میزبانی متفاوت اصفهان از مخاطبان پانزدهمین نمایشگاه گردشگری تهران

اصفهان با طراحی اکوسیستم مبتنی بر تجربه و محتوا، میزبان بازدیدکنندگان پانزدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران بود.
علی کرباسی زاده، مشاور عالی رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه صنعت گردشگری به عنوان یکی از رئوس توسعه پایدار اقتصادی در دوران پاندمی کرونا دچار صدمات زیادی شد، افزود: کمیسیون گردشگری، صنایع‌دستی و فرش اتاق بازرگانی اصفهان در راستای احیاء این صنعت در دوران کرونا تلاش‌های زیادی نمود که تولید و رونمایی از برند گردشگری اصفهان با نام «اصنهان» یکی از این اقدامات بود.
وی با تاکید بر اینکه اصفهان در یک حرکت جمعی با محوریت اتاق بازرگانی، شرکت توسعه گردشگری راه ابریشم ایرانیان زمین و همکاری نهادهای متولی این حوزه در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران حضور یافت در خصوص ماهیت پاویون اصفهان در نمایشگاه مذکور گفت: ایده این پاویون برگرفته از برند گردشگری اصفهان و رویداد اکسپوی دبی با ماهیت تجربه محور و شعار برندینگ، تبلیغات و بازاریابی طراحی شده است.
کرباسی زاده تصریح کرد: دراین پاویون تلاش شد با بهره‌گیری ازفناوری‌های نوین، مخاطبان را با اصفهانی متفاوت آشنا کنیم.
مشاورعالی رئیس اتاق بازرگانی اصفهان از شکل‌گیری این پاویون با همکاری مشترک کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان و نهادهای مربوطه مانند شهرداری، سازمان میراث فرهنگی، شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی و اصناف حوزه گردشگری خبر داد و رویکرد نمایشگاه مذکور را ارتقاء صنعت گردشگری دانست.
وی افزود: در نگاه ویژه اصفهان به صنعت گردشگری تلاش شده، با تولید محتوای دیجیتالی گردشگران را با دیدگاه جدیدی متوجه اصفهان نماییم به این ترتیب که مخاطبان با ورود به غرفه اصفهان در قالب یک تور با حضور راهنمای گردشگری به دیدن داستان‌های ناگفته اصفهان دعوت می‌شوند.
وی با بیان اینکه محتوای این غرفه به همت اتاق بازرگانی اصفهان درقالب 200 قصه ناگفته تهیه شده است تصریح کرد: به بازدیدکنندگان این امکان داده خواهد شد که ضمن تماشای این قصه‌ها، با ماهیت و منابع جاذبه‌های گردشگری و بسته‌های سرمایه گذاری اصفهان آشنا شوند.
وی دیدار با متولیان دولتی و نمایندگان بخش خصوصی حوزه گردشگری اصفهان را از دیگر ظرفیت‌های موجود در پاویون اصفهان معرفی کرد.
شیوه متفاوت ارائه محتوا و طراحی تجربه‌های گردشگری نکته مثبت غرفه اصفهان
شایان ذکر است علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ضمن بازدید ازغرفه اصفهان، شیوه متفاوت ارائه محتوا و طراحی تجربه‌های گردشگری را نکته مثبت غرفه اصفهان دانست و گفت: از آنجا که یکی از ضعف‌های ما نداشتن تولید محتوای مناسب به زبان‌های خارجی است تولید ویدیوهای چند زبانه در پروژه «اصنهان» بسیار حایز اهمیت است.
وی ضمن تقدیر از کلیه دست اندرکاران ایجاد پاویون گردشگری اصفهان گفت: مفهوم گردشگری جز همکاری بین ذی‌نفعان نیست و این نکته‌ای است که در غرفه اصفهان بیش از غرفه‌های دیگر مشهود بود.
شالبافیان ضمن مطلوب دانستن شیوه ارائه محتوا و طراحی تجربه‌های گردشگری در این غرفه تاکید کرد لازم است همه استان‌ها اصفهان را در روش صحیح تولید محتوا الگوی خود قرار دهند .
در غرفه اصفهان شاهد اتفاق کم‌نظیری بودم
پویا محمودیان، معاون صنایع دستی کشورنیز ضمن ابراز خرسندی از نمایش ظرفیت‌های سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در غرفه اصفهان افزود: این اتفاق، اقدامی منحصر بفرد است. وی تصریح کرد: در این غرفه ظرفیت‌های این سه حوزه هم‌زمان با یک ارتباط بسیار زیبا در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت و امیدوارم بتوانیم به منظور هم‌افزایی در راستای ظرفیت‌های سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی که شروع آن می‌تواند از غرفه اصفهان باشد، اثرگذار باشیم .
پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته ۱۴۰۰ از9 الی 12 بهمن برگزار شد.