آب انتقالی از ماندگان ابتدا به سمیرم و سپس به شهرضا و دهاقان داده می شود و باقی مانده به چم‌آسمان منتقل شود

میرزایی نامزددوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در نشست خبری که به میزبانی خبرگزاری تسنیم برگزار شدبا اشاره به پروژه‌ انتقال آب بن-بروجن عنوان کرد: تخصیص آب بن-بروجن در سال 1390 انجام شده است که بنده در آن زمان در مجلس شورای اسلامی حضور نداشتم؛ اگر فکر می‌کنید که این پروژه در آبان ماه 1402 افتتاح شده اشتباه می‌کنید زیرا این پروژه در سالیان قبل از پایین‌دست رودخانه از محل فارسان آب برداشت می‌کرده و مسیر طی شده است. بنده در سالیان گذشته قدم به قدم این مسیر را طی کرده و بررسی میدانی کرده‌ام.
وی در ارتباط با اقدامات خود در مجلس گذشته در راستای حل مشکلات اصفهان بیان کرد: در شب جلسه با آقایان محرابیان و وحیدی، بنده به همراه دکتر طغیانی و حجت‌الاسلام نقدعلی امضای برخی پروژه‌های مربوط به آب اصفهان را از این دو وزیر گرفتیم؛ فاز اول انتقال آب از دریا در بهار سال آینده انجام می‌شود تا مصرف آب صنعت از زاینده‌رود جدا شود.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: بنده در این پروژه شخصا بازدید میدانی انجام داده و در جهت افزایش بهره‌وری اقتصادی انتقال آب به اصفهان در این پروژه، پیشنهاداتی دادم که عملیاتی می‌شود.
وی ادامه داد: دو سال با وزیر نیرو و جریان موجود در کشور جنگیدیم؛ بنده در مقابل وزرا با صدای بلند بیان کردم که شما آب خرسان را برای استان‌های کرمان، یزد و چهارمحال و بختیاری اما به نام اصفهان می‌خواهید. در نهایت به این نتیجه رسیدیم که از آب‌های موجود در جنوب استان در محل ماندگان به واسطه لوله‌های درون استان، انتقال آب انجام شده و در چم‌آسمان تحویل داده شود.
میرزایی اضافه کرد: این موضوع پذیرفته شد و عملیات اجرایی آن نیز آغاز شده است و چند کیلومتر لوله‌گذاری آن نیز انجام شده است؛ از این خط لوله ابتدا به سمیرم و سپس به شهرضا و دهاقان آب داده شود و باقی مانده به چم‌آسمان منتقل شود.
وی با بیان اینکه در دو سال گذشته پمپاژ آب از تونل سوم کوهرنگ متوقف شده بود، گفت: امضای این طرح را از وزیر گرفتیم و در یک ماه گذشته پمپاژ آب از این تونل آغاز شده تا 50 میلیون متر مکعب آب از این طریق وارد زاینده‌رود شود.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجمع نمایندگان اصفهان در مجلس یازدهم از وزیر نیرو قول شفاهی و امضا گرفته است که پس از اتمام یخبندان، سد کوهرنگ سه نیز محقق شود.
وی در ارتباط با اقدامات انجام شده پیرامون آب شرب بیان کرد: تونل گلاب دو و تصفیه‌خانه در دولت قبلی پیگیری شده بود اما دو استریم تصفیه‌خانه در همین دوره عملیاتی شده و لوله‌گذاری تا نجف‌آباد انجام شده است و با ادامه پروژه خط پدافند غیر عامل آب شرب 14 شهرستان نیز تکمیل و نهایی می‌شود و ما دیگر دغدغه آب شرب را برای اصفهان نخواهیم داشت.
میرزایی با اشاره به معضل آلودگی هوا در اصفهان عنوان کرد: احیای سواحل مکران حل اساسی مشکل آب و هوای اصفهان است چون دو سیاست غلط شهرسازی و جانمایی غلط صنایع در دهه‌های گذشته منجر به مشکلات کنونی اصفهان شده است؛ نزدیک به دو میلیون مهاجر ایرانی و خارجی در استان اصفهان وجود دارد و این ناترازی جمعیتی و عدم تعادل تراکم جمعیت منجر به عدم دستیابی به هوای سالم و آب کافی حتی در صورت اجرای قانون هوای پاک می‌شود.
وی افزود: در قانون برنامه هفتم تصویب کردیم که به استان‌های توانمند از جهت اقتصادی و نیروی انسانی زمین تعلق بگیرد تا در دراز مدت ضمن جلوگیری از توسعه صنایع، آنها را به محض فرسودگی همراه با مهاجران به کنار دریای عمان منتقل کنیم تا موضوع آلودگی هوای اصفهان به صورت ریشه‌ای حل شود.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ارتباط با گردشگری در اصفهان عنوان کرد: به نظر می‌رسد بزرگترین مزیت اصفهان برای آینده در حوزه صنایع هایتک است زیرا بخش عمده‌ای از قشر بیکار ما تحصیلکردگان دانشگاهی هستند که در این زمینه می‌توانند فعالیت کنند؛ از طرفی این حوزه بدون آلاینده و مصرف آب ارزش‌افزوده چند برابری نسبت به صنایع دیگر دارد.
وی افزود: رویکرد ما در این زمینه حرکت به سمت صنایع هایتک است که در دانشگاه صنعتی و برخی شرکت‌های دانش‌بنیان اجرایی شده است.
میرزایی با اشاره به مشکل فرونشست در اصفهان تصریح کرد: برای حل این مشکل و جلوگیری از آسیب به بناهای تاریخی فریادها زدیم و تا پای استیضاح آقای ضرغامی پیش رفتیم؛ اگر این بحران حل نشود زمین منابع ملی و جهانی ما را خواهد بلعید.
وی در ارتباط با برنامه‌های خود در مجلس آینده گفت: ضمن توجه به اولویت‌های رهبر معظم انقلاب برای مجلس، تحقیق و تفحص از بانک‌های کشور در دستور کار ما قرار خواهد گرفت.

.