رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان تاکید کرد: رویداد نکست؛ جایگاهی برای رقابت شرکت‌های بزرگ در عرصه فناوری‌های پیشرفته

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: رویداد ملی فناوری نکست جایگاهی برای حضور شرکت‌های بزرگ برای رقابت در عرصه فناوری‌های پیشرفته است. در اولین دوره از این رویداد 240 شرکت فناور بزرگ کشور به رقابت پرداختند که در نهایت از 9 شرکت در سه بخش متفاوت تجلیل خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری طبیعت گردشگران و به نقل از روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، قاسم مصلحی در نشست خبری اولین رویداد ملی فناوری نکست در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: این رویداد محلی برای حضور شرکت‌های بزرگ است که فعالیت‌های متعددی در زیست بوم فناوری و نوآوری انجام داده‌اند. طرح‌های فناورانه این شرکت‌ها از یک سو قابل تحقق است و از سوی دیگر سطح فناوری بالایی دارد.
وی با اشاره به چالش‌های موجود در مسیر اجرای این رویداد اظهار کرد: یکی از چالش‌های موجود جمع کردن این شرکت‌ها در قالب یک رویداد مسابقه‌ای و داوری میان طرح‌های آن‌ها است.
رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با بیان اینکه محورهای هر دوره از رویداد نکست با سایر دوره‌ها متفاوت است، گفت: موضوعات مختلفی در حوزه فناوری وجود دارد که در هر دوره از رویداد نکست به بخشی از آن‌ها پرداخته خواهد شد. در اولین دوره رویداد ملی فناوری نکست، موضوعاتی چون «هوش مصنوعی، رباتیک و صنعت 4»، « اتصال‌پذیری، ارتباطات و میکروالکترونیک» و «زیست فناوری و مهندسی زیستی» محور موضوعات را تشکیل دادند.
مصلحی اضافه کرد: جوایزی که برای این رویداد فناوری در نظر گرفته شده شامل دو بخش جوایز نقدی و تسهیلات است. جایزه نقدی شرکت اول در هر یک محورهای علمی تعیین شده، معادل 5 میلیارد تومان و میزان تسهیلات در نظر گرفته شده برابر با 15 میلیارد تومان است که یک جایزه منحصر به فرد به شمار می‌رود. رویداد جایزه ملی فناوری نکست به بیان دیگر همانند جایزه بین‌المللی مصطفی (ص) اما در حوزه فناوری است.
وی ادامه داد: در مرحله ثبت نام اولیه 240 طرح از استان‌های تهران، اصفهان، خراسان رضوی، مازندران، آذربایجان شرقی، فارس، گلستان، کرمان، آذربایجان غربی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، زنجان، خوزستان، یزد، کرمانشاه، مرکزی، همدان، یزد و هرمزگان در این رویداد شرکت کردند که پس از طی مراحل داوری مختلف، 30 شرکت به مرحله داوری راه یافتند. از این تعداد 3 شرکت برتر در هر حوزه، در رویداد اختتامیه معرفی خواهد شد.