بزرگترین رقابت جهانی در رشته ورزش زور خانه ای وپهلوانی از ۲۲ کشور جهان در اصفهان برگزار می شود

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری طبیعت گردشگران ، اولین نشست خبری با سید مهدی صدری، مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان، در ارتباط با اولین دوره مسابقات جهانی ورزش زورخانه ای، با حضور مسعود ملکی، دبیر فدراسیون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی، احمد مرادی، معاون توسعه ورزش اداره ورزش و جوانان استان اصفهان،حسین حسین زاده، رئیس هیئت ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی استان اصفهان، و اصحاب رسانه در محل تالار افتخارات سرای ورزشکاران اصفهان برگزار شد.
مهدی صدری، مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان، در این نشست خبری بیان کرد: بزرگترین رقابت جهانی در رشته پهلوانی از ۲۲ کشور جهان در اصفهان برگزار می شود. که این سطح از رقابت‌ها در جهان بی‌نظیر است. بنا بر مزیت نسبی برای بهره‌وری بهتر و خروجی ایده‌آل به جای چند موضوع روی یک حوزه تمرکز می‌شود تا دستیابی به قله بهتر باشد.
مهدی صدری ادامه داد: یکی از ورزش‌هایی که در ایران اسلامی ریشه داشته و برخلاف جهان بسیار مطرح است، ورزش زورخانه‌ای است که با هویت مردم ایران سازگار است. پس هر گونه سرمایه‌گذاری در این حوزه موفقیت ما را افزایش می‌دهد و تاریخ کشور ما است.
مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان، افزود: امیدواریم این رقابت‌ها مقدمه‌ای برای توسعه بیشتر ورزش زورخانه‌ای و پیام پهلوانانه آن در جهان باشد.
صدری ، در ارتباط با عملکرد این مدت خود، اظهار کرد: با ۳۲ هیئت ورزشی و جمعی از پیشکسوتان و فعالان ورزشی جلسه داشتم و دوره ۳ ماهه با برنامه کوتاه مدت پیش خواهیم رفت. اکنون تمام همت ما بر ارزیابی سطح ورزش اصفهان است.
سپس حسین حسین زاده رئیس هیئت ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی استان اصفهان، اظهار کرد: زمانی که در بهمن ماه به عنوان رئیس هیئت انتخاب شدم و از من برنامه خواستند، با توجه به اینکه قدمت و جایگاه اصفهان به فکر برگزاری یک رویداد در سطح و کلاس جهانی بودیم.
رئیس هیئت ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی اصفهان ادامه داد: اصفهان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی و همچنین ورزش باستانی و زورخانه ای است. ما اصفهانی ها برای دفاع از این عنوان دلایل مختلف داریم از جمله ۲۴ هزار جوانمردی که در دفاع از ایران و وطن تقدیم و اینکه از قدیم الایام پرآوازه ترین و فعال ترین ورزشکاران این رشته مربوط به اصفهان بودند.
حسین زاده گفت: اصفهان ۱۳۵ زورخانه دارد با بیش از ده هزار ورزشکار سازمان یافته و ۶ زورخانه که در حال ساخت است به این واسطه و دیگر دلایل فدراسیون ورزش های زورخانه و باستانی به ما پیشنهاد میزبانی را دادند و استقبال کردیم و فولاد مبارکه نیز بخش ویژه ای برای اسپانسرینگ وارد قضیه شد.
رئیس هیئت ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی استان اصفهان، همچنین از شرکت ۲۲ کشور از جمله هند، لبنان، لهستان، بلاروس، آذربایجان، عراق و … خبر داد و افزود: ورزش علاوه بر سلامت جسم و روان در سطح بین المللی می تواند پیام آور فرهنگ و تمدن یک کشور باشد. همانطور که کشورهایی مثل ژاپن، کره، انگلیس و چین با ورزش پیام‌های فرهنگی و تمدن خود را به دیگر کشور ها منتقل کردند. بسیاری از کشورهایی که میزبان آنها هستیم زورخانه در آنجا ساخته شده و فعال هستند و بیشتر کشورهایی که در مسابقات شرکت کرده اند خود مرشد دارند و کشورهایی که مرشد ندارند به آنها کمک کرده ایم، فدراسیون جهانی روی رعایت فرهنگ و استفاده از اصطلاحات هر رشته حساسیت تاکید دارد و به عنوان مثال در همانند احترامی که در رشته های زرمی وجود دارد در این رشته گفتن رخصت بسیار استفاده می شود.
حسین زاده گفت: با توجه به میزبانی اصفهان امیدوارم که از طریق رسانه های بتوانیم شاهد حضور پرشور اصفهانی های ورزش دوست در سالن پیروزی برای افتتاحیه این مسابقات باشیم. بسیاری از کشورها با ورزش فرهنگ خود را منتقل کرده‌اند و جمهوری اسلامی نیز مصمم است پیام‌های فرهنگی خود را به جهان منتقل کند. ۵شنبه ساعت ۵ بعداز ظهر نخستین رقابت برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: در حاشیه این رویداد جهانی پنج استاد بزرگ صنایع دستی در رشته های نگارگری، قلمزنی مینا کاری و فیروزه کوبی حضور داشته و هنر اصفهانی ها را به نمایش خواهند گذاشت.در حوزه فرهنگی و برنامه های جنبی که بیشتر جنبه فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی دارد، روز فرهنگی را تعریف کردیم برای بازدید از ابنیه تاریخی و با هماهنگی استانداری و میراث فرهنگی و یک بسته فرهنگی برای آنها تعریف کردیم.
حسین زاده در رابطه با اجرای ورزش پهلوانی در سطح شهر اصفهان گفت: : فردا شب نیز در پنج نقطه اصفهان از جمله ضلع جنوبی خواجو، میدان انقلاب و گذر چهارباغ تیم های نوجوانان ملی ورزش پهلوانی برنامه اجرا می کنند.انتهای پیام/