برگزاری رالی نوروزی خودروهای قدیمی در اصفهان/ زاینده رود تا پایان نوروز مهمان نصف جهان است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از برگزاری رالی نوروزی خودروهای قدیمی در اصفهان ویژه گردشگران نوروزی خبر داد.
علیرضا ایزدی با اعلام این خبر گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های به ‌عمل ‌آمده، هم‌زمان با برگزاری نوروزگاه اصفهان، با حضور مهران زینلیان معاون امور عمرانی استاندار و قائم‌مقام ستاد اجرائی خدمات سفر استان اصفهان، اولین رالی خودروهای قدیمی اصفهان در سال 1401 برگزار شد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: بر اساس هماهنگی به ‌عمل ‌آمده، 35 خودروی قدیمی که سال ساخت آن‌ها از سال 1952 تا سال 1972میلادی است، با استقرار در مجموعه گردشگری زاینده‌رود، مسیری را به طول 3 کیلومتر در حاشیه شمالی زاینده‌رود از پل خواجو تا پل تاریخی سی‌وسه‌پل طی کرده و پس‌ از آن به مدت 3 ساعت مسیر چهارباغ عباسی را طی کرده و در انتهای مسیر به‌منظور بازدید گردشگران نوروزی، این خودروها گرد هم جمع شدند.
وی افزود: با توجه به اینکه این مجموعه مردم‌نهاد زیرمجموعه وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است، توافقات لازم در خصوص در اختیار قرار دادن دفتری در راستای ادامه فعالیت‌های فرهنگی این مجموعه انجام شده است.
زاینده‌رود تا پایان نوروز میهمان نصف جهان است
معاون امور عمرانی استاندار و قائم‌مقام ستاد اجرائی خدمات سفر استان اصفهان در بازدید از بناهای تاریخی و محوطه‌های گردشگری شهر اصفهان، که با حضور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همراه بود، از جاری بودن زاینده‌رود تا پایان نوروز در دشت اصفهان خبر داد.

مهران زینلیان با اعلام این مطلب گفت: خوشبختانه با تمهیدات اندیشیده شده، کیفیت خدمات‌رسانی به گردشگران از استاندارد مناسبی برخوردار است، به نحوی که اجرای برنامه‌های فرهنگی مفرح نوروزگاه، برگزاری نمایشگاه‌های موقت صنایع‌دستی و همچنین نمایشگاه‌های عرضه سوغات نوروزی، فرصت مناسبی را برای بهره‌مندی گردشگران از اوقاتی خوش در اصفهان فراهم آورده است.
قائم‌مقام ستاد اجرائی خدمات سفر استان اصفهان ادامه داد: خوشبختانه با توجه به بارندگی مناسب، برنامه‌ریزی خوبی در راستای جاری بودن زاینده‌رود انجام شده، به نحوی که با توافقات به عمل آمده با صنف کشاورزان و همچنین جاری شدن سیلاب‌های فصلی در زاینده‌رود، شرایط مناسبی فراهم شده که بر اساس آن تا پایان نوروز، زاینده‌رود میهمان نصف جهان است، لذا به نظر می‌رسد این نکته فرصت مناسبی را برای رونق گردشگری اصفهان در نوروز 1401 در کنار سایر برنامه‌ریزی‌های متصدیان فراهم آورده است.