وزیر ارتباطات : تصویب اساسنامه و تاسیس صندوق توسعه فیبر نوری در هیئت وزیران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تصویب اساسنامه و تاسیس صندوق توسعه فیبر نوری خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری طبیعت گردشگران  به نقل از مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات، سیدستار هاشمی افزود: صندوق توسعه شبکه فیبر نوری، بر اساس بند “ب”، ماده ۶۶ قانون برنامه هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران، به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت های زیرساختی کاروران مخابراتی و توسعه شبکه دسترسی اینترنت پهن باند مبتنی بر تار(فیبر) نوری در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تاسیس شد.
وی با اشاره به اینکه این صندوق در قالب شرکت دولتی اداره می شود، افزود: کاروران مخابراتی با استفاده از منابع این صندوق و سرمایه‌گذاری، سالانه حداقل پنج‌ میلیون امکان برقراری اشتراک اینترنت پهن‌باند ثابت مبتنی بر تار (فیبر) نوری در کشور ایجاد می کنند.
وزیر ارتباطات تاکید کرد: با تشکیل این صندوق و حمایت های مالی دولت در قالب مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، روند توسعه ارتباطات ثابت مبتنی بر فیبر نوری در کشور تسریع می شود.
هاشمی با اشاره به تجربه سایر کشورها مبنی بر استفاده از زیرساخت های شبکه های ثابت و سیار برای ارایه خدمات مخابراتی تصریح کرد: با اجرای پروژه ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها به برقراری توازن بار ترافیکی بین شبکه ثابت و سیار کشور کمک می کند.