معاون وزیر علوم: هدف از شکل‌گیری سومین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر، گسترش همدلی بین دانشجویان در کنار رقابت های ورزشی است

معاون وزیر علوم و فناوری و ریاست امور دانشجویان کشوردر مراسم افتتاحیه سومین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر، هدف از شکل‌گیری این المپیاد را گسترش همدلی بین دانشجویان در کنار رقابت ورزشی دانست که راهی برای رسیدن به تیم ملی دانشجویان را نیز فراهم نموده است.

دکتر هاشم داداش پورمعاون وزیر علوم و فناوری و ریاست امور دانشجویان کشور در مراسم افتتاحیه سومین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگراظهار داشت: ما در زمان برگزاری محل انتخاب برگزاری المپیاد فرهنگی-ورزشی، دانشگاه‌های اصفهان و صنعتی اصفهان را انتخاب کردیم تا دختران و پسران دانشجو بتوانند به طور مجزا اما هم‌زمان با یکدیگر رقابت کنند. امیدوارم نتایج به دست آمده از این المپیاد به شکلی باشد که بتوانیم دوره‌های بعدی را نیز برگزار کنیم.
دکتر داداش پور ضمن اشاره به شعارسومین المپیاد شاهد وایثار گر که شامل: ورزش، همدلی و ایثار است، تصریح نمود این سه کلید واژه در کنار هم، یک مفهوم زیبا را شکل می دهد.
وی در ادامه افزود: حدود دو سال با شیوع بیماری کرونا ، دانشجویان عزیز از فضای ورزش دور بودند و این مهم بر روی سلامت جسم و روح عزیزان ما تاثیر گذاشت.
دکتر داداش پور تصریح نمود: بررسی ها نشان می دهد که در دوران شیوع کرونا و تعطیلی دانشگاه ها، میزان استرس ها، ترس ناشی از کرونا و مهارت ارتباطی به شدت تحت تاثیر قرار گرفت و طبیعی است که ما باید چاره جویی می کردیم به همین خاطر تلاش کردیم المپیادهای متعددی را طراحی کنیم . ورزش های قهرمانی، همگانی ، شاهد و ایثارگر و بین المللی از جمله المپیادهای طراحی شده است که با هدف ایجاد نشاط و پویایی در دانشگاه های کشوربرگزار می شود.
معاون وزیر علوم و فناوری کشور متذکر شد: در کل کشور حدود ۹۴ هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر وجود دارند و تلاش می‌کنیم با در نظر گرفتن تنوع سلایق، بسترهای مختلفی را برای آنها فراهم کنیم.
وی ادامه داد: همچنین المپیاد فرهنگی-ورزشی ویژه دانشجویان شاهد طراحی شده و درحال برگزاری است. در نهایت قرار است که در بهمن ماه آینده جشنواره فرهنگی، هنری و ادبی در دانشگاه هنر تهران تحت عنوان شهید آوینی برگزار شود. علاوه بر این طرح شهیدسلیمانی ویژه دانشجویان نخبه شاهد در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار می‌شود و برترین دانشجویان در حوزه‌های مختلف علمی شناسایی می‌شوند.
گفتنی است مراسم افتتاحیه این المپیاد در بخش دختران با حضور دکتر هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان، مسئولان عالی رتبه وزارت علوم و وزارت ورزش و استاندار اصفهان، هیات رییسه دانشگاه، ۳۰ مرداد ماه راس ساعت ۱۸ تا ۲۰ به میزبانی دانشگاه اصفهان در محل سالن شهیدنیلفروشزاده این دانشگاه برگزار شد.