رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان: تصویب طرح تخفیف 99 درصدی در شورای شهر جهت ساخت هتل برای رونق گردشگری در اصفهان و استقبال از این طرح/ پروژه تئاتر شهر در چهارباغ در حال نهایی شدن است

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه احداث موزه بزرگ شهر اصفهان به‌عنوان‌ یک مطالبه جدی در دستور کار است، گفت: کارخانه ریسباف سال‌هاست تملک شده، اما اتفاقی نیفتاده است، اما با پیگیری نمایندگان و مدیریت شهری به سمت اجرا می‌رود. همچنین پروژه تئاتر شهر در چهارباغ درحال نهایی شدن است، همچنین برای تشویق به ساخت هتل در شهر طرح تخفیف ۹۹ درصدی در شورای اسلامی شهر به تصویب رسید تا گردشگری در اصفهان رونق یابد، استقبال خوبی نیز در این حوزه برای ساخت هتل شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی طبیعت گردشگران،، محمد نورصالحی در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: پیرامون چهارباغ دغدغه‌ها زیاد است. مردم برای مدیریت برنامه‌های چهارباغ پیشنهادات مختلفی داشتند. معتقدم چهارباغ ابتدا یک محور تجاری است که کسبه آن باید فعالیت در این محل که از قدم وجود داشته را ادامه دهند، پس از آن یک محور تفریحی و فرهنگی است. بنابراین برنامه‌ها حول محور چهارباغ باید به گونه‌ای باشد که کسبه آسیب نبینند و برای آن‌ها ایجاد مزاحمت نشود. همچنین نباید به مسیری بدون برنامه تبدیل شود و رویدادهای فرهنگی در آن باید برنامه‌ریزی شده باشد.
وی افزود: پیرامون جهان‌نما نیز معضلاتی وجود دارد که شهرداری در حال بررسی آن است تا مشکلات حل و به هیات امنا تحویل داده شود.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بخشی از میدان امام علی (ع) تکمیل شده و بخش دیگری از آن نیمه تمام است. قرار شده که بخش تکمیل شده آن به گونه‌ای مدیریت شود که رونق کسب و کار را در آنجا شاهد باشیم. برای تکمیل و جمع شدن بساط ساخت و ساز در این میدان برنامه‌هایی داریم. در این راستا قرار است هم مباحث قانونی رعایت شود و هم رونق کسب و کار صورت گیرد.
تصویب طرح تخفیف 99 درصدی در شورای شهر جهت ساخت هتل برای رونق گردشگری در اصفهان و استقبال از این طرح
وی بیان کرد: برای تشویق به ساخت هتل در شهر طرح تخفیف ۹۹ درصدی در شورای اسلامی شهر به تصویب رسید تا گردشگری در اصفهان رونق یابد، استقبال خوبی نیز در این حوزه برای ساخت هتل شده است.
نورصالحی در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت پهنه بندی اصفهان گفت: در سند پهنه بندی اصفهان اشکالات و تداخلاتی وجود داشت که قرار است با محوریت استانداری و اداره کل راه و شهرسازی این موارد برطرف شود.
وی پیرامون آمار سوت‌زنی اظهار کرد: براساس گزارش‌های سوت زنی با ۴۳ نفر برخورد شده که ۱۵ نفر خارج از شهرداری هستند. البته این میزان در مقابل آمار کارکنان پاکدست شهرداری بسیار انگشت شمار است. اکثریت قریب به اتفاق کارکنان شهرداری پاک و مسئولیت پذیر هستند، اما حتی یک تخلف هم بازتاب دارد.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در پاسخ به سوالی درباره مسائل بانوان گفت: مسائل مربوط به بانوان شهر در شورای مشورتی بانوان بررسی می‌شود که نتایج خوبی تاکنون داشته است، همچنین کارگروه خانواده و بانوان ذیل کمیسیون فرهنگی شورا فعالیت‌ می‌کند که اقدامات خوبی تاکنون انجام داده است.

ایجاد 7 نقطه جهت ساخت ایستگاه‌های شارژ خودروی برقی
وی از ساخت ایستگاه‌های شارژ خودروی برقی خبر داد و افزود: ۷ نقطه ایجاد ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی مدنظر است تا با گسترش استفاده از این خودروها، نیاز مردم در زمینه شارژ خودروهای برقی برطرف شود. همچنین باید گفت اتوبوس‌سازان داخلی به سمت تولید اتوبوس‌های برقی رفته‌اند که در صورت نتیجه، در پی خرید این محصولات داخلی حوزه حمل و نقل هستیم.
نورصالحی با رد شایعه کاهش حقوق کارکنان شهرداری تصریح کرد: هیچ کاهش حقوقی در شهرداری رخ نداده و کارکنانی که قرارداد کارگری و کارمندی دارند امسال طبق مصوبه دولت افزایش حقوق داشته‌اند، البته ممکن است برخی از کارکنان شهرداری به دلیل جابجایی به بخش دیگر، حقوقشان کاهش یافته باشد.
وی در پاسخ به انتقادات از طرح جمع‌آوری پسماند در اصفهان، تصریح کرد: جمع‌آوری پسماند تر در گذشته نیز مشکلاتی از جمله اشتباهات شهروندان در زمان بیرون‌ گذاشتن را داشت، علاوه بر آن کارگران این بخش نیز از هیچ اوقات فراغت و تعطیلی برخوردار نبودند.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه جمع آوری پسماند تر در بسیاری از شهرهای دنیا هفتگی است، ولی در اصفهان سه روز در هفته است، افزود: گزارش‌ها نشان می‌دهد بیش از ۹۰ درصد شهروندان طبق زمانبندی اعلام شده با طرح جمع آوری پسماند تر همکاری دارند و امیدواریم سایر شهروندان نیز با این طرح جدید همراهی کنند.
احداث موزه بزرگ شهر/ پروژه تئاتر شهر در چهارباغ در حال نهایی شدن است
وی با بیان اینکه احداث موزه بزرگ شهر اصفهان به‌عنوان‌ یک مطالبه جدی در دستور کار است، گفت: کارخانه ریسباف سال‌هاست تملک شده، اما اتفاقی نیفتاده است، اما با پیگیری نمایندگان و مدیریت شهری به سمت اجرا می‌رود. همچنین پروژه تئاتر شهر در چهارباغ درحال نهایی شدن است. برای سالن اجلاس نیز که در دوره قبل تا حدی افتتاح شد، قول و قرارهایی داده شده و قرار است یکی دو ارگان بین‌المللی در ساختمان‌های جنبی مستقر شوند تا واقعاً تبدیل به مرکز همایش‌های بین‌المللی شود.
نورصالحی اظهار کرد: در کارگروه بافت تاریخی، ساماندهی محور تاریخی اطراف میدان امام (ره) و دولتخانه صفوی پیگیری می‌شود در این رابطه کارگروه مشترک با اداره میراث فرهنگی داریم بنابراین هر اقدامی در محدوده‌های تاریخی با حضور ناظر میراث فرهنگی انجام می‌شود؛ ایستگاه ابن سینا در خط دوم مترو نیز با حساسیت نسبت به موضوع میراث فرهنگی و بافت تاریخی در دست پیگیری قرار دارد.

مدیریت شهری و شورای شهر اصفهان بیشتر از دولت برای حفظ میراث فرهنگی هزینه می‌کند
وی با بیان اینکه مدیریت شهر و شورا بیشتر از دولت برای حفظ میراث فرهنگی هزینه می‌کند، گفت: گذرآقانورالله نجفی به دلیل سوء مدیریت در ادوار مختلف با انبوهی از مشکلات روبرو شده بود و ما برای نجات شهروندان پیگیر رفع این مشکل هستیم.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: این خیابان در طرح تفصیلی سال ۱۳۶۷ وجود داشته و در طرح بازنگری و در نهایت در کمیسیون ماده ۵ به تصویب رسیده است، اکنون کف سازی خیابان بر اساس طرح مصوب انجام می‌شود و طرح بدنه سازی نیز در دست اجرا است.
وی با بیان اینکه برای مناطق محروم کمیسیون ویژه‌ای در شورا تشکیل شده است، تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای ارتقا ۳۰ محله کم برخوردار که زیرساخت‌های ضعیفی دارند ۱۱۰۰ میلیارد تومان بودجه تخصیص یافته که در میز محلات نیز طرح‌ها تدوین شده و اجرای تعدادی طرح‌ها آغاز شده است.
وی خاطرنشان کرد: اینکه ۲۰۰ سال دیگر به چه افتخار خواهیم کرد حرف درستی است باید همفکری کنیم و بتوانیم نظیر میدان امام (ره)، چهارباغ و عالی قاپو نمادی برای آیندگان داشته باشیم.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به وضعیت سرویس مدارس گفت: در زمینه هزینه سرویس مدارس برای آغاز سال تحصیلی جدید، تعدیلاتی داشتیم که با همکاری آموزش پرورش و اتحادیه شرکت‌های حمل و نقل این مهم رقم خورد و همچنین برای تردد دانش آموزان در مترو و اتوبوس تخفیفاتی در نظر گرفته شده است.
وی در مورد جانمایی مدارس اظهار کرد: در حوزه طرح‌های توسعه‌ای شهری وظیفه راه و شهرسازی است که جانمایی مدارس را در همه طرح‌ها انجام دهد، یکی از کاربری‌ها که به هیچ وجه تغییر پیدا نمی‌کند کاربری‌های آموزشی است و تنها به شرط مشخص کردن یک مکان جدید، این تغییر کاربری‌ها انجام می‌شود.
نورصالحی تصریح کرد: سهم آموزش و پرورش در صدور پروانه مشخص است و به طور مستقیم به حساب آموزش و پرورش واریز می‌شود و در این زمینه اختلافی نداریم، اما آموزش و پرورش از سایر ردیف‌های درآمدی انتظار سهم دارد که این موضوع در قانون دیده نشده است.
وی درباره برنامه‌های شورا در حوزه آب گفت: به دنبال این هستیم که جریان دائمی زاینده رود یک مطالبه دائمی تا حل قضیه باشد و در سفر رئیس جمهور ۳٠ بند از مشکلات را به استانداری ارائه کردیم که نخستین مورد مربوط به آب بود و البته سؤال ما از دولت هم این است که در حوزه آب برای اصفهان چه کرده است؟
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه تکمیل حلقه چهارم ترافیکی از اولویت‌های شورا است، گفت: اتصال خط یک مترو به شاهین شهر و بهارستان نیز از برنامه‌های اصلی ماست.
وی همچنین در خصوص وضعیت سالن اجلاس سران بیان کرد: در حال رایزنی با دولت هستیم تا با استقرار یکی دو دبیرخانه، سالن اجلاس وارد چرخه فعالیت شود.