مراسم اختتاميه سومين مسابقات آزاد مهارت نماچيني آجر اصفهان؛ شناسايي افراد خبره در صنايع و صنوف و تعيين مسير ارتقا آنان ضروري است

سومين دوره مسابقات آزاد مهارت نماچینی آجر با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان و گروه كارخانجات آجر نماچين، همزمان با بیست و چهارمين نمایشگاه جامع صنعت ساختمان اصفهان در محل نمایشگاه بین‌المللی اصفهان از تاريخ 6 لغايت 8 آبان ماه سال جاري با حضور 44 رقابت كننده از 9 استان كشور برگزار گرديد.
گفتني است، 44 رقابت كننده از استان‌هاي کردستان، کرمانشاه، یزد، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، قم، یزد و اصفهان و همچنین شرکت کنندگانی از کشور افغانستان در محل نمایشگاه بین المللی اصفهان به رقابت پرداختند.
اين مراسم با حضور محمدرضا شاه پسند معاون آموزش سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور، آرش اخوان طبسي مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان، رضا راز معاون دفتر مسابقات ملي و بين المللي مهارت سازمان، رضا چینی مدیرعامل شرکت آجرنماچین و جمعي از مسئولين، كارشناسان و داوران برگزار شد.
مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان ضمن قدرداني از تلاش هاي ارزشمند دست اندركاران و رقابت كنندگان مسابقات آزاد مهارت نماچيني آجر در اصفهان، با حضور حاضرين نفرات برتر و شاخص اين مسابقات را معرفي و با اهداء لوح سپاس و هداياي ويژه از آنان تجليل كردند.
وي بيان داشت: پس از طي 3 روز تلاش و رقابت تنگاتنگ بين شركت كنندگان اين دوره از مسابقات به ترتيب رسول گل محمدی و سیدمهدی سجادی از استان اصفهان، محمدصدیق آذری و علیرضا سالاری از استان خراسان جنوبی، علیرضا علی آبادی و عباسعلی اکبری از استان اصفهان مقام اول تا سوم را كسب كردند.
گفتنی است اين مسابقات با هدف ارتقاء فرهنگ مهارت آموزی در کشور، جلب نظر بنگاه¬هاي اقتصادي، صنايع و صنوف در ارتقاء مهارت شاغلان و توسعه مشاركت صنايع و صنوف با بخش هاي آموزشي، ايجاد فرصتي مناسب جهت تبادل فني و تجارب حرفه¬اي بين شاغلان و بنگاه¬های اقتصادی، شناسايي كمبودهاي موجود در آموزش¬هاي فني و حرفه¬اي براي شاغلان و برنامه¬ريزي براي رفع آنها، به¬ هنگام سازي دانش و توانايي شاغلان و همچنين شناسايي نخبگان و استادكاران مهارتي و در نتيجه رونق توليد با همكاري اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان اصفهان و گروه كارخانجات آجرنماچين برگزار گرديد.