در نشست تخصصی انجمن روابط‌عمومی مطرح شد؛ همگرایی و هم افزایی دولت، اتاق و صاحبان قلم برای توسعه اقتصادی اصفهان

نشست تخصصی انجمن روابط‌عمومی ایران – استان اصفهان با حضور مدیران روابط‌عمومی بخش‌های دولتی و خصوصی در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری طبیعت گردشگران و به نقل از واحد توسعه ارتباطات اتاق بازرگانی اصفهان، در این نشست، رئیس انجمن روابط‌عمومی ایران اظهار کرد: خوشبختانه در اصفهان جمعی از بزرگان و فعالان روابط‌عمومی گرد هم آمده‌اند و به‌واسطه همین جمع می‌توان بسیاری از مشکلات استان را برطرف کرد، روابط‌عمومی دارای وظایف خاص و مشخصی است، روابط‌عمومی هنر نزدیک کردن دل‌ها به همدیگر است، این حوزه تصمیم‌ساز است و در بسیاری از جهات، می‌تواند تعیین‌کننده معادلات باشد، به‌طورقطع انجمن در استان اصفهان دارای توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بسیار درخشانی است که باید از آنها به بهترین شکل بهره برد.
خسرو رفیعی با اشاره به ضرورت فعال‌سازی کمیته‌های انجمن، عنوان کرد: مسئولان و مدیران حوزه روابط‌عمومی می‌توانند با همگرایی در راستای رفع مسائل و مشکلات استان قدم بردارند، برای نمونه در زمینه حل بحران آب اصفهان، می‌توان فعالانه وارد میدان شد و از هنر روابط‌عمومی برای رفع این چالش بهره گرفت؛ لذا ضروری است افراد باسواد، توانمند، علاقه‌مند و دارای تجربه وارد عرصه روابط‌عمومی شوند و مدیران نیز توجه و نگاه ویژه‌تری به این بخش تخصصی و مهم داشته باشند.
مدیر انجمن روابط‌عمومی ایران – استان اصفهان نیز اظهار کرد: این انجمن در استان اصفهان با برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی و مشورت با بزرگان روابط‌عمومی استان، فعالیت‌های خود را مجدداً از سر گرفت. هفت کمیته در این انجمن فعال هستند که شامل کمیته آموزش، کمیته ارتباطات و رسانه، کمیته امور شهرستان‌ها، کمیته عضویت، کمیته حقوقی، کمیته پشتیبانی و کمیته رویدادها است، کمیته‌ها در حال فعالیت هستند و امیدواریم با حضور فعالانه اعضا شاهد فعالیت دوچندان آنها باشیم.
حمید کشاورز ادامه داد: تعداد اعضای انجمن در استان اصفهان تا امروز به ۱۳۷ عضو رسیده که اکثر آنها دارای تحصیلات بالای دانشگاهی هستند و مدرک تحصیلی ۸۰ درصد اعضا با مقوله روابط‌عمومی، مرتبط است، تلاش می‌کنیم با برنامه‌ریزی و هماهنگی بین بخش‌ها، تعداد اعضا را افزایش دهیم و فعالیت‌ها در قالب کارگروه‌های تخصصی مورد پیگیری قرار گیرد.
حجت‌الاسلام اسماعیل دست‌افکن، مدیر روابط‌عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان نیز عنوان کرد: روابط‌عمومی چشم بینای یک مجموعه است و رشد و پویایی به همراه می‌آورد، روابط‌عمومی حرفه و شغلی است که تعدادی از علوم را در بر می‌گیرد و هنر نیز محسوب می‌شود، باید از طرفیت‌های این بخش بیشترین بهره را برد و مدیرانی موفق هستند که به این حوزه نگاه ویژه داشته باشند.
مشاور استاندار و مدیرکل روابط‌عمومی استانداری اصفهان نیز گفت: برگزاری چنین نشست‌های تخصصی باید مستمر و با برنامه‌ریزی و اهداف بلندمدت باشد، به دنبال بهبود جایگاه روابط‌عمومی‌ها و گسترش نفوذ آنها هستیم تا اثرگذاری‌ها افزایش یابد، امروز استان اصفهان با چالش‌هایی در بخش‌های مختلف به‌ویژه آب و محیط‌زیست روبرو است و روابط‌عمومی‌ها در رفع این چالش‌ها می‌توانند نقش‌آفرینی کنند، متأسفانه در شرایط فعلی با وجود همه تلاش‌های شکل گرفته، صدای اصفهان به گوش همگان نمی‌رسد و دغدغه‌ها و مطالبات اصفهان فراتر از مرزهای جغرافیای استان شنیده نمی‌شود، دراین‌خصوص رسانه‌ها و روابط‌عمومی‌ها مسئول هستند و باید به‌گونه‌ای فعالیت کنند که صدای مظلومیت اصفهان در سطح ملی شنیده شود. امروز اصفهان در بخش اقناع‌سازی جامعه در خصوص مشکلات و شرایط خاص خود، نمره قابل قبولی دریافت نمی‌کند.

مجید شمس، اقناع‌سازی در سطح ملی را موضوعی ضروری برشمرد و عنوان کرد: روابط‌عمومی‌ها باید امیدآفرین باشند و در جهت تحقق جهاد تبیین حرکت کنند، همه باید کمک کنیم تصویر واقعی اصفهان برای عموم جامعه به نمایش گذاشته شود و مسئول هستیم در این زمینه تلاش کنیم.
دبیرکل اتاق بازرگانی اصفهان نیز اظهار کرد: اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی و اصیل‌ترین تشکل با قوانین صریح و روشن در راستای کمک به بهبود محیط کسب‌وکار تلاش می‌کند، لذا همکاری‌های اتاق بازرگانی به عنوان نماینده بخش خصوصی با بخش دولتی بسیار خوب و سازنده است.
حمیدرضا امیدان تأکید کرد: تعاملات اتاق بازرگانی با مجموعه‌های دولتی به‌ویژه استانداری اصفهان در راستای کمک به رشد و توسعه اقتصادی و اجتماعی استان است، معتقد هستیم برای امیدآفرینی و تحقق جهاد تبیین باید بر مقوله «مطالبه‌گری» تأکید داشت، اتاق بازرگانی همواره مطالبات خود را صریح و شفاف بیان می‌کند و از بخش‌های دولتی نیز برای رفع مشکلات اقتصادی و بهبود فضای کسب‌وکار مطالبه‌گری می‌کنیم، درهرصورت اتاق بازرگانی تمام‌قد و باقدرت و جدیت آماده همکاری با فعالان عرصه روابط‌عمومی است تا شاهد اتفاقات خوبی در توسعه اقتصادی و اجتماعی استان اصفهان باشیم.
رئیس اداره روابط‌عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان نیز گفت: جایگاه روابط‌عمومی‌ها در سطح استان باید روزبه‌روز تقویت شود، انجمن روابط‌عمومی نیز تلاش می‌کند در این زمینه فعالیت‌های متنوعی را ساماندهی کند، آموزش و پژوهش از اولویت‌های انجمن محسوب می‌شود و برنامه‌های خوبی در این زمینه در حال تدوین است.
سید محمد موسوی ادامه داد: روابط‌عمومی یک علم بین‌المللی و شناخته شده در سطح دنیاست و با پیشرفت‌های بشر، مدل‌های جدید نیز در این عرصه ارائه می‌شود، تنها افرادی می‌توانند در عرصه روابط‌عمومی فعالیت مستمر داشته باشند که دارای توانمندی‌های شخصی خاصی همچون سرعت و دقت در انجام امور، ریزبینی و ظرافت، استعداد و هوش بالا و توانایی ایجاد روابط اجتماعی و علاقه باشند.