شهردار اصفهان تاکید کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی در هندوستان با هدف گسترش تشیع/ معرفی ظرفیت‌‌‌های مختلف گردشگری

شهردار اصفهان گفت: شهرداری این کلان‌شهر آمادگی صددرصدی خود را برای برگزاری هر برنامه و عنوان فرهنگی بنا به صلاحدید سفارتخانه ایران در هندوستان اعلام می‌کند تا بتوانیم مکتب تشیع را در هند بیش از پیش ترویج دهیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طبیعت گردشگران و به نقل از ایمنا، علی قاسم‌زاده در دیدار با رایزن فرهنگی ایران در هندوستان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، با بیان اینکه بخش خواهرخواندگی شهرداری اصفهان بسیار فعال است، اظهار کرد: حیدرآباد هند از جمله شهرهایی است که تا چند مرحله رایزنی‌ها و گفت‌وگوها پیرامون تحقق خواهرخواندگی آن با اصفهان پیش رفته است.
وی با بیان اینکه خواهرخواندگی اصفهان و حیدرآباد تا به امروز نهایی نشده است و امیدواریم در دوره ششم مدیریت شهری این اتفاق ماه مبارک رقم بخورد، افزود: علاوه بر تحقق این موضوع، شهرداری اصفهان آمادگی صددرصدی خود را برای برگزاری هر برنامه و عنوان فرهنگی بنا به صلاحدید سفارتخانه ایران در هندوستان اعلام می‌کند تا بتوانیم مکتب تشیع را در هند بیش از پیش ترویج دهیم.
شهردار اصفهان سابقه ارتباط مردم این شهر با هند و ترویج تشیع را بر اساس متون تاریخی، مربوط به زمان‌های بسیار دور دانست و گفت: در زمان حضور فاضل اصفهانی یا هندی، ارتباطات بین اصفهان و هند به اوج خود رسید، فاضل هندی از علما و مجتهدان بوده است که در دوره صفویه زیست کرد و در برهه‌ای از زمان به هند اعزام شد و امروز در تخت فولاد اصفهان مدفون شده است که این امر نقطه اشتراکی میان مردم اصفهان و هندوستان است.
وی تاکید کرد: شهرداری اصفهان علاوه بر آمادگی برگزاری برنامه‌های مشترک فرهنگی، می‌تواند میزبان گروه‌ها و افراد معرفی شده از سوی سفارتخانه ایران از هندوستان در اصفهان باشد که در این عرصه هنرمندان دو کشور جایگاهی خاص دارند.
قاسم‌زاده تصریح کرد: در این راستا می‌توان با اصفهانی‌های مقیم هندوستان ارتباطی خاص برقرار کرد و در قالب شبکه‌های اجتماعی از همفکری آن‌ها برای ارتقای کیفیت زندگی در شهر اصفهان اقدام کرد.
وی برگزاری جشنواره‌های مختلف، رویدادهای متنوع هنری و فرهنگی و برگزاری تورهای گردشگری را از ظرفیت‌های همکاری مشترک دانست و خاطرنشان کرد: باید ظرفیت‌های مختلف گردشگری نیز به خوبی معرفی شود.