیت، در کنار هم با آرامش زندگی کنند و جهانی عاری از خشونت و پر از صلح و دوستی را شاهد باشیم.
در پایان، برای همه شهروندان شهر کاپان سلامتی، رفاه و موفقیت را خواهانم.
                                                                                                                                علی قاسم زاده
                                                                                                                                شهردار اصفهان