شهردار نجف آباد مطرح کرد: افتتاح ۶۰ پروژه شاخص و محله‌محور با اعتباری بالغ بر ۸۷۰ میلیارد تومان در نجف آباد

شهردار نجف آباد در نشست خبری روز ملی حماسه و ایثار مردم نجف آباد با اشاره به افتتاح پروژه‌های شهری با اعتباری بالغ بر ۸۷۰ میلیارد تومان گفت: این پروژه‌ها ۶۰ مورد و شامل موارد عمرانی، فرهنگی وغیره هست که در این میان تعدادی از آن‌ها شاخص و برخی نیز محله محور هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طبیعت گردشگران و به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری نجف آباد عبدالرسول امامی شهردار نجف آباد در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص فعالیت‌های شهرداری نجف آباد در دوره کنونی مدیریت شهری اظهار کرد شهریور ماه ۱۴۰۰ ابلاغ بنده برای شهرداری نجف آباد صادر شد، از همان زمان مطالعه‌ای در خصوص شهر انجام داده و از مشورت کارشناسان استفاده کردیم. همراهی اعضای شورای اسلامی شهر نیز در پیشبرد امور بسیار موثر بود.
وی با بیان اینکه در بدو ورود بنده به شهرداری نجف آباد بودجه ۳۸۰ میلیارد تومانی برای شهر تعیین شده بود، افزود در زمان مدیریت قبلی فعالیت‌های خوبی انجام شده بود اما با توجه به اینکه نجف آباد یک کلان شهرستان محسوب می‌شود با همراهی اعضای شورای شهر این بودجه را در سال ۱۴۰۱ حدود ۶۰ درصد افزایش دادیم به طوری که به حدود ۶۰۰ میلیارد تومان رسید.
شهردار نجف آباد خاطرنشان کرد: درصد عمده‌ای از بودجه سال قبل صرف فعالیت‌های جاری می‌شد، با افزایش بودجه در سال ۱۴۰۱، توانستیم ۷۰ درصد بودجه را به فعالیت‌های عمرانی اختصاص دهیم و حدود ۳۰ درصد باقی مانده به مباحث جاری اختصاص پیدا کند.
وی تصریح کرد: بودجه‌ پیشنهادی ما به شورای اسلامی شهر برای سال آینده نسبت به امسال ۴۵ درصد افزایش دارد که بعد از تصویب احتمال دارد مقداری نیز افزایش پیدا کند.
امامی ادامه داد: در شروع دوره جدید مدیریت شهری با پروژه‌هایی مواجه بودیم که یک درصد پیشرفت فیزیکی داشت، که لازم بود این پروژه‌ها به سرانجام برسد.
وی با اشاره به منشور عنوان شده توسط شورای اسلامی شهر بیان کرد: شورای اسلامی شهر در ابتدای این دوره، منشوری ارائه کرد که به عنوان یک سند بالادستی مدیریت شهری با محورهای مختلف تدوین شده بود.
شهردار نجف آباد خاطرنشان کرد: اولویت اول این منشور، اتمام پروژه‌های نیمه تمام است. در این راستا برنامه ریزی لازم صورت گرفته است اما در این میان با برخی مشکلات فنی در پروژه‌ها روبرو شدیم. مشکلاتی که سبب شده تا مدتی اجرای آن‌ها متوقف شود. همت لازم صورت گرفت و برخی مشکلات برطرف شد، برخی تغییرات در انجام بعضی پروژ‌ها نیز انجام شد تا ادامه کار پیگیری شود.
وی افزود: اکنون در آستانه افتتاح بزرگ‌ترین پروژه‌های نجف آباد هستیم، اکثر مواردی که به بهره‌برداری خواهد رسید همان پروژه‌های نیمه تمام است که مردم درخواست تکمیل آن را داشتند.
امامی با اشاره به نهضت زیرسازی و آسفالت گفت: این مورد امسال به صورت ویژه پیگیری شد و در سال ۱۴۰۱ سه برابر بیشتر از سال گذشته، بودجه به این امر اختصاص پیدا کرد.
وی در خصوص رویکرد شهرداری نجف آباد در مسائل فرهنگی گفت: یکی از تحولاتی که در مدیریت شهری صورت گرفته پرداخت به رویدادها و زیرساخت‌های فرهنگی است. با توجه به سبقه و وضعیت شهر در حوزه فرهنگی، بودجه عادلانه‌ای در اقصی نقاط شهر اختصاص پیدا کرد.
امامی در خصوص مبلغ پروژه‌هایی که بهره‌برداری خواهد شد، گفت: روز پنجشنبه پروژه‌هایی به مبلغ ۸۷۰ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد. این پروژه‌ها ۶۰ مورد و شامل موارد عمرانی، فرهنگی و.. هست که در این میان تعدادی از آن‌ها شاخص و برخی نیز محله محور هستند.
وی در خصوص گستره پروژه‌هایی که به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: شهر نجف آباد ۵ منطقه دارد، منطقه یک و دو نجف آباد، منطقه ۳ ویلاشهر، منطقه ۴ یزدانشهر و منطقه ۵ امیرآباد است که مجموعه این مناطق تحت پوشش شهرداری نجف آباد قرار دارد حدود ۴۰۰ میلیارد تومان نیز پروژه‌های شهرستانی داریم که با احتساب مبلغ آن‌ها بیش از یک میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه‌ها هزینه شده است.

شهردار نجف آباد افزود: علاوه بر بهره‌برداری‌ها، چند مورد کلنگ زنی پروژه جدید نیز در دستور کار قرار دارد. به لطف خدا و با همراهی اعضای شورا پروژه‌هایی نیز برای سال آینده تعریف شده است.
وی در خصوص پروژه بزرگ کشتارگاه غرب اصفهان بیان کرد: یکی از پروژه‌هایی که به زودی افتتاح خواهد شد کشتارگاه غرب اصفهان است. قرار است این مرکز، غرب اصفهان را پوشش دهد. باید این نکته را ذکر کنم که برخی پروژه‌ها به علت بعضی مشکلات فنی متوقف شده است. کشتارگاه غرب نیز دچار چنین مشکلی بود.
امامی ادامه داد این پروژه‌ ۹۵ درصد پیشرفت دارد اما چند مشکل عمده داشت که برخی از آن را برطرف کردیم اما همچنان مقداری از مشکلات باقی مانده است. به عنوان مثال برخی تأسیسات این کشتارگاه باید از خارج تامین می‌شد. دسترسی اصلی آن نیز مورد دیگری بود که در حال پیگیری آن از مبادی قانونی هستیم. صنایع جانبی کشتارگاه نیز از جمله مسائل پیرامون این پرو‌ژه است که در حال پیگیری آن از طریق بخش خصوصی هستیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص رویدادهای هفته حماسه و ایثار نجف آباد اظهار کرد حضور با شکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن پیام مهمی به جهان داد. آن‌ها با حضور خود نشان دادند که هیچ کس مانع ایجاد آشوب در کشور نخواهد شد اما در عین حال مسئولان باید در جهت رفع مشکلات مردم کوشش کنند. مردم با حضور خود تاکید کردند که با وجود مشکلات هیچ‌گاه ارزش‌های انقلاب را فراموش نمی‌کنند.
شهردار نجف آباد با اشاره به ایثار و فداکاری مردم نجف آباد قبل و حین و پس از انقلاب بیان کرد: نجف آباد شهدای زیادی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که نشان از روحیه ایثار مردم این شهر دارد.
وی گفت: یکی از برکاتی که در نجف آباد شاهد هستیم انسجام بین دستگاه‌های مختلف است. مردم و مسئولان، امام جمعه شهرستان، اعضای شورای شهر و ارگان‌های مختلف همدلی خوبی دارند و اتفاقات خوب در این شهر ناشی از همین انسجام است.
امامی اظهار کرد: در دهه پیش رو که برنامه‌هایی به مناسبت سالروز حماسه و ایثار نجف آباد درنظر گرفته شده است رویدادهای متنوعی برگزار می‌شود که یکی از آن‌ها رویدادهایی است که هر شب قرار است در حسینیه حضرت فاطمه(س) با متولی‌گری مجموعه‌های مختلف مردمی و فرهنگی برگزار شود.
وی افزود: پروژه‌هایی که پیش از این ذکر کردیم روز پنجشنبه چهارم اسفند ماه به بهره برداری خواهند رسید. ضمن اینکه رویدادهای دیگری در این ایام پیش بینی شده و در روز پایانی نیز اجلاسیه نماز در دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد برگزار می‌شود.