رئیس شورای شهر نطنز: نطنز سومین شهر مقصد گردشگری در استان اصفهان است

رئیس شورای اسلامی شهر نطنز گفت: ۱۸۰۰ بنای تاریخی در این منطقه وجود دارد که هرکدام در نوع خود منحصربه‌فرد است و می‌تواند در جذب گردشگر بین‌المللی کارآمد باشد، همچنین معرفی نطنز در سطح جهان می‌تواند به صادرات این منطقه کمک کند.

به گزارش پایگاه خبری طبیعت گردشگران، هادی مرادی در جمع اصحاب رسانه به مناسبت نودمین سال تأسیس شهرداری نطنز در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: این شهرستان بیش از این تاب انفجار و برداشت‌های معادن را ندارد.
وی با اشاره به اینکه تاکنون ۹۰ معدن در این منطقه مجوز برداشت دارد، افزود: در حال حاضر ۵۰ معدن سنگ در نطنز برداشت می‌شود و همچنان شاهد صادر کردن مجوزهای بیشتر معادن از سوی مقامات بالادستی هستیم در حالی که این شهرستان دیگر تاب برداشت از معادن را ندارد و مردم منطقه به شدت از وضع موجود ناراضی هستند.
رئیس شورای اسلامی شهر نطنز خاطرنشان کرد: روزانه ۱۸۰ تریلی حامل سنگ از خیابان‌ها و راه‌های نطنز عبور می‌کند که خسارت زیادی به آسفالت و زیرسازی جاده‌ها می‌زند در حالی که معادن هیچ‌گونه بار مسؤلیت اجتماعی و فرهنگی را از شهر کم نمی‌کند و ضرر آن مردم منطقه را درگیر می‌کند.
مرادی با بیان اینکه گردشگری در اقتصاد منطقه حرف اول را می‌زند، گفت: ۱۸۰۰ بنای تاریخی در این منطقه وجود دارد که هرکدام در نوع خود منحصربه‌فرد است و می‌تواند در جذب گردشگر بین‌المللی کارآمد باشد، همچنین معرفی نطنز در سطح جهان می‌تواند به صادرات این منطقه کمک کند.
وی گفت: معادن نقش ویرانگری برای شهرستان نطنز دارند که نارضایتی مردم را در شهرهای و روستاهای تابعه از جمله طرق‌رود به دنبال خواهد داشت.
رییس شورای اسلامی شهر نطنز در ادامه این نشست خبری گفت: شهر نطنز جزء شهرستان هایی است که قابلیت بسیار بالایی در حوزه گردشگری را دارد.
هادی مرادی بیان کرد: نطنز سومین شهر مقصد گردشگری در استان اصفهان است که سالانه میلیون ها نفر از جاذبه های گردشگری این شهر بازدید می کنند.
وی ادامه داد: کوه کرکس مرتفع ترین قله فلات مرکزی با ۳۸۹۵ متر در نطنز واقع شده که از لحاظ تنوع زیستی هم در میان کوه‌های منفرد مرکزی ایران تقریبا بی همتا است.
این مقام مسئول گفت: تغییرات ۱۰ درجه‌ای آب و هوا در این منطقه قابلیت طبیعی برای جذب گردشگر در نطنز را بوجود آورده است.
رییس شورای اسلامی شهر نطنز با بیان اینکه ٩٠ معدن در این شهرستان به بهره برداران واگذار شده است، بیان داشت: با توجه به مشکلات محیط زیستی معادن و صنایع آلاینده در نطنز از مسؤلان درخواست داریم تا با عدم مجوز به معادن جدید باغ شهر زیبای نطنز را به ویرانی نکشند.
انتهای پیام/