توسعه گردشگری روستائی در سمیرم/ بهره برداری از ۴ اقامتگاه بوم‌گردی

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سمیرم:

توسعه گردشگری روستائی در سمیرم/ بهره برداری از ۴ اقامتگاه بوم‌گردی

سعید سلیمانیان با اشاره به افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های بوم‌گردی و گردشگری در شهرستان سمیرم اظهار داشت: این طرح‌ها همزمان با روز جهانی و هفته ایرانی گردشگری در روستاها و بخش‌های مختلف سمیرم افتتاح می‌شوند.

وی تکمیل و بهره برداری فاز اول زیرساخت مجموعه فرهنگی، سیاحتی و زیارتی شاه جعفر در بخش مرکزی سمیرم را از برنامه‌های این هفته اعلام و تصریح کرد: ساخت و سازهای در این مرحله از محل اعتبارات متوازن توسط اداره میراث فرهنگی تامین شده است.

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سمیرم خاطرنشان کرد: در همین هفته از ۴ اقامتگاه بوم‌گردی در سطح شهرستان از جمله شهر ونک، روستاهای هدف گردشگری خفر، نرمه و روستای ملی صنایع دستی مهرگرد بهره برداری خواهد شد.

وی با بیان اینکه امسال با وجود شیوع ویروس کرونا فضای مجازی عهده دار بیشتر کارها و تبلیغات صنعت گردشگری است، بیان کرد: ضروری است گروه‌ها و سمن‌ها پر رنگ‌تر در این فضا فعالیت کنند و شهرستان و جاذبه‌های آن را به دیگر نقاط کشور معرفی کنند.

سعید سلیمانیان به مناسبت هفته گردشگری در دیدار با فعالان گردشگری شهرستان از برنامه‌ریزی در راستای توسعه گردشگری روستائی در پهنه این شهرستان کوهستانی خبر داد و اظهار داشت: در این شهرستان سمیرم در محور جنوب استان اصفهان و در امتداد شاه‌راه ارتباطی شمال به جنوب کشور قرار دارد که این شهرستان با توجه به موقعیت جغرافیائی از یک‌سو در امتداد سلسله جبال سترگ زاگرس قرار گرفته و دارای آب و هوای متبوع و کوهستانی بوده و از سوی دیگر محور اتصال 3 استان اصفهان، فارس و کهگیلویه و بویراحمد است، لذا این شهرستان همواره از منظر گردشگری طبیعی از توان بالقوه فراوانی برخوردار بوده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در سال‌های گذشته بیان کرد: تلاش در راستای معرفی جاذبه‌های طبیعی و روستائی، تاسیس نزدیک به 20 اقامتگاه بومگردی در روستاهای شهرستان، انتخاب روستای مهرگرد به عنوان روستای ملی صنایع‌دستی در رشته بافته‌های داری و تاسیس بیش از 5 کمپ گردشگری عشایر قشقائی در شهرستان نماد بارز توسعه گردشگری روستائی است.

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سمیرم با اشاره به شعار امسال سازمان جهانی گردشگری مبنی بر گردشگری و توسعه روستائی گفت: برنامه‌ریزی به منظور مرمت بیش از 10 خانه روستائی و تبدیل آنها با اقامتگاه بومگردی، تاسیس دبیرخانه روستای ملی صنایع‌دستی مهرگرد، تاسیس موزه سیب سمیرم و توسعه گردشگری عشایری در مناطق روستائی از جمله روستاهای خفر و سیور از برنامه‌های این اداره در سال جاری است.

گفتننی است در پایان این نشست از برخی فعالان گردشگری شهرستان و همکاران حوزه گردشگری تجلیل به عمل آمد.