نشست خبری دبیران کمیته دانش آموزی کنگره ملی ۲۴ هزار شهید استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،مرکز اصفهان؛ مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان و کنگره ملی ۲۴ هزار شهید دانش آموزی گفت: در برگزاری یادواره و کنگره شهدا در صورتی موفق هستیم که بتوانیم فرهنگ شهدا را بومی سازی و فرهنگ سازی و آرمان‌های شهدا را با توجه به زندگی امروز بررسی کنیم.
سرهنگ حسین رجب پور، همزمان با سال تحصیلی جدید و هفته دفاع مقدس داستان نویسی متوسط اول و دوم را یکی از برنامه‌های کنگره برشمرد و افزود: مجموع داستان‌ها بصورت کتاب چاپ خواهد شد.
وی گفت: برنامه لاله‌های روشن در یادواره شهدا در مدارس شهدایی پیش بینی شده که تعدادی از شهدا در این مدارس تحصیل می‌کردند و شهید شدند.
مسئول سازمان بسیج دانش آموزی و کنگره ملی ۲۴ هزار شهید دانش آموزی افزود: برنامه فریاد عروسک‌ها روز ۹ مهر در مدارس دخترانه ابتدایی سراسر استان به مناسبت کودکان غزه برگزار می‌شود.
رجب پور گفت: شاخص‌ترین مدرسه که به شهیدستان کشور معروف است مدرسه منتظری نجف آباد با ۲۳۴ شهید دانش آموز، مدرسه هاتف ناحیه چهار با ۱۴۷ شهید دانش آموز، مدرسه ابوذر ناحیه یک با ۱۲۰ شهید دانش آموزمدرسه شهیدان تسلیمی ناحیه پنج با ۱۲۰ شهید دانش آموز، مدرسه شهیدان عبدالهی آران و بیدگل با ۱۴۰ شهید دانش آموز، مدرسه امام خمینی کاشان با ۱۴۰ شهید دانش آموز، برنامه فرمانده دل‌ها ویژه دانش آموزان پایه چهارم در مزار شهید حاج حسین خرازی گلستان گردی با اجرای ۱۲ هزار دانش آموز در مهر و آبان ماه از جمله برنامه‌های این کنگره است.
وی اعزام دانش آموزان به راهیان نور از اول آبان ماه با حضور ۱۲ هزار دانش آموز دختر و اعزام دانش آموزان پسر از اول آذر تا ۲۴ آذر و اول بهمن تا ۲۴ بهمن را ازدیگر برنامه‌ها برشمرد و افزود: ۸ آبان روز بسیج دانش آموزی در مدرسه شهید منتظری نجف آباد بصورت ملی برگزار می‌شود.