رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان مطرح کرد: برگزاری کارگاه گردشگری هنری کتیبه‌های شاخص اصفهان

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: معرفی آثار خطی و کتیبه‌های منصوب در بناها و در مرحله بعد کارگاه خط و خط‌نگاری در مسجد جامع، در کارگاه‌های آموزشی‌-گردشگری هنر برگزار خواهد شد.

علیرضا مساح اظهار کرد: اداره گردشگری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری با همکاری دانشگاه اصفهان، اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی گردشگری هنر با تاکید بر کتیبه‌های شاخص موجود در بناهای تاریخی شهر کرده است.
وی افزود: یکی از بهترین فضاهایی که می‌توان آثار قدیمی و خطی را در آنها مشاهد کرد مساجد است که خوشنویسان سعی می‌کردند آثار خطی خودشان را در این اماکن مقدس عرضه کنند و به نمایش بگذارند.
رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تصریح کرد: مسجد جامع اصفهان از جمله برجسته‌ترین اماکن مقدسی است که آثار خطی و کتبیه‌های ماندگاری دارد. مساجد شیخ لطف‌الله، امام و جامع عباسی هم دارای کتیبه‌های دیدنی و کم‌نظیری است.
وی با اشاره به اینکه خطاطان هر دوره آثارشان را به همراه امضای هنری در مساجد ثبت می‌کردند و به یادگار می‌گذاشتند، ادامه داد: اصفهان مهد هنر خوشنویسی است و تلاش ما در مجموع اداره گردشگری شهرداری اصفهان بر این بوده است که این مرحله به آثار تاریخی از دریچه خط نگاه کنیم.
مساح تاکید کرد: بازدید از مسجد جامع اصفهان در تاریخ بیست‌وششم آبان‌ماه خواهد بود. همچنین بازدید از مسجد شیخ لطف‌الله، مسجد امام و مسجد مقصودبیگ در سوم آذرماه از ساعت ۱۳:۳۰ تا ۱۶:۳۰ خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند برای حضور در این رویداد با شماره ۰۹۳۰۷۵۶۳۲۱۵ تماس بگیرند و ثبت‌نام کنند.
وی افزود: ظرفیت ثبت‌نام در این رویداد ۶۰ نفر است که در حال تکمیل شدن است. دو تن از استادان دانشگاه هنر در بخش خط و گردشگری راهنمای این کارگاه هستند.
رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان هدف از اجرای این کارگاه‌های آموزشی اهمیت گردشگری هنری دانست و گفت: معرفی آثار خطی و کتیبه‌های منصوب در بناها و در مرحله بعد کارگاه خط و خط‌نگاری در مسجد جامع برگزار خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: ندا ترابی در قسمت گردشگری و آقای خسروی در بخش خوشنویسی در این کارگاه‌ها ارائه بحث خواهند داشت و به حاضران در رابطه با کتیبه‌ها و بناها توضیحاتی ارائه خواهند داد.