اهداف هفتمین جشنواره ملی معلولان اعلام و از پوستر این جشنواره رونمایی شد

رسانه هاجشنواره معلولان را از خودشان بدانند
در نشست خبری اهداف هفتمین جشنواره ملی معلولان اعلام و از پوستر این جشنواره رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری طبیعت گردشگراندر این نشست که درمحل سالن اجتماعات مجتمع مطبوعاتی اصفهان برگزار شدابتدا حامد ایزدی ، با ارایه آماری از شش دوره برگزاری جشنواره پرداخت و گفت : جشنواره هفتم معلولان کشوری در آبان ماه برگزار نی شود.
در ادامه سیده ساجده رضوی زاده هم در خصوص فراخوان جشنواره هفتم پرداخت و اظهار داشت : در بخش اصلی جشنواره،(ویژه معلولان) آثار در ۱۰ رشته پذیرش میشود که شامل:
۱⃣مقاله اجتماعی
۲⃣گزارش مکتوب
۳⃣گزارش تصویری
۴⃣فن بیان
۴⃣کاریکاتور
۵⃣عکس سوژه‌ای
۶⃣فیلم و کلیپ کوتاه
۷⃣ داستان کوتاه
۸⃣شعر
۹⃣مصاحبه مکتوب و مصور
🔟و یک “ایده برای یک فیلم”
می‌باشد.
وی یاد آور شد : آثار نباید در دوره‌های قبلی جشنواره معلولان ارائه شده باشد وهر فرد می‌تواند در هر بخش، حداکثر سه اثر ارسال نماید و مهلت ارسال آثار تا پایان وقت اداری ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ می‌باشد.
رضوی زاده گفت : کلیه آثار به صورت فایل به شماره ۰۹۰۳۱۸۴۹۸۷۹ ارسال گردد. برگزیدگان هر رشته در سه رده مورد تقدیر قرار خواهند گرفت ، آثارارسالی، الزاماً نباید در رسانه‌ای منتشر شده باشد ولی انتشار آن در یک رسانه رسمی دارای امتیاز ویژه خواهد بود ومشخصات کامل اثر و صاحب اثر شامل تلفن نام و نشانی الکترونیکی و آدرس باید همراه اثر باشد.
وی گفت : داوران آثار از بهترین و مجرب‌ترین افراد متناسب با رشته مربوطه خواهد بود و داوری تعدادی از آثار به رای عموم شرکت کنندگان خواهد بود.
او افزود : محورهای محتوایی آثار شامل موارد زیر است:
🖌 توانمندی‌ها و مشکلات معلولان
🖌 مناسب سازی فرهنگی و فیزیکی برای معلولان
🖌 معلول و چالش‌های خانوادگی
🖌 اشتغال و استقلال مالی معلولان
رضوی زاده گفت : در بخش جنبی جشنواره، افراد رسانه‌ای که معلولیت ندارند می‌توانند در قالب های:
۱⃣گزارش مکتوب
۲⃣گزارش مصور
۳⃣عکس خبری
۴⃣مصاحبه مصور
۵⃣مصاحبه مکتوب
۶⃣فیلم و کلیپ کوتاه
۷⃣ “یک ایده برای یک فیلم”
۸⃣اینفوگرافیک
آثار خود را ارسال نمایند. که موضوع و محتوای آثار بخش جنبی صرفاً باید مربوط به معلولان و محورهای تعیین شده باشد ، همچنین آثار افراد رسانه ای الزاما باید در بازه زمانی فروردین ۱۴۰۲تا پایان مرداد۱۴۰۳در یک رسانه معتبر منتشر شده باشد. برای بخش” یک ایده برای یک فیلم” باید خلاصه ایده ( حداکثر ۵۰ کلمه)برای ساخت یک فیلم اجتماعی در باره زندگی معلولان ارائه گردد.
وی افزود : متقاضیان شرکت در جشنواره ملی هفتم معلولان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره ۰۹۰۳۱۸۴۹۸۷۹ تماس حاصل فرمایید.
در ادامه منصور گلناری ، دبیر جشنواره به بررسی مسایل ومشکلات معلولان پرداخت و از مسئولان کشور واستان خواست برای دیده شدن معلولان در جامعه همکاری نمایند که با دیده شدن آنان علاوه بر بررسی مشکلات شان ، توانمندی شان نیز مشخص می شود.
وی ضمن قدر دانی از رسانه ها در انعکاس اخبار معلولان و جشنواره گفت : رسانه ها ، جشنواره ملی معلولان را از خودشان بدانند و این جشنواره را مثل بقیه رویدادها نبینند و کمک کنید تا این جشنواره جایگاه واقعی خود را در جامعه پیدا کنند که نتیجه آن توانمندی های نهفته معلولان است .
وی ضمن حضور همه معلولان در این جشنواره که باعث خودباوری آنان می شود افزود : دبیرخانه جشنواره مکان ندارد و جلسات را در پارک برگزار می کنیم و این جشنواره بعد از هفت سال برگزاری بدون وقفه پیام دارد. که امیدواریم مسئولان استان در راستای فعالیت های اجتماعی شان به کمک جشنواره و معلولان بیایندعکس فاطمه صابری.