مدیر مجموعه تاریخی فرهنگی و مذهبی تخت فولاد خبر داد: برگزاری دوره معرفتی تخت فولادشناسی از نیمه نخست مهرماه

مدیر مجموعه تاریخی فرهنگی و مذهبی تخت فولاد از برگزاری دوره معرفتی تخت فولادشناسی از نیمه نخست مهرماه خبر داد.
ابراهیم عمرانی با اعلام این خبر گفت: مجموعه تخت فولاد از شاخص ترين قطب‌هاي مذهبي و تاريخي در كشور و از مهم ترین آرامستان‌های جهان تشيع به شمار می رود و به همین دلیل شناخت ظرفیت‌های آن برای نسل نوجوان و جوان و انتقال مفاهیم معنوی و فرهنگی این مکان به آنها ضرورت دارد.
او افزود: به همين دليل تلاش کرده ایم با هدف معرفی داشته‌هاي ارزشمند اين اثر تاریخی و مذهبی، به برگزاری دوره‌های معرفتی تخت فولادشناسی اقدام کنیم.
عمرانی تصریح کرد: دوره ویژه مهرماه سال جاری و طی 5 هفته برنامه ریزی شده و روزهای جمعه از ساعت 8 الی 12 برگزار می‌شود.
به گفته مدیر مجموعه تاریخی فرهنگی و مذهبی تخت فولاد در چهار هفته اول، کلاس‌ها به صورت تئوری است و هفته پنجم بازدید میدانی از تکایای تخت فولاد انجام می‌شود.
عمرانی از حضور اساتید برجسته دانشگاه و گروه مولفین دانشنامه تخت فولاد در این دوره به منظور ارائه آموزش‌های لازم به شرکت کنندگان خبر داد و گفت: دانش پذیران در این دوره عمومی با مباحثی همچون رجال و مشاهیر تخت فولاد، گردشگری معنوی، سابقه تاریخی تخت فولاد، آشنایی با مزار مشاهیر، معماری آرامگاهی، پدیدهها و شگفتی‌های تخت فولاد آشنا می‌شوند.
مدیر مجموعه تاریخی فرهنگی و مذهبی تخت فولاد خاطرنشان کرد: علاقمندان می‌توانند جهت ثبت نام به سایت تخت فولاد به نشانی www.takhtefoulad.ir مراجعه کرده و یا با شماره تلفن 09028011355 تماس بگیرند.
به گفته عمرانی، در پایان به دانش پژوهان گواهی حضور در این دوره تعلق می‌گیرد و کتب و محصولات فرهنگی تخت فولاد با تخفیف ویژه به آنها عرضه می‌شود.