نیمی از ناوگان آمبولانس اصفهان بیش از۱۰ سال عمر دارد

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در ۵ ماه اول سال ۳ پایگاه امدادرسانی به اورژانس اصفهان اضافه شده است.
به گزارش پایگاه خبری طبیعت گردشگران،محسن زمانی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به افزوده شدن ۳ پایگاه امدادرسانی به اورژانس اصفهان بیان داشت:حداقل ۴۰ پایگاه نیز به‌صورت شهری و جاده‌ای در سراسر استان باید اضافه شود تا به سرانه جمعیت و آمایش سرزمینی دست پیدا کنیم.
وی افزود: ۲۸۷ دستگاه آمبولانس در استان کار امدادرسانی انجام می‌دهند که از این تعداد، نیمی از آنها عمر بالای ۱۰ سال دارند.
این مقام مسئول بیان کرد: تعداد ۱۵۰ دستگاه آمبولانس به تعمیر روزانه و ۵۵ دستگاه به تعمیرات اساسی نیاز دارند و این موضوع بر کیفیت خدمات‌رسانی تأثیر گذاشته است.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی اصفهان ادامه داد: اگر ۵۰ دستگاه آمبولانس به ناوگان اضافه کنیم؛ نیاز ما برای ۲ سال تامین خواهد شد؛ اما برای تامین نیاز چهار ساله، به ۱۰۰ دستگاه احتیاج است.
زمانی با اشاره به وجود ۱۶۲ پایگاه به صورت اورژانس جاده‌ای و شهری در اصفهان گفت: حدود ۸۱ پایگاه شهری در سطح استان اصفهان داریم و مابقی پایگاه‌های جاده‌ای هستند.
این مقام مسئول گفت: در ۶ ماهه اول سال جاری ۵۸۰ هزار تماس تلفنی در این مرکز دریافت شده است که میانگین تماس روزانه با مرکز اورژانس استان بین سه تا سه هزار و ۵۰۰ تماس بوده است که یک سوم آنها به انجام ماموریت کامل منجر شد.
رییس اورژانس پیش بیمارستانی اصفهان ادامه داد: در پنج ماه نخست سال جاری اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان به ۱۹ مورد زایمان، ۳۳ مورد CPR و ۷۵ مورد غرق شدگی امدادرسانی کرده است.
و با بیان اینکه خطوط قرمز ما سکته های قلبی، سکته های مغزی، کودکان، مادران باردار و افراد مسن است، افزود: به لحاظ امکانات، موظف هستیم این بیماران را بعد از شرح حال گیری دقیق و دادن مشاوره پرستاری و پزشکی به مرکز درمانی بالاتر منتقل کنیم.
رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث استان اصفهان با اشاره کمبود نیروی انسانی در اورژانس اصفهان گفت: برای ارائه خدمات مطلوب، به ۱۲۴۰ پرسنل نیاز داریم، اما در حال حاضر فقط ۵۰۴ نفر نیرو در حال خدمت هستند.