احداث نارنجستان ناژوان با حضور شهردار اصفهان

مدیر طرح ساماندهی ناژوان گفت: در ادامه طرح جامع احداث باغ‌های موضوعی ناژوان، یکشنبه با حضور شهردار اصفهان نارنجستان ناژوان ایجاد می‌شود.

مهدی قائلی اظهار کرد: نارنجستان ناژوان در حاشیه شمال رودخانه و در امتداد مسیر جاده سلامت با کاشت تقریباً ۲۰۰ نهال نارنج با حضور اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهری ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: طرح احداث باغ‌های موضوعی ضمن ایجاد باغ‌های مثمر میوه، زمینه آموزشی برای دانشجویان، دانش‌آموزان و عموم بازدیدکنندگان را ایجاد خواهد کرد.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان گفت: امروزه کشورهای بسیاری از جمله کشورهای مدیترانه ای از طریق گردشگری باغ‌های میوه و باغ‌های موضوعی سالانه هزاران و میلیون‌ها گردشگر را به سرزمین‌های خود جذب می‌کند و با ابتکارات مختلفی باعث به‌وجود آوردن ده‌ها شغل و نیز کارآفرینی می‌شود.

وی تصریح کرد: گردشگری باغ‌های موضوعی این امکان را برای بسیاری از ساکنان بومی فراهم می‌کند که در محل سکونت خود درآمد مورد نظر را از طریق فعالیت‌های گردشگری کسب کنند؛ البته در این بازدیدها به هیچ وجه نباید به کشاورزان و باغداران صدمه‌ای از جانب گردش‌های دسته‌جمعی گردشگران وارد آید.

قائلی با اشاره به بهینه‌سازی زیرساخت‌ها و امکانات موجود در مراکز گردشگری ناژوان، تاکید کرد: در فازهای بعدی این طرح می‌توان از فعالیت‌های جانبی قابل استفاده در باغ‌های موضوعی برای جذب و دیدار گردشگران در ایام خاص بهار یعنی فصل شکوفه، فصل برداشت گل و میوه، فصل تهیه فراورده‌های خاص از میوه‌ها، روش تهیه و بسته‌بندی خشکبار و تشکیل غرفه‌های فروش برای گردشگران نیز استفاده کرد.