برگزاری کارگاه های آموزشی برای شرکت کنندگان ششمین جشنواره رسانه ای معلولان

به گزارش پایگاه خبری طبیعت گردشگران به نقل از مفتاح دبیر اجرایی ششمین جشنواره رسانه‌ای معلولان در نشست خبری که در مجتمع مطبوعاتی اصفهان برگزار شد؛ خبر از برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای کلیه شرکت کنندگان در جشنواره به صورت مجازی و حضوری در رشته‌های مختلف داد و گفت؛ این جشنواره یک رویداد ملی است و برگزاری چنین جشنواره هایی ملزوماتی داشته و به بودجه زیادی نیاز دارد. اگر برای بودجه این جشنواره فکری نشود دوام این جشنواره میسر نخواهد بود.
منصور گلناری در ادامه به بودجه ۷۰ میلیون تومانی برای برگزاری جشنواره امسال اشاره کرد و گفت؛بخش اعظم این بودجه برای جوایز نقدی استفاده شده و فقط حدود ۱۰ میلیون تومان برای امور اجرایی و هزینه‌های جانبی مصرف شده است.
وی ضمن تشکر از همکاری و کمک های سازمان بهزیستی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد؛ کمک هایی که از طرف نهادهای مختلف به جشنواره می شود موردی است و هر سال باید دوباره صحبت شود و متاسفانه به طور دقیق مشخص نیست کدام مورد تحقق پیدا می کند.
گلناری افزود؛ما هر سال با توکل برخدا جشنواره را برگزار کرده ایم ولی امیدواریم برگزاری این جشنواره ملی در تقویم جشنواره های ارشاد نوشته شود.
دبیر اجرایی جشنواره معلولان ضمن تاکید بر این مطلب که عمده کارهای این جشنواره توسط خود معلولین انجام می گیرد یکی از مهمترین اهداف این جشنواره را شناسایی و نمایش توانمندی ها و نقاط قوت معلولان بخصوص معلولان حوزه رسانه به جامعه، مدیران و مسئولان و حمایت از این دیدگاه ها،توانمندی ها و استعدادها ذکر کرد.
منصور گلناری با اعلام زمان اختتامیه ششمین جشنواره معلولان در روز پنج شنبه ۲۷ مهرماه به برگزاری تور اصفهان گردی در صبح روز اختتامیه برای برگزیدگان جشنواره و رونمایی از ۳ کتاب در مراسم بعدازظهر اختتامیه اشاره کرد و گفت؛این کتاب ها توسط عزیزان معلول نوشته شده است.
در ادامه این نشست مدیر روابط عمومی این جشنواره به ارائه آمار شرکت کنندگان این جشنواره پرداخت وگفت؛تعداد شرکت کنندگان در ششمین جشنواره رسانه‌ای معلولان ۲۲۰ نفر بوده است که از این تعداد۱۱۷ نفر دارای معلولیت شامل؛ ۷۴ نفر معلول جسمی حرکتی،۱۴نفرناشنوا،۱۷نفر نابینا،۱۴نفرمعلول ذهنی،۲نفر معلول اعصاب و روان و ۱نفر گفتاری و ۱۰۳ نفر فاقد معلولیت هستند که از۲۷ استان شرکت کرده اند.
رضوی زاده تاکید کرد؛بیشترین شرکت کننده از استان های اصفهان ،خوزستان،خراسان رضوی وشمالی،قزوین،کردستان،شیراز و یزد بوده اند.
ساجده رضوی زاده در ادامه به ۵۸ برگزیده این جشنواره در بخش های مختلف اشاره کرد وگفت؛از این تعداد ۳۶ نفر خانم و۲۲ نفر آقا هستند .
وی افزود؛از بین برگزیدگان دارای معلولیت،۲۵ برگزیده معلول جسمی حرکتی و ۵نفر نابینا هستند.همچنین از ۲نفر شرکت کننده معلول اعصاب و روان نیز تقدیر به عمل خواهد آمد.
وی در پایان به ۱۱برگزیده با رتبه اول،۱۸نفر رتبه دوم و۱۸ نفر رتبه سوم و۱۱نفر شایسته تقدیر از جمع کل ۵۸ نفر برگزیده اشاره کرد و افزود؛در این جشنواره ۱۳ داور در ۱۳ بخش شامل گزارش مکتوب،عکس،مقاله و یادداشت،کلیپ،مصاحبه صوتی،دلنوشته،داستان کوتاه،فن بیان،تیتر،اینفوگرافی،طنز،گزارش صوتی و تصویری به داوری پرداختند