رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان: بازدید از «خانه اژه‌ای‌ها» در سومین رویداد گردشگری نیمرخ

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان از برگزاری تور بازدید از خانه تاریخی اژه‌ای‌ها در قالب رویداد سوم از برنامه «نیمرخ» خبر داد.
به گزارش اداره ارتباطات معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان، علیرضا مساح اظهار داشت: برنامه نیم‌رخ با هدف دیده شدن نیم‌رخ کمتر دیده‌شده اصفهان از سوی اداره گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان طراحی شده و به بازدید از مکان‌هایی اختصاص دارد که جزو جاذبه‌های گردشگری شهر اصفهان محسوب می‌شوند اما به آنها کمتر توجه شده یا اصلاً دیده نشده‌اند.
وی افزود: برنامه اول نیمرخ به بازدید از شاه‌نشین پل خواجو اختصاص داشت که به مدت 10 روز از ساعت 6 صبح تا 12 شب میزبان شهروندان شد و با بازدید بیش از 3 هزار و 140 نفر شاهد استقبال بسیار خوبی از سوی علاقه‌مندان بودیم. بازدید از کوشک باغ زرشک نیز دومین برنامه نیمرخ بود و بیش از 4 هزار نفر از این بنای زیبا بازدید کردند.
مساح درباره دلیل انتخاب خانه اژه‌ای‌ها برای برگزاری تور گردشگری نیمرخ گفت: تلاش ما این است که در انتخاب مکان تنوع را در نظر بگیریم و پس از انتخاب یک پل و یک کوشک که متعلق به یک کارخانه بوده است، این بار یک خانه تاریخی را انتخاب کردیم؛ چون خانه‌های تاریخی جزو مکان‌های کمتر دیده‌شده هستند و روایت‌های کمتری درباره آنها موجود است. تلاش داریم با برگزاری تور گردشگری در خانه‌های تاریخی اصفهان مردم را به حفظ و حراست از این میراث‌های فرهنگی تشویق کنیم.
رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان ادامه داد: خانه تاریخی اژه‌ای در یکی از تاریخی‌ترین بخش‌های شهر اصفهان قرار دارد. این خانه در محدوده مسجد جامع اصفهان و در نزدیکی محلاتی مانند جویباره و دردشت واقع شده که آثاری از دوران‌های گوناگون تاریخی پیش از اسلام و پس از اسلام در این محدوده قرار دارد که بر اهمیت این خانه تاریخی می‌افزاید.
وی تصریح کرد: خوشبختانه بازخورد بسیار خوبی از مخاطبان شرکت‌کننده در رویدادهای نیمرخ دریافت کرده‌ایم و میزان استقبال شهروندان و درخواست آنها برای تکرار این برنامه در برگه‌های نظرسنجی که در اختیار آنها قرار دادیم، موید این امر است.
مساح خاطرنشان کرد: از علاقه‌مندان به حضور در تور گردشگری خانه اژه‌ای‌ها درخواست دارم حتماً از طریق سایت اقدام به ثبت‌نام و تهیه بلیت کنند تا در هنگام ورود با مشکلی مواجه نشوند. برای حفاظت از بنا میزان ورود و خروج را مشخص و محدود کرده‌ایم تا مشکلی برای آن ایجاد نشود.
گفتنی است؛ علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در تور گردشگری خانه اژه‌ای‌ها و خرید بلیت می‌توانند به آدرس الکترونیکی https://shahrvandticket.ir/ReservePlace/1772 مراجعه و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن‌های 09307563215 و 03132204848 تماس حاصل کنند. این مکان تاریخی که در میدان امام علی(ع) واقع شده از اول تا دهم آبان ماه از ساعت 15 تا 22 میزبان گردشگران است.