اصفهان جزو ده شهر برتر تاریخی جهان است

محمود محمودزاده در نشست خبری با اصحاب رسانه که به میزبانی تسنیم برگزار شد، به تشریح اهدافش از حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی پرداخته و با تاکید بر اینکه معیشت مردم مهم‌ترین مسئله امروز کشور و اصفهان است، اظهار داشت: تلاش داریم تا بر اساس مدل‌های اقتصادی که طراحی شده بتوانیم مبنای جدیدی برای معیشت مردم با استفاده از مردمی کردن اقتصاد، ایجاد کنیم و اقتصاد از نقش ویژه و قالب دولتی به سمت اقتصاد مردم پایه در قالب تعاونی‌ها و شرکت‌های سهامی عام حرکت کند و عموم مردم بتوانند درآمد دومی را استحصال کنند و در مرحله کوتاه و میان مدت شاهد رونق اقتصادی باشیم.
وی افزود: حوزه‌های دیگر اصفهان نیازمند کار و فعالیت بسیار جدی دارد و در اکثر شاخص‌های توسعه، طی دو دهه گذشته دچار عقب‌ماندگی‌های جدی هستیم که باید با یک همدلی و عزم همگانی با مشارکت و محوریت مردم حل شود.
کاندید دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش به معرفی ” ائتلاف مردمی نیروهای انقلابی اصفهان” پرداخته و گفت: تیمی که در ائتلاف امنا دور هم جمع شده‌اند، از متخصصان تشکیل شده و روی تمرکز بر حل مشکلات مردم فارغ از همه مسائل هم عهد و هم عقیده هستند و امیدواریم بتوانیم با کمک مردم حوزه انتخابی استان و کشور، تحولات زیربنایی را ایجاد کنیم.
محمودزاده در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه یکی از مزیت‌های توسعه اصفهان، گردشگری است، خاطرنشان کرد: اصفهان جزو ده شهر برتر تاریخی جهان است و اگر بتوانیم این مزیت را پررنگ کنیم، یک فرصت توسعه بی‌نظیر برای اصفهان خواهد بود؛ ما به اشتباه دنبال فرصت‌های مشابه مثل فولاد بودیم و یک گنجی داریم که از آن استفاده نکرده‌ایم.
وی با بیان اینکه اصفهان 22 هزار اثر تاریخی دارد، خاطرنشان کرد: متأسفانه از این میزان تنها هزار و 855 اثر به ثبت ملی رسیده و 9 اثر ثبت شده جهانی است؛ تنها حدود 9 درصد از آثار تاریخی اصفهان به ثبت رسیده و این به معنای چراغ سبز برای تخریب آنهاست؛ وقتی آثار تاریخی ثبت نمی‌شوند، پشتیبانی قانونی برای حمایت از آنها وجود ندارد و به همین خاطر از رسانه‌ها خواهشمندم که برای ثبت این آثار فشار وارد کنند چون یکی از فرصت‌های ذاتی اصفهان است تا بتواند توسعه بدون رقیبی را در کشور داشته باشد.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش به حوزه مسکن پرداخته و بیان کرد: زمانی که ساخت مسکن مهر در کشور شروع شد، از سال 86 تا سال 92 ساخت دو میلیون و 200 هزار واحد مسکن شهری شروع شد که به تفکیک یک میلیون و 100 هزار واحد خود مالک و یک میلیون و 100 هزار واحد در زمین‌های دولت ساخته شد و و پشت این میزان واحد، 45 هزار میلیارد تومان معادل 50 میلیارد دلار با ارز 900 تومانی، خط اعتباری وجود داشت.
وی افزود: به اصفهان ظرفیت 175 هزار واحد تعلق گرفت و سهمیه ما 70 درصد نسبت به استان‌های هم‌تراز مثل خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و فارس بیشتر بود اما تنها استان بزرگی که توانست در سال 93 پرده بزرگش را تحویل دهد، اصفهان بود.
محمودزاده با تاکید بر اینکه استان اصفهان در پروژه مسکن مهر حتی یک متر الحاق محدوده نداشت، گفت: در آن زمان همدلی و وفاق خوبی در اصفهان شکل گرفت و توانستیم مسکن‌های مهر را با میانگین قیمت متری 200 الی 300 هزار تومان و در گران‌ترین منطقه با متری 550 هزار تومان تحویل دهیم و در اصفهان برخلاف برخی نقاط کشور هیچ وقت درگیر بحران جدی در پروژه مسکن مهر نشد.
وی در ادامه به بحث ساخت مسکن ملی در اصفهان پرداخته و اظهار داشت: مهندس اسلامی زمانی که وزیر شده بودند، قول ساخت 400 هزار واحد مسکن را تحت عنوان اقدام ملی مسکن را داده بودند و زمانی که بنده مجددا به وزارت مسکن و شهرسازی برگشتم، به جای 400 هزار واحد، اقدام به ساخت 540 هزار واحد کردم و این میزان 35 درصد بالاتر از برنامه بود. نکته جالب اینکه حدود 50 درصد این پروژه در زمین‌های دولت ساخته می‌شد اما برعکس پروژه مسکن مهر حتی یک ریال خط اعتباری و یارانه نداشت.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: چگونه به اینجا رسیدیم که از دو ابر پروژه در حوزه مسکن ، یکی با 50 میلیارد دلار اعتبار و دیگری بدون یک ریال اعتبار ساخته شود؟ اینجا یک ابتکار به خرج داده شد، بنده یا باید منتظر تامین پول می‌ماندم که شرایط کشور اجازه نمی‌داد و اصلا درست نبود بنابراین در بین مردم اعتمادسازی کردم و با پول مردم این پروژه را جلو بردم و در سال 99 که اوج شیوع کرونا بود، 15 هزار میلیارد تومان پول از خود مردم گرفتم و در این موضوع به نقش اصلی دولت که مدیریت، سیاست‌گذاری و جهت‌دهی به موضوعات است، عمل کردم و ساخت این 540 هزار واحد را جلو بردم و خیلی از پروژه‌ها افتتاح شده و بخش دیگر ور حال اجراست.
وی یادآور شد: بنده این مدل را آوردم و آن را تبدیل به یک مدل اقتصادی کردم و با توجه به اینکه در حال حاضر بیشترین مشکل کشور در حوزه معیشت است، این مدل را به حوزه معیشت وارد کرده‌ام و البته باید ذکر کنم که این شیوه اگر توسعه یابد، باز هم در حوزه مسکن قابل استفاده خواهد بود.
محمودزاده با اشاره به تصویب قانون گردش تولید مسکن در مجلس یازدهم گفت: بنده این افتخار را دارم که پیش‌نویس این قانون را خدمت نمایندگان ارائه داده‌ام و بر اساس آن صندوق ملی مسکن را ایجاد کردیم و این مورد نیز جزو پیشنهادات ینده بود و برای اولین بار در کشور یک نهاد حمایت کننده از مسکن گروه‌های کم‌درآمد ایجاد شده است.
وی در پاسخ به سوال خبرنگاران پیرامون دستاورد و خروجی صندوق ملی مسکن، اظهار داشت: صندوق ملی مسکن در قانون جهش تولید مسکن تاسیس شد و این مهم در سال 1400 ابلاغ شد و سال گذشته اولین سال فعالیت این صندوق بود. صندوق ملی مسکن امکان درآمدزایی دارد و وابسته به پول دولت نیست و تمام کارهای هماهنگی مسکن‌های حمایتی، مابه تفاوت تسهیلات بانکی، تاسیسات زیربنایی، تعمیر و پروانه توسط این صندوق پوشش داده می‌شود و یک نوع مبدل و تسهیل کننده بین قیمت واقعی این خدمات و توانایی خانوارهاست و در واقع توان خانواده‌ها برای تامین مسکن را تقویت می‌کند.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم درخصوص اینکه برای ایجاد اشتغال نسل جوان چه برنامه‌ای دارد، گفت: یکی از مشکلات ما این است که هر موضوعی در کشور به وجود می‌آید تنها به فکر حل آن موضوع خاص هستیم و توجه نمی‌کنیم که اگر ریشه آن حل شود، همه مشکلات رفع خواهد شد؛ در اقتصاد بین‌الملل درآمد همه کشورها از بخش خصوصی است یعنی بخش خصوصی را تقویت می‌کنند تا درآمدزایی کند و درآمد دولت‌ها از این طریق تامین و کشور اداره می‌شود.
وی ادامه داد: حدود 60 سال است که در کشور درآمد نفتی ایجاد شده و بعد از این اتفاق،همه دولت‌ها احساس کردند که به بخش خصوصی بی‌نیاز هستند و واقعیت آن است که بستر لازم برای فعالیت و پیشرفت بخش خصوصی ایجاد نکردند.
محمودزاده با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب در قانون اساسی اقتصاد به سه بخش دولتی، تعاونی و بخش خصوصی آورده شده، اذعان داشت: اما تمام قوانین و مقرارت به نفع مدیریت و سهم‌ اقتصاد برای دولت است و تنها راه گریز برای تغییر وضعیت فعلی کشور که بحث اشتغال نیز در دل آن جای دارد، باید قوانین و مقررات را به نفع اقتصاد مردمی تغییر دهیم؛ اگر دولت‌ها زمانی می‌توانستند به لحاظ درآمد نفتی، روی فعالیت غیردولتی چشم ببندند، امروز دیگر این امر امکان‌پذیر نیست و این مهم دیگر یک انتخاب نیست بلکه مجبور هستیم که به این سمت حرکت کنیم.
وی با تاکید بر اینکه باید شرایط حضور مردم در اقتصاد به صورت عمومی ایجاد شود، گفت: آن چیزی که من اشاره کردم در قالب فعالیت تعاونی‌ها و شرکت‌های سهامی عام، همه مردم جامعه و خانوارها می‌توانند در آن عضویت پیدا کرده و از محل فعالیت‌ و اقتصاد این مجموعه‌ها بتوانند اقتصاد دومی را ایجاد کنند و این مهم کلید این راه است‌.
محمودزاده در ادامه یادآور شد: در اصفهان شاخص‌های برای ایجاد اشتغال وجود دارد که به آن توجه نشده و به طور مثال بخش معدن؛ استان اصفهان در سطح کشور بیشترین معدن دارای پروانه را دارد اما در زمینه برداشت معادن در رتبه پنجم هستیم و سالانه حدود 49 میلیون تن از معادن اصفهان برداشت می‌شود در صورتی که این میزان تا 300 میلیون تن ظرفیت افزایش دارد، شرکت‌هایی که به آن اشاره کردم می‌تواند این اتفاق را محقق کند و در راستای آن هم در توسعه اصفهان یک تحول بنیادین به وجود خواهد آمد و هم خانوارها صاحب درآمد دومی شوند. ما مجبور هستیم برای رفع انسداد مسیرهای توسعه اصفهان مجبور هستیم که مسیرهای جدیدی را ایجاد کنیم.
وی با بیان اینکه بیش از 600 شرکت دانش‌بنیان در استان اصفهان فعال هستند، گفت: این شرکت‌ها به تائید معاونت علمی ریاست جمهوری رسیده و سال گذشته حدود 9 هزار نفر شاغل در این شرکت‌ها فعال بودند و حدود 20 هزار میلیارد تومان گردش مالی داشتند و همچنین این شرکت‌ها محصولات‌شان را به 40 کشور صادرات کردند که این میزان معادل 54 میلیون دلار بود، این ظرفیت منحصر به فرد است و می‌توان برای وسعه اصفهان را روی موضوعات گردشگری، شرکت‌های دانش‌بنیان، معادن برنامه‌ریزی کرد.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان اصفهان امروز ششمین استان پیر کشور است، خاطرنشان کرد: استان اصفهان در جمعیت زیر 15 سال رتبه 25 کشور را دارد و در جمعیت 15 تا 24 سال در رتبه 28 کشور ایستاده است، همچنین در رشد پس‌انداز بانکی در رتبه 20 کشور قرار داریم و در زمینه ازدواج در رتبه 27 کشور قرار گرفته‌ایم و برای رفع این تهدیدها، باید آن فرصت‌هایی را که بیان کردم، فعال کنیم و رویکرد مجموعه مدیریت استان باید در جهت ایجاد کردن فضای توسعه جدید باشد تا در امتداد آن اشتغال و کسب درآمد نیز ایجاد شود و مردم نجات یابند.
وی با بیان اینکه اقتصاد در اسارت دولت است، افزود: مجلس باید اقتصاد را از اسارت دولت خارج کند و آن را به مردم بسپارد، ما اجازه نمی‌دهیم که مردم کار کنند و با وجود 4 میلیون نفر بازنشسته، چهار و نیم میلیون نفر کارمند و حدود 50 تا 60 میلیون نفر یارانه‌بگیر، مردم را حقوق بگیر کرده‌ایم و متأسفانه سطح زندگی مردم نیز مطلوب نیست درصورتی که هزاران فرصت توسعه در کشور وجود دارد.
محمودزاده با اشاره به تجربه بورس گفت: مردم برای سرمایه‌گذاری در این فضا اعتماد ندارند؛اگر مجلس با قوانین سرمایه مردم را تضمین کند ما می‌توانید یک اقتصاد پویا ایجاد کرده و یک قدرت اقتصادی مشارکتی_اجتماعی را وارد اقتصاد کشور کنیم و کشور متحول خواهد شد.