نمایشگاه(فن نما)در فضای ۹ هزار مترمربعی در نمایشگاه‌های بین المللی اصفهان از تاریخ ۱۰ تا ۱۳ مهر ماه برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه خبری طبیعت گردشگران به نقل ازایرنا، سعید ابراهیمی روز سه‌شنبه در نشست خبری نمایشگاه ملی فناوری و نوآوری (فن‌نما) افزود: ۷۵ درصد از نمایشگاه فن نما توسط شرکت های استان اصفهان و مابقی به سایر استانهایی همچون مشهد، شیراز، سمنان، یزد و سایر استانها تعلق دارد.
وی ادامه داد: اهداف نمایشگاه ارزش آفرینی و روایت کارآمدی زنجیره نوآوری و فناوری در حل مسائل ملی و منطقه‌ای و ارزش آفرینی ملی، به‌هم‌رسانی و تکمیل زنجیره ارزش با تمرکز بر ارتباطات اقتصادی در زیست بوم فناوری و امید آفرینی با جذب آحاد شهروندان به ویژه نوجوانان و جوانان و افزایش علاقه و امیدآفرینی به واسطه ایجاد زمینه مشارکت فعال در نمایشگاه و رویدادهای جنبی است.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان تصریح کرد: نیازهای فناورانه قابل ارائه در فن نما یک هزار و ۲۶۰ مورد است و هر شرکتی نیازمندی‌های خود را اعلام کرده که برآورد ریالی این تعداد نیاز فناورانه ۵۰ هزار میلیارد ریال است.
وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود از این رقم سه هزار میلیارد ریال منجر به قرارداد شود، افزود: میزان کل سرمایه قابل تامین در فن نما یکهزار و ۱۰۰ میلیارد ریال برآورد شده که یکهزار میلیارد ریال آن را شهرداری اصفهان بر عهده گرفته است.
ابراهیمی با اشاره به شعاراین نمایشگاه با عنوان «ما برای وصل کردن آمدیم» گفت: ماموریت این نمایشگاه کمک به صندوق‌های مالی و استارتاپ‌ها، سرمایه‌گذاران، کارآفرینان و دستگاه‌های اجرایی و دانشجوها و دانش‌بنیان‌ها است.
وی افزود: شاخص های این دوره از نمایشگاه مشارکت ۱۵ صنعت و دستگاه اجرایی، ۳۰ قرارداد و تفاهم نامه، برگزاری ۱۸۰ نشست و رویداد، ۶۰ مدعو متخصص و تجاری خارجی است.
معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: هشت غرفه شامل محیط زیست، کشاورزی و امنیت غذایی، ساختمان و صنایع وابسته، نفت، گاز و پتروشیمی، فولاد، سلامت و فناوری‌های زیستی، هوش مصنوعی، نوآوری و خلاقیت و حمل و نقل سبز در این نمایشگاه در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه این نمایشگاه در فضای ۹ هزار مترمربعی در نمایشگاه‌های بین المللی اصفهان از تاریخ ۱۰ تا ۱۳ مهر ماه برگزار می‌شود، ادامه داد: حدود ۱۵۰ صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر و ۳۰ صندوق تامین مالی در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.
احمدرضا طحانیان مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان گفت: سال گذشته نمایشگاه فن نما تجربه بسیار خوبی بود و امسال با قوت و سیاست‌گذاری قوی تری به آن پرداخته شده است.
وی ادامه داد: ساعت بازدید این نمایشگاه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۹ عصر در تاریخ عنوان شده (۱۰ تا ۱۳)مهر در نظر گرفته شده است و بخش زیادی از بازدیدکنندگان این دوره از نمایشگاه دانش‌آموزان هستند.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان گفت: ۴۰ دستگاه اتوبوس با هماهنگی آموزش و پرورش برای حضور دانش‌آموزان در چهار روز نمایشگاه در نظر گرفته شده است.
وی افزود: همچنین در هشت سالن برای گفتگوهای بازاریابی کسب و کار B۲B پیش بینی شده است تا بتواند به معرفی محصولات فناورانه خود بپردازند.
طحانیان بیان کرد: امسال زمینه سرمایه‌گذاری در این نمایشگاه فراهم است و ۸۶ شرکت تاکنون ثبت نام خود را قطعی کرده‌اند.
مرتضی نصوحی مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری شهرداری اصفهان گفت: نوآوری و خلاقیت شرط بقا است و اصفهان در این شرایط برای شناسایی نخبگان شهر به دانش‌های فناور و نوین روی می آورد.
وی با اشاره به اینکه هدف کلان این نمایشگاه ارزش‌آفرینی، شبکه‌سازی و امیدآفرینی است، افزود: هویت اصلی نمایشگاه فن نما موضوع فناوری و نوآوری است و ما به کمک توسعه اقتصاد دانش بنیان امید داریم این بستر در نمایشکاه فراهم شود.
نصوحی اضافه کرد: لیگ ملی رباتیک با حضور بیش از ۸۰ دانشجو، ماراتن بازی‌سازی رایانه‌ای با حضور ۱۰۰ دانشجو، سخنرانی تدکس با موضوعات فناوری با حضور ۱۰۰ مخاطب و اختتامیه جشنواره صنایع دستی دانش‌آموزی با حضور هزار دانش‌آموز از دیگر برنامه ‌های این نمایشگاه برای قشر نوجوان است.
وی ادامه داد: ۸۰۰ میلیارد ریال طرح فناورانه از طرف شهرداری تعریف شده است؛ ۱۰ درصد نخبگان کشور در اصفهان هستند.
مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری شهرداری اصفهان ضمن ابراز گله‌مندی از مشارکت نکردن برخی از شرکت‌های بزرگ در این نمایشگاه افزود: ما امروزه در صنعت، آب، برق، گاز و مخابرات نیز دچار مشکل هستیم و برای رفع آن نیازمند معرفی دانش‌های فناور هستیم لذا حضور بسیاری از شرکت‌ها در این نمایشگاه ضروری است.
نصوحی تاکید کرد: ما امسال در این نمایشگاه به دنبال تقویت جنبه‌های ملی و بین‌المللی هستیم.
سال گذشته نخستین نمایشگاه فن نما توسط شهرداری اصفهان در محل دائمی نمایشگاه‌های اصفهان برگزار شد و امسال با توجه به حمایت حسین افشین معاون علمی و فناوری رئیس جمهور این نمایشگاه با محوریت ملی برگزار می‌شود.انتهای پیام//