افزايش جمعيت دانشجويان از دستاوردهاي انقلاب اسلامي است

معاون پژوهشي و قائم مقام فرهنگستان علوم گفت: قبل از انقلاب جمعیت دانشجویان بسیار کم بود اما امروزه جمعيت دانشجويان از 4 ميليون و نيم نفر گذشته است و ایران را در عرصه سرانه دانشجويي ممتاز ساخته که از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.
به گزارش پایگاه خبری طبیعت گردشگران نخستين کنگره بين المللي ديپلماسي ملل، دکتر علي اکبر صالحي در مراسم اختتامیه نخستین کنگره بین المللی دیپلماسی ملل اظهار داشت: اگر هدف انقلاب سعادتمندي به مفهوم عام کلمه باشد و سعادتمندي آحاد ملت را چه در بعد مادي و چه در بعد معنوي بنگریم و سعادت مندي را وسيع ببنيم ما از ابتداي انقلاب با محدوديت ها مواجه شديم و جنگ تحميلي باعث شد که نگاه امنيتي شديدي به عرصه بين المللي پيدا کنيم.
وي بيان داشت: جنگ تحميلي علیه ایران یک جنگ جهاني عليه کشور بود و تمام دنيا به رژيم صدام کمک کرد اما بخاطر جانفشاني ها پیروز میدان شدیم اما آثاري که اين جنگ از خود بر جاي گذاشت متاسفانه کمي در نگاه افراطي ما نسبت به روابط بين امللي اثر گذاشت.
دکتر صالحي افزود: حق هم داشتيم ناخوداگاه در اين کانال قرار گرفتيم پس از گذشت 4 دهه دستاوردهاي زياد بدست آورديم و بهتر است که هم نيمه پر و نيمه خالي را باهم ببنيم و شکرگذار باشيم.
وي گفت: قبل از انقلاب عضو هيئت علمي دانشگاه بودم با تعداد کمي از دانشجويان اما امروزه جمعيت دانشجويان از 4 ميليون و نيم نفر گذشته است که در عرصه سرانه دانشجويي يک کشور ممتاز هستيم .
معاون پژوهشي و قائم مقام فرهنگستان علوم تصريح کرد: شايد آن کيفيت مورد انتظار در حوزه آموزش را نداشتيم اما اگر از 4 ميليون و نيم دانشجو 2 ميليون بي کيفيت باشند، 2 ميليون نفر آموزش کيفي دیدند که عالی است.
وی اضافه کرد: ابتداي انقلاب مصرف برق قريب به 3 هزار و 500 مگاوات بود اما اکنون به 70 هزار مگا وات رسبده که به تبع آن جمعيت هم دو برابر و نيم شده است و به 7 برابر ان رسيدیم و اينها دستاورد ما هست شايد بگویید تمام دنيا پيشرفت کردند اما این پيشرفت ما در قالب استقلال سياسي بوده که کشورهاي صاحب صنعت و قدرت و اقتصادي ما را در تنگنا قرار دادند.
دکتر صالحی افزود: به درستي و غلط می‌خواستند ايران را تصميم اراده خود کنند اما اين ملت تسليم نشد، اگر بخواهیم نقدي کنيم در سياست بين الملل بعنوان دانشجوي عرصه بين المللي تعاملات بين المللي تکليفش خيلي روشن نيست بايد کمي روي ان فکر کرد.
وی خاطرنشان کرد: زمان برگزاری اين کنگره به موقع بوده است. از بستر دانشجويي استفاده مي شود. جوانان پر تحرک و پر نشاط که خير خواه آينده خود هستند و هنوز آلوده به ماديات زندگي نشدند، آرمان گرا و خير خواه هستند که نقطه مثبت دانشجویان است.
وی افزود: طی برگزاری کنگره مطالب ارزشمندی در ارتباط با سياست هاي عمومي و ديپلماسي علمي و عمومي مطرح شد که خارج از انتظار من بود و پختگی کنگره مثل کنگره های بود که هر سال برگزار می‌شود