آغاز آموزش سیار مدیریت مصرف آب و فرهنگ ترافیک در اصفهان

به گزارش پایگاه خبری طبیعت گردشگران، کارگاه آموزشی سیار به صورت اتوبوس آموزشی به منظور برگزاری برنامه های مشترک فرهنگی و آموزشی مدیریت مصرف آب و فرهنگ ترافیک در استان اصفهان با همکاری شرکت آب و فاضلاب استان و پلیس راه استان آغاز به کار کرد.

این اتوبوس هر هفته به مناطق مختلف استان به ویژه روستا اعزام می شود تا کودکان و نوجوانان مدیریت مصرف آب و فرهنگ ترافیک را فرا بگیرند.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در مراسم آغاز به کار آموزش سیار مدیریت مصرف آب و فرهنگ ترافیک به برخی از اقدامات این شرکت در جهت تامین پایدار آب آشامیدنی بیش از ۵ میلیون نفر در استان اشاره کرد و گفت: به دلیل ناترازی منابع تامین و تقاضای آب برای ۶۰ شهر و ۳۸۰ روستای زیرپوشش سامانه اصفهان بزرگ، هوشمندسازی شبکه توزیع آب اجرا شد؛ همچنین با اجرا شدن مصوبات قرارگاه رصد و پایش آب، آب آشامیدنی مردم شهرها و روستاهای استان به صورت پایدار تامین شده است.
حسین اکبریان افزود: با اغاز به کار کارگاه آموزشی سیار و سایر اقدامات فرهنگی، انتظار می رود مصرف آب مدیریت و روزهای گرم سال با کمترین تنش سپری شود.
وی گفت: برای اطلاع رسانی به شهروندان و ترغیب به صرفه جویی در مصرف آب و همچنین توصیه های ترافیکی، از ظرفیت اتوبوس آموزشی، فضاهای تبلیغاتی بین جاده ای مقابل پاسگاه‌های پلیس راه و فضای مجازی استفاده می شود.
سرهنگ علی مولوی، رئیس پلیس راه استان اصفهان نیز به اهمیت آموزش در زمینه ارتقای فرهنگ ترافیک اشاره کرد و افزود: با آموزش های صحیح و بهنگام به همه به ویژه به کودکان و نوجوانان می توانیم شاهد کاهش حوادث و تصادفات جاده ای باشیم چرا که به طور میانگین سالانه شاهد کشته شدن 17 الی 19 هزار نفر در تصادفات جاده ای هستیم در حالی که با رعایت قوانین از وقوع خیلی از این حوادث ناگوار جلوگیری می شود.