بازدید اصحاب رسانه از شرکت صنایع دستی “آقاجانی”؛ فعالیت 85 نمایندگی در داخل کشور و 8 نمایندگی در خارج کشور/ تولید محصولات برای بازار خارجی را متناسب با بازار هدف دنبال می‌کنیم

معاون شرکت صنایع دستی آقاجانی با با بیان اینکه این گروه بزرگ ترین مرکز تولید صنایع دستی در خاورمیانه است، گفت: صنایع دستی آقاجانی 85 نمایندگی در داخل کشور و 8 نمایندگی در خارج کشور دارد و تولید محصولات برای بازار خارجی را متناسب با بازار هدف دنبال می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طبیعت گردشگران، علی اکبری در حاشیه بازدید خبرنگاران از کارخانجات برند صنایع دستی آقاجانی که به همت اداره گردشگری شهرداری اصفهان برگزارشد، با بیان اینکه این گروه بزرگ ترین مرکز تولید صنایع دستی در خاورمیانه است، اظهار کرد: این شرکت از سال ١٣٨٢ با پنج نفر پرسنل و با چهار طرح آغاز به کار کرده است که امروز با اشتغال مستقیم و غیرمستقیم برای دو هزار و 500 نفر بیش از ١٦٠ مورد طرح تولید می کند.
معاون شرکت صنایع دستی آقاجانی با بیان اینکه بزرگ ترین فروشگاه صنایع دستی اصفهان توسط این برند ایجاد شده است، تصریح کرد: کارخانه این برند از سال 1400 در زیربنای سه هزار متر مربع برای توسعه فعالیت ها شروع به کار کرده است.
وی با بیش از دو هزار و 500 نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم در این مجموعه فعالیت می کنند، خاطرنشان کرد: این برند تولیدکننده صنایع دستی افتخارات زیادی کسب کرده که از جمله عنوان کارافرین برتر جوان کشور و اولین نشان استاندارد فیروزه کوبی کشور است.
اکبری با بیان اینکه ما صفر تا صد کار را خودمان پیگیری کرده ایم، عنوان کرد: بر همین اساس ما در سال جاری کارخانه تولید مس را راه اندازی کردیم و حاضر به ارائه تولیدات خود به سایر تولیدکنندگان هستیم.
معاون شرکت صنایع دستی آقاجانی با بیان اینکه کلیه پرسنل این مجموعه براساس اداره کار جذب و دارای بیمه تامین اجتماعی هستند، گفت: ما تلاش کردیم زنان بی سرپرست و بدسرپرست را از مناطق محروم جذب کنیم؛ همچنین در زندان مرکزی اصفهان هفت سال کارگاه فیروزه کوبی راه اندازی کرده ایم و همچنین ٣١ نفر تحت پوشش کمیته امداد جذب کردیم.
معاون شرکت صنایع دستی آقاجانی ادامه داد: ما در منطقه جرقويه و در مناطق کم آب کارگاه راه اندازی کرده و در این راستا ٢٠٠ نفر اشتغال زایی داشته ایم.
فعالیت شرکت صنایع دستی آقاجانی در عرصه تخصصی نیکوکاری اشتغال
وی با اشاره به فعالیت های این کارخانه در عرصه تخصصی نیکوکاری اشتغال، گفت: در مرکز شاخص نیکوکاری تخصصی اشتغال به عنوان یک مرکز جهادی در استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان فعالیت می کنیم و از هنرهای آن ها در راستای فعالیت های خود استفاده می کنیم.
اکبری پیرامون همکاری این برند با سایر تولیدگنندگان خرد اصفهان، خاطرنشان کرد: مجموعه آقاجانی به خاطر کیفیت تولید و ضمانت ١٠ ساله و حفظ برند محصولات سایر تولیدکنندگان ذیل برند خود به فروش برسانیم.
معاون شرکت صنایع دستی آقاجانی پیرامون تورهای گردشگری از این کارخانه، عنوان کرد: ما بازدیدکنندگان مختلفی از کشورهای جهان و داخل کشور داشته ایم.
صنایع دستی آقاجانی 85 نمایندگی در داخل کشور و 8 نمایندگی در خارج کشور دارد
مرجان استرکی، مدیر تولید صنایع دستی کارخانه آقاجانی در ادامه این نشست با بیان اینکه ١٦ کارگاه تولیدی داریم که سعی کردیم تمام افراد را از افراد جوان و قشر ضعیف جامعه تامین کنیم، گفت: در این کارخانه روزانه ٨٠٠ تا ١٠٠٠ قطعه تحویل بازار می شود که به دو فروشگاه وی ای پی اصفهان و تهران و نمايندگي ها ارسال می شود.
وحید زمانی با بیان اینکه در حال حاضر ٨٥ نمایندگی در سراسر کشور داریم که از این تعداد ١٦ نمايندگي در استان اصفهان است، خاطرنشان کرد: این شرکت همچنین در راستای صادرات محصولات خود 8 شعبه در خارج از کشور راه اندازی کرده که شامل دو استرالیا، دو نمایندگی چین، نمایندگی کویت، دبی، ترکیه و به تازگی قطر است.
تولید محصولات برای بازار خارجی را متناسب با بازار هدف دنبال می‌کنیم
مدیر بازرگاني کارخانه آقاجانی با بیان اینکه تولید محصولات برای بازار خارجی متناسب با بازار هدف بوده است، عنوان کرد: ما در بازار داخلی و خارجی توانایی افزایش تولید را داریم و محصولات جدیدتری داریم که به زودی تولید می شوند که جز سبد خرید خانواده ها خواهد بود
زمانی برای حضور در بازارهای اروپا، گفت: مجموعه آقاجانی در حال حاضر به این بازار صادرات دارد اما نمايندگي رسمی نداریم و یک سری محصولات خاص را از مجموعه تولیدات خود را صادر می کنیم.
وی در پایان گفت: البته به دنبال راه اندازی یک شعبه لندن خواهیم بود که متناسب با بازار هدف در حال تولید برنامه ریزی برای این منطقه هستیم.