معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان خبر داد: تشکیل چهار کمیته تخصصی برای حل معضلات شهری در استان اصفهان

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان از تشکیل چهار کمیته تخصصی شامل کمیته توسعه شهری و حقوق شهری، کمیته ضوابط و مقررات شهرسازی، کمیته شهرسازی الکترونیک و کمیته ارتباط با دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط برای حل معضلات شهری در استان اصفهان خبر داد.

نشست تجربه شهرسازی با حضور معاون‌های شهرسازی و معماری شهرداری‌ها و روسای کمیسیون‌های معماری و شهرسازی شوراهای اسلامی شهرهای استان به میزبانی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان و کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان  برگزار شد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان در این باره گفت: در این نشست مسائل و مشکلات مرتبط با حوزه شهرسازی و معماری و دغدغه‌هایی که در شهرها وجود دارد، مطرح و پیرامون مسائلی که در بین همه شهرها مشترک هستند بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

وحید مهدویان افزود: مسائل داخلی شهرداری‌ها و دیگر دستگاه‌های مرتبط با شهرداری و به طور مشخص در حوزه شهرسازی و معماری در این نشست بررسی شد و همه اعضا پیشنهادها و راهکارهای خود را برای ارتقای کیفی و کمی خدمات و تسریع و تسهیل در خدمت رسانی به شهروندان ارائه دادند.

وی این نشست را یک میز تجربه برای شهرها و مدیریت‌های شهری ارزیابی و عنوان کرد: از دستاوردهای این میز تجربه می‌توان به تشکیل کمیته‌های تخصصی مانند کمیته توسعه شهری و حقوق شهری، کمیته ضوابط و مقررات شهرسازی، کمیته شهرسازی الکترونیک و کمیته ارتباط با دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط اشاره کرد.

او افزود: اعضای این کمیته‌ها از بین حاضرین انتخاب و شرح وظایف آنها مشخص شد و همچنین مقرر شد جلسات کمیته‌ها به صورت مستمر برگزار و برای مسائل روز شهرها راهکارهای مناسبی تعیین شود.

مهدویان ابراز امیدواری کرد که با مشارکت حداکثری همه شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهرهای استان و همچنین حمایت مدیریت ارشد شهری، میز تجربه بتواند برای مسائل و مشکلاتی که همه شهرهای استان با آنها درگیر هستند، راهگشا باشد.

توان خدمت به شهر را افزایش می دهیم

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان در نخستین نشست میز تجربه شهرسازی حضور داشت و گفت: این نشست که نخستین میز تجربه شهرسازی و معماری شهر های استان اصفهان است بسیار کارآمد و هدفمند برگزار شد که درخواست‌ها و مشکلات مرتبط با  شهرسازی شهروندان شهرهای مختلف استان اصفهان مطرح شد، همچنین تجربیات مسئولان شهرسازی و معماری شهرداری ها و روسای کمیسیون های معماری و شهرسازی شوراهای اسلامی شهر های استان اصفهان به اشتراک گذاشته شد تا بتوانیم با استفاده از آنها مشکلات مردم را به بهترین نحو برطرف کنیم و امیدوارم این انسجام و همدلی باعث شود اگر در شهری مسئولان آن شهر برای حل یک مشکل در گذشته راه حلی به دست آورده اند آن را در میز تجربه به اشتراک بگذارند تا دیگر شهرداری ها هم  برای خدمت رسانی بهتر به شهروندان خود از آن  استفاده کنند.

رسول میرباقری مردم را ولی نعمتان مسئولان خواند و گفت: در بعضی مواقع متاسفانه شاهد طولانی شدن مراحل خدمت به شهر و شهروندان هستیم تا جایی که بعضاً مشاهده می شود یک مشکل ۲۰ یا ۳۰ سال حل نمی شود و تبدیل به یک گره کور در شهر می شود و متاسفانه ما راهکاری برای باز کردن آن نداشته‌ایم و چنین  نشست های هم اندیشی، آموزش، تجربه آموزی، ارتقاء خدمت رسانی و پیدا کردن راهکار برای گشایش گره های کور شهرها چاره ساز است که امیدوارم برای رسیدگی به موضوعات شهرسازی که به نوعی قلب شهرداری می باشد و بیشتر مشکلات مردم نیز در همین حوزه شهرسازی است با هم اندیشی بتوانیم این مشکلات را به بهترین شکل ممکن حل کنیم و با دعوت از مسئولان استانی و در صورت نیاز کشوری در نشست های پیش رو  بتوانیم توان خدمت به شهر و شهروندان را افزایش دهیم.