در وبینار راهکارهای توسعه گردشگری تاکید شد: از ظرفیت فوق العاده شبکه‌های اجتماعی در معرفی مقاصد گردشگری غافل نشوید

اتاق بازرگانی اصفهان با همکاری قطب علمی اقتصاد بین‌الملل دانشگاه اصفهان وبینار راهکارهای توسعه گردشگری را با حضور استاد دانشگاه زاگرب کرواسی و فعال حوزه گردشگری برگزار کرد.

در این وبینار پترا باریشیج استاد دانشگاه کرواسی به تبیین نقش رسانه‌های اجتماعی در ارتقاء جذابیت مقصد سفر برای گردشگران پرداخت.

وی با بیان اینکه بیش از نیمی از افرادی‌که دارای اینترنت هستند از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند گفت: 53 درصد استفاده کنندگان از شبکه‌های اجتماعی مرد و 47 درصد زنان هستند.

این فعال حوزه گردشگری با اشاره به افزایش چشمگیر استفاده از شبکه‌های اجتماعی از ژانویه 2012 تا 2022 افزود: به طور متوسط در جهان هر فرد روزانه 2.5 ساعت خود را صرف استفاده از این شبکه‌ها می‌نماید.

 باریشیج در ادامه بر نقش مهم نقطه نظرات گردشگران در معرفی مقصد سفر در شبکه‌های اجتماعی تاکید و تصریح کرد: گردشگران به راحتی نظرات و تجربه سفر خود را در اختیار سایر گردشگران قرار می دهند که این منبع اطلاعاتی قابل اعتمادی برای گردشگران آینده است. به همین دلیل این اطلاعات برای گردشگران بسیار قابل اعتمادتر از نظرات رسمی می‌باشد.

استاد دانشگاه زاگرب کرواسی در ادامه به بیان نقش شبکه‌های اجتماعی در احیای گردشگری کشورها به ویژه پس از دوران پاندمی کرونا پرداخت و گفت: تبلیغ کرواسی به عنوان یک مقصد سفر جذاب در شبکه‌های اجتماعی همچنین ارایه تخفیف در شبکه‌های اجتماعی مانند یوتیوب، در احیاء گردشگری این کشور تاثیر بسزایی داشت به طوری که این کشور در جذب توریست خارجی در ماه‌های اخیر بسیار موفق‌تر از رقبای خود عمل کرد.

باریشیج همچنین بر نقش مهم اینستاگرام در جذب گردشگر تاکید کرد و گفت: برای معرفی محل‌های گردشگری مورد نظر خود حتما از هشتک و پتانسیل افرادی که دارای دنبال کنندگان زیادی هستند استفاده کنید.

 این فعال حوزه گردشگری با مثبت اعلام کردن چشم انداز شبکه‌های اجتماعی در سال 2021-2022 گفت: مقاصد گردشگری در انتخاب پلتفرم باید هوشمندانه تر عمل کنند.

وی فیس بوک، یوتیوب، واتساپ، اینستاگرام، وی چت و تیک تاک را پرمصرف‌ترین پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی  جهان معرفی و تصریح کرد: حتما در معرفی مقاصد گردشگری خود از پتانسیل فیس بوک و یوتیوب بهره مند شوید.

انتهای پیام/