دوازدهمین نمایشگاه گردشگری، صنایع دستی و هتلداری اصفهان آغاز به کار کرد؛ معاون وزیر میراث فرهنگی: سیاست تمرکز زدایی نمایشگاه ها با قوت پیش می رود/ اصفهان می تواند نامزد برگزاری نمایشکاه کشوری باشد

معاون گردشگری وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی با اشاره به اینکه سیاست تمرکز زدایی نمایشگاه ها نیز با قوت پیش می رود گفت: اصفهان می تواند نامزد برگزاری نمایشکاه کشوری باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی طبیعت گردشگران و به نقل از ایرنا، علی‌ اصغر شالبافیان در مراسم افتتاح دوازدهمین نمایشگاه تخصصی صنایع دستی، گردشگری و هتلداری در اصفهان افزود: بر همین اساس شناسایی رویدادهای محلی و استانی و ثبت به عنوان یک رخداد ملی از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی اضافه کرد: شناسایی و ساماندهی رویدادهای محلی و استانی به مقامات استانی ابلاغ شده است، ثبت رویدادهایی که شان ملی دارد باید در فهرست رخدادهای ملی قرار بگیرد تا از آنها بهتر بتوانیم برای برگزاری برنامه‌های مختلف و جذب گردشگران استفاده کنیم.
معاون گردشگری وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی با اشاره به اینکه توزیع زمانی و مکانی سفر از رویکردهای ما بوده است تصریح کرد: لایحه ساماندهی تعطیلات آماده ارائه شده و از سوی دیگر توزیع مکانی سفرها به معنای معرفی مکان های مختلف جدید برای حضور مسافران و گردشگران است.
شالبافیان با اشاره به اینکه سیاست تمرکز زدایی نمایشگاه ها نیز با قوت پیش می رود خاطرنشان کرد: اصفهان می تواند نامزد برگزاری نمایشکاه کشوری باشد.
وی اظهارداشت: طرح تشویق و حمایت از صنعت گردشگری تهیه و ت یک ماه در دستورکار نمایندگان مجلس قرار خواهد گرفت.
معاون گردشگری وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گفت: افزایش همکاری بین بخشی و تسهیلگری و حمایت برای حضور بیشتر بخش خصوصی از جمله اقداماتی بود که از آغاز دولت سیزدهم به ان پرداختیم.
شالبافیان با اشاره به امضای تفاهمنامه با وزارت راه و شهرسازی با موضوع اولویت برای تخصیص زمین و ارائه تسهیلات برای ساخت اماکن اقامتی تصریح کرد: اینگونه تفاهمنامه ها مشکلات کمبود اماکن اقامتی در شهرهایی مانند اصفهان را حل می کند زیرا این خطه نیازمند اقامتگاه ها و هتل های در شان است.
وی با بیان اینکه یارانه حوزه گردشگری افزایش یافته است افزود: برای مثال تعرفه گاز که برای اماکن اقامتی هفت برابر شده بود دوباره کاهش یافت.
به گفته او تشکیل صندوق ضمانت از گردشگری در کشور ضروری است و رونق این صنعت را در پی خواهد داشت.
معاون صنایع دستی وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی نیز در این مراسم اظهارداشت: راه برون رفت از انسداد فرهنگی و اقتصادی، توجه به صنعت گردشگری و بویژه صنایع دستی است.
مسئولان کشور به صنایع دستی باید نگاه ویژه ای داشته باشند
مریم جلالی با بیان اینکه صنایع دستی، اخلاق و هنر پدید می آورد گفت: برنامه ریزان کشور باید نگاه دیگری به صنایع دستی پیدا و زمینه توسعه آن را فراهم کنند.
وی با اشاره به اینکه صنایع دستی باید از کالای تزیینی به بطن زندگی مردم بیاید؛ اضافه کرد: جوانان باید این صنعت را احیا و زنده کنند و خانه های خلاق نیز بر همین اساس ایجاد شده اند.
معاون صنایع دستی وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خاطرشان کرد: اصفهان شهر خلاق صنایع دستی است، نامگذاری برخی معابر این شهر به نام هنرهای صنایع دستی نشان از توجه به این هنر ارزشمند دارد.

دوازد‌همین نمایشگاه گردشگری، صنایع دستی و هتل‌داری اصفهان در تاریخ هفتم تا یازدهم مهرماه 1401 در محل نمایشگاه اصفهان واقع در کمربندی شرق، روبروی منطقه روشن‌دشت برگزار می‌شود.
علاقه‌مندان به بازدید رویدادهای نمایشگاهی می‌توانند در تاریخ هفتم تا یازدهم مهرماه در ساعت 11 الی 20 به محل برگزاری نمایشگاه اصفهان واقع در کمربندی شرق، روبروی منطقه روشن‌دشت مراجعه کنند.

فرزانه دشتی