کاهش42 درصدی جرایم خشن در اصفهان/افزایش 67 درصدی کشف کالای قاچاق

فرمانده انتظامی استان گفت: کارشناسان پلیس فتای اصفهان طی 6 ماهه ابتدایی امسال  4 هزار و 70 سایت مجرمانه را شناسایی و به بیش از 58 هزار شهروند اصفهانی آموزش ارائه دادند.
به گزارش پایگاه خبری طبیعت گردشگران ،  سردار”حمید علینقیان پور” در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه اصفهان ضمن تسلیت شهادت پرچمدار جبهه مقاومت  “سیدحسن نصرالله” و دیگر شهدای جنایت اخیر رژیم صهیونیستی به محضر مبارک حضرت بقیه الله الاعظم (عج)، مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و همه ملت مسلمان جهان گفت: بی شک اقتدار و عظمت جبهه مقاومت با ادامه راه این شهید بزرگوار افزون خواهد شد و انشاءالله به زودی به یاری خداوند متعال شاهد نابودی استکبار جهانی  به سرکردگی شیطان بزرگ خواهیم بود.
وی با اشاره به اینکه در آستانه شروع هفته انتظامی هستیم ادامه داد: شعار امسال هفته انتظامی “پلیس هوشمند،مردم قانون مدار” است که نشان دهنده افزایش دانش علمی پلیس و استفاده از تجهیزات و امکانات و فنآوری های  به روز متناسب با نیاز شهروندان و همچنین رعایت قانون و اعتقاد و باور شهروندان به قانون مند بودن که شرط داشتن جامعه ای سالم و پویا نیزمی باشد.
فرمانده انتظامی استان اصفهان افزود: پلیس در تراز انقلاب اسلامی همراه با اقتدار و هوشمند بودن  رافت نیز دارد و در تلاش است امنیت پایدار را به جامعه اعطا کند که در این مسیر نیازمند تعامل و همکاری و مشارکت مردمی هستیم و از مردم عزیز طلب استمداد داریم تا خدمتگزارن خود  را در تامین امنیت جامعه یاری کنند.
این مقام ارشد انتظامی اظهار داشت: در 6 ماهه ابتدایی امسال وقوع انواع سرقت بیش از 10 درصدکاهش ، کشف سرقت های وقوع یافته بیش از 5 درصد افزایش و جرایم خشن مانند سرقت مسلحانه ، قتل و .. نیز 42 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.
سردار علینقیان پور تصریح کرد: کشفیات پلیس اصفهان در زمینه مقابله با قاچاق کالا و ارز طی 6 ماهه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز 67 درصد افزایش یافته است .
فرمانده انتظامی استان اصفهان اشاره ای نیز به تصادفات رانندگی و خسارات های جانی و مالی ناشی از این تصادفات داشت و گفت: متاسفانه از ابتدای سال تاکنون تصادفات منجر به جراحت شهروندان و خسارتی افزایش یافته ولی تصادفات فوتی 27 درصد کاهش داشته است.
وی از تماس 2 میلیون و 500 هزار شهروند با سامانه 110 پلیس طی 6 ماهه ابتدایی امسال خبر داد و گفت: تماس های شهروندان با مرکز فوریت های پلیسی 110 نسبت به مدت مشابه سال گذشته 7 درصد  افزایش یافته است.سردار حمید علینقیان پور از شناسایی 4 هزار و 70 سایت مجرمانه توسط کارشناسان پلیس فتای اصفهان خبر داد و اظهار داشت: اطلاع رساني گسترده در خصوص جرائم اینترنتی و ارائه آموزش همگانی به بیش از 58 هزار شهروند اصفهانی از دیگر اقدامات پلیس فتای اصفهان بوده است.
این مقام ارشدانتظامی با اشاره به اینکه میزان رضایتمندی مردم از پلیس اصفهان طی 6 ماهه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 15 درصد افزایش داشته است ادامه داد: همچنین طی 6 ماهه امسال 22 هزار و 603 تماس با سامانه 197 پلیس اصفهان با محوریت موضوع های انتقاد، شکایت، درخواست و پیشنهاد و تقدیر از عملکرد ماموران انتظامی برقرار شده  که نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد افزایش یافته است.
وی با اشاره به اینکه مرکز مشاوره آرامش پلیس اصفهان و مراکز مشاوره مستقر در کلانتری های استان نیز در موضوعات مختلف به شهروندان خدمات رسانی کرده اند اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون بیش از 38 هزار و 417 شهروند به این مراکز مراجعه کرده اند و از خدمات مشاوران پلیس بهره مند شده اند.
فرمانده انتظامی استان اصفهان در پایان بار دیگر از اصحاب رسانه و عموم شهروندان  اصفهانی خواست، با فرزندان خود در انتظامی همدلی و همکاری داشته باشند تا بتوانیم در کنار یکدیگر در یک شهر امن و توام با آرامش زندگی کنیم و امنیت پایداری را داشته باشیم.