رئیس هیئت کبدی استان اصفهان: هیئت‌های ورزشی بازوهای اجرایی اداره‌کل هستند، برخوردی که با من داشتند نهایت کم لطفی است

حمید شهبازی در جمع اصحاب رسانه در مجتمع فرهنگی مطبوعاتی اصفهان اظهار داشت: هیچ سالن اختصاصی این رشته در شهر اصفهان و سطح استان وجود ندارد، درحالی‌که شهرهایی مثل سمنان و قم چند سالن استاندارد کبدی دارند.

رئیس هیئت کبدی استان اصفهان با بیان اینکه از اداره‌کل ورزش و جوانان و فدراسیون کبدی درخواست کرده نامه سازمان بازرسی را به او نشان بدهند، افزود: رؤیت این نامه حق اوست؛ اما با وجود پیگیری‌های زیاد این اتفاق رخ نداده است.

وی با گلایه از اینکه اداره ورزش و جوانان استان اصفهان او را در جریان نامه سازمان بازرسی قرار نداده است، تصریح کرد: اگر او را مطلع می‌کردند، روند کار به طور دیگری می‌شد، مجمع انتخاباتی هیئت کبدی استان با هماهنگی اداره‌کل ورزش و جوانان و فدراسیون کبدی برگزار شده و من به عنوان کاندیدا هیچ نقشی در چینش اعضای مجمع نداشته‌ام، چرا باید چنین برخوردی صورت گیرد.

شهبازی با اشاره به اینکه هیئت‌های ورزشی بازوان اجرایی اداره‌کل هستند، تصریح کرد: به عنوان رئیس هیئت، ریالی درآمد از کار در هیئت ندارم و افتخاری کار می‌کنم، ضمن اینکه باید از وقت و هزینه خودم برای پیشبرد امور هیئت استفاده کنم و برخوردی که با من داشته‌اند، نهایت کم‌لطفی است و توقع داشتم مرا هم در جریان اتفاقات بگذارند.

 وی خاطرنشان کرد: از طریق خبر سایت اداره‌کل در جریان ثبت‌نام از کاندیداهای هیئت قرار گرفته است، اگر مجمع بد چیده شده،‌ چه تقصیری متوجه من است، من که حتی حق رأی هم نداشتم و مجمع هم تک‌ کاندیدا نبود ما همه تابع قانون هستیم؛ اما با رعایت تشریفات، نباید با این رفتارها شخصیت افراد را له کنیم و ورزشکاران را بی‌انگیزه کنیم.

رئیس هیئت کبدی استان اصفهان بیان کرد: اگر مشکلی در ریاست من بر هیئت وجود داشت، چرا بعد از یک سال و نیم برای آن تصمیم گرفتند، پس از انتخابات، عده‌ای که دنبال سهم‌خواهی بودند، کار را به حکمیت کشاندند و مسئولان در جلسه حکمیت بر صحت انتخابات تأکید کردند اما اگر حالا تصمیم به تغییر من گرفته‌اند، باید تشریفات اداری و فرایند قانونی آن انجام شود.

وی با بیان اینکه در اساسنامه هیئت‌های ورزشی حضور حداقل 17 و حداکثر 19 عضو در نظر گرفته شده و تنها گفته شده دو نفر از نماینده‌های باشگاه‌های استان و هیچ توضیح دیگری داده نشده است، گفت: در مجمع انتخاباتی هیئت نمایندگان باشگاه‌های ورزش کارگران و سپاهان حق رأی داشتند، البته در این رشته هیچ باشگاهِ بامجوزی، فعالیت ندارد.

شهبازی پیرامون اهداف هیئت کبدی افزود: اهداف هیئت‌های ورزشی متأثر از برنامه فدراسیون‌هاست و استعدادیابی و پرورش استعدادها و همچنین تأمین زیرساخت‌های موردنیاز از مهم‌ترین اولویت‌های درنظرگرفته‌شده بود و می‌خواستیم یک سالن کبدی در اصفهان و یک سالن کبدی در دولت‌آباد احداث کنیم، با این حال، برای اینکه تا زمان احداث سالن، ورزشکاران ما مشکل بی‌سالنی نداشته باشند، با مساعدت شهرداری اصفهان، سالنی در اختیار ورزشکاران کبدی قرار گرفت.

برند کبدی کشورمان درسطح جهانی است

نایب‌رئیس هیئت کبدی استان اصفهان نیز در این نشست با بیان اینکه برند کبدی کشورمان در سطح جهانی و آسیایی است، اظهار داشت: اصفهان همواره در رشته کبدی شاخص بوده و نیروی متخصص زیادی در این رشته داریم.

مرضیه عشقی، چیدمان هیئت کبدی را بر اساس تخصص و مهارت دانست و مدعی شد گروهی در این هیئت فعالیت دارند که دغدغه‌شان پیشرفت این رشته ورزشی است و از مسئولان درخواست داریم از این گروه حمایت کنند.

وی با بیان اینکه با حضور شهبازی در هیئت کبدی، منابع مالی خوبی به آن تزریق شده است، خاطرنشان کرد: سال‌ها با مشکل نبود سالن مواجه بودیم؛ اما حالا با توجه به نفوذ رئیس هیئت، هر زمانی بخواهیم سالن در اختیار ماست و رئیس هیئت با توجه به شخصیت حقیقی و حقوقی خود توانسته امکانات خوبی را فراهم کند و باشگاه‌های اصفهانی را به حمایت از رشته کبدی وا دارد.

بحران در ورزش اصفهان مربوط به تغییر مدیریت است

دبیر هیئت کبدی استان اصفهان نیز در این نشست خاطرنشان کرد: مدتی است ورزش اصفهان دچار بحران شده که این بحران به تغییر مدیریت در ورزش مرتبط است. محمدحسن ربیعی با بیان اینکه در طول دوران حضورش در ورزش، هیچ عایدی از آن نداشته است، گفت: برای برکناری رئیس هیئت باید مجمع فوق‌العاده برگزار شود و دبیر فراخوان ثبت نام از کاندیداهای ریاست را منتشر کند، در حالی که او کاملا بی‌اطلاع است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی هیئت برای توسعه کبدی، از ارائه سند راهبردی سه‌ساله به اداره‌کل خبر داد و گفت: در گذشته، کل سیستم هیئت در اختیار برخوار بود؛ اما در حال حاضر هیئت کبدی در بسیاری از شهرهای استان فعال شده است.