در نشست باورپذیری در شاهنامه مطرح شد/ لزوم خواندن شاهنامه توسط نسل جدید

نشست باور پذیری در شاهنامه با حضور رشید کاکاوند منتقد مطرح ادبی با هدف شناخت صحیح و عمیق مردم از شاهنامه و با استقبال خوب شهروندان در حوضخانه قلمستان برگزار شد.
به گزارش اداره ارتباطات معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان، رشید کاکاوند معتقد است شاهنامه باید بیش از پیش بین جوانان و نسل جدید خوانده شود و به آن توجه ویژه‌ای شود.
این منتقد مطرح ادبی، شاهنامه را یک اثر ادبی ماندگار دانست و اظهار داشت: قصه شاهنامه به روش تعلیق روایت می‌کند، یعنی همواره تلاش می‌کند مخاطب را با خود همراه کند و مخاطب منتظر ادامه داستان باشد و تا پایان آن را دنبال کند.
وی ناشناختگی را اصل قدرت معرفی کرد و افزود: بخشی از زور پهلوانان به اسم آنان است، به همین دلیل رستم اسمش را به سهراب نگفت، تنها مبنای ترس ناشناختگی آن است که از این اصل در شاهنامه استفاده شده و از برای ترس استفاده می‌کند.
منتقد ادبی با اشاره به تراژدی رستم و سهراب در شاهنامه تصریح کرد: رستم و سهراب یک پایان تلخ به خود می‌بیند، در تراژدی پایان داستان یک شخصیت اصلی به مرگ می‌رسد و این موضوع دقیقا در رستم و سهراب رخ می‌دهد واین داستان یک تراژدی واقعی است.
کاکاوند در خصوص ارائه واحد رستم و سهراب در رشته ادبیات دانشگاه اظهار داشت: با وجود واحد دانشگاهی، رستم و سهراب به خوبی در تاریخ ایران تحلیل نشده است، رستم و سهراب با وجود باور پذیری در بین مردم تحلیل نشده و باید بیش از پیش به آن توجه شود.
وی خاطرنشان کرد: باید شاهنامه بین جوانان شناخته شود، شاهنامه را برای جوانان بخوانید، آن هم نه به زبان ساده بلکه به صورت شعر و آهنگ، شاهنامه باید برای نسل جدید جا بیفتد و روی آن کار جدی انجام شود.