استاندار اصفهان مطرح کرد: عزم و‌ اراده جمعی مدیران استانی و‌ شهری اصفهان در اجرای پروژه‌های عمرانی

استاندار اصفهان گفت: احداث‌ پروژه‌های بزرگی مانند مترو در وضعیت امروز کشور بسیار دشوار است، اما همت و اراده مدیران استانی و شهری اصفهان در اجرای این پروژه و سایر پروژه‌های عمرانی بسیار قابل‌توجه است.
به گزارش پایگاه خبری طبیعت گردشگران، مهدی جمالی‌نژاد روز 24 آذرماه در آیین اتمام حفاری تونل‌های شمالی خط ۲ مترو و ورود همزمان دو دستگاه حفار تی.بی.ام به ایستگاه ابن‌سینا گفت: مشکلات زیست‌محیطی و اقتصادی اصفهان به‌هیچ‌وجه قابل‌انکار نیست و می‌دانیم که رفع این مشکلات نیازمند تدبیر و‌ زمان کافی است.
وی افزود: در چنین شرایطی با دست‌روی‌دست گذاشتن و افتادن در ورطه بازی‌های سیاسی مشکلی حل نمی‌شود و لذا امروز بیش از هر زمانی نیازمند وفاق، همدلی، همگرایی و اعتماد هستیم.
استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: احداث‌ پروژه‌های بزرگی مانند مترو در وضعیت امروز کشور بسیار دشوار است، اما همت و اراده مدیران استانی و شهری اصفهان در اجرای این پروژه و سایر پروژه‌های عمرانی بسیار قابل‌توجه است.
تکمیل و احداث سه خط مترو از اولویت‌های مدیریت شهری اصفهان است

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان‌ و‌ حومه نیز اظهار کرد: سازمان قطار شهری اصفهان تکمیل و احداث سه خط مترو مصوب را در دستور کار دارد که افزایش رام‌قطارها و تامین تجهیزات جنبی از ملزومات تکمیل خط یک به‌شمار می‌رود.
محسن واعظی‌فر افزود: خط دو مترو نیز که ۲۴ ایستگاه برای آن پیش‌بینی شده، اینک در مرحله تکمیل فاز نخست و راه‌اندازی ۱۶ ایستگاه ابتدایی قرار دارد و اولویت نخست بهره‌برداری از آن شامل ۱۴ کیلومتر ابتدایی است.
وی با بیان اینکه حفاری تونل‌ها در خط دو از دو‌ جبهه کاری شمالی و غربی انجام شده است، تاکید کرد: از تجربیات احداث خط یک در کاهش هزینه‌ها و‌ روند احداث خط دو بسیار بهره‌مند شده‌ایم.
مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان‌ و‌ حومه افزود: خوشبختانه طبق برنامه، امروز دو‌ دستگاه تی‌بی‌ام به ایستگاه ابن‌سینا وارد می‌شود.
پروژه قطار شهری پروژه‌ای ملی و نیازمند حمایت دولتی است
رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان هم گفت: پروژه قطار شهری به‌دلیل عظمت، حجم‌ کار و هزینه یک پروژه ملی است و لذا این پروژه زمانی به‌نتیجه درستی می‌رسد که ازسوی تمامی نهادهای ملی حمایت شود.
ابولفضل قربانی افزود: امروز احداث هر کیلومتر مترو بالغ بر ۵۵ میلیون دلار هزینه دارد که بار اصلی آن بر دوش مردم است و ضرورت دارد حمایت‌های دولتی از آن بیشتر شود.
وی تاکید کرد: سرعت کار در پروژه خط دو مترو اصفهان و اجرای کار از حیث فنی نسبت به خط یک بسیار متفاوت و بهتر است ولی شاید چون این پروژه در زیر زمین اجرا شده، مردم اطلاع کمتری از جزییات آن دارند.