برگزاری مرحله پایانی نخستین مسابقات المپیاد فرهنگی ورزشی خانه‌های ورزش روستایی به میزبانی اصفهان

یکی از طرح‌های سال ۱۴۰۰ فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی با اهداف احیاء و ترویج بازی‌های بومی‌ محلی، استعدادیابی نوجوان روستایی و رشد و تقویت ورزش در روستاها برگزاری اولین دوره المپیاد خانه‌های ورزش روستایی ویژه نوجوانان دختر و پسر ۱۴ تا ۱۶ سال بود که در ۳ مرحله شهرستانی، استانی و کشوری طراحی شد.
به اینگونه که هیات‌های ورزش روستایی شهرستان‌های سراسر کشور مسابقاتی در رشته‌های تنیس روی‌میز، دارت، فوتبال‌دستی، طناب‌زنی و شطرنج در خانه‌های ورزش روستاها برای نوجوانان علاقه‌مند به این ۵ رشته برگزار کردند.
نفرات برتر هر روستا در مرحله شهرستانی با هم به رقابت پرداختند و ۵ نوجوان در ۵ رشته مذکور به مرحله استانی راه یافتند که پس از برگزاری مسابقات استانی ۵ شرکت‌کننده از هر استان برای حضور در مرحله قهرمانی کشور معرفی شدند.
این طرح از خرداد‌ماه امسال در سراسر کشور آغاز شد و پنجشنبه ۱۹ اسفند‌ماه مرحله قهرمانی کشوری این مسابقات به میزبانی هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان اصفهان برگزار می‌شود.

شرکت‌کنندگان در مرحله پایانی مسابقات اولین المپیاد فرهنگی ورزشی خانه‌های ورزش روستایی ( قهرمانی کشور ) در دو گروه بانوان و آقایان رده سنی ۱۴ تا ۱۶ سال، در پنج رشته‌ دارت، فوتبال دستی، تنیس روی‌میز، طناب زنی و شطرنج، روز پنجشنبه ۱۹ اسفندماه ساعت ۹ صبح به میزبانی هیات ورزش روستایی استان اصفهان به رقابت خواهند پرداخت.
راه یافتگان استان اصفهان از شهرستان‌های شهرضا، نجف‌آباد، فریدن، کاشان، لنجان، برخوار و نطنز در مسابقات اولین المپیاد خانه‌های ورزش روستایی (قهرمانی کشور) حضور خواهند یافت.
شرکت کنندگان از استان‌های گیلان، زنجان، قم، اردبیل، خراسان رضوی، کهکیلویه و بویراحمد، گلستان، بوشهر و فارس بعد‌از ظهر امروز چهارشنبه ۱۸ اسفندماه پس از ورود به شهر اصفهان در خوابگاه اردوگاه شهید بهشتی شهر ابریشم (آقایان) و خوابگاه اردوگاه شهید بهشتی کوی امام اصفهان (بانوان) اسکان داده می‌شوند.
گفتنی است، مسابقات آقایان در سالن پوریای ولی اردوگاه شهید بهشتی شهر ابریشم و بانوان در ورزشگاه پیروزی اصفهان برگزار می‌شود.