خانه بهشتیان در اصفهان اماده پذیرای از گردشگران میباشد

در ضلع شمال غربی سبزه میدان و در بازاری که از مقابل مسجد جامع عتیق می گذرد، محله ای موسوم به جماله کله قرار دارد که در ابتدای ضلع شرقی آن گذری به همین نام دیده می شود. در ابتدای ضلع شمالی کوچه مزبور بناهای ارزشمندی چون حمام و عصارخانه شیخ بهایی از عهد صفوی و در مقابل خانه خاطره انگیز استاد زنده یاد عباس بهشتیان (اصفهان شناس )که احتمالا قدمت آن به پیش از دوره قاجاریه برمی گردد، قابل مشاهده است. زنده یاد بهشتیان پیش از درگذشتش به سازمان میراث فرهنگی پیشنهاد داده بود تا خانه تاریخی اش را که بخشی از آن متعلق به دوران قاجار و بخشی مربوط به دوران صفوی است، به ثبت برساند تا از تخریبش جلوگیری شود بنابر این خانه بهشتیان در سال 1362 ثبت میراث فرهنگی اصفهان گشته است.
این خانه به مرحوم عباس بهشتیان اصفهان شناس محقق معاصر تاریخ و مواریث فرهنگی اصفهان تعلق داشته و در یکی از محلات قدیمی مجاور بازار بزرگ شهر به نام جماله قرارگرفته است .از قرار  این بنا در حدود 2000 سال قبل و اندکی بعد توسعه یافته و تکمیل شده است.
ظاهر خانه نیز انتساب آن به اوایل دوران قاجار را تایید میکند اما برخی خصوصیات در تزئینات و نما ها دارای رنگ و بویی از اواسط و اواخر آن دوران است و از تغییرات خانه در زمان های متأخر حکایت میکند.
خانه در زمره خانه های طبقات متوسط جامعه آن زمان به صورت چهار طرف ساخته شده که دو طرف آن یک طبقه و دو طرف دیگر دو طبقه است است.
خانه بهشتیان اصفهان بعد از مرمت و بازسازی در اسفند 1401 آماده بهربرداری شد و هم اکنون پذیرای میمهامان نوروزی در بخش اقامت، کافه و رستوران می باشد
اصفهان / خیابان عبد الرزاق/کوچه حمام شیخ بهایی /خانه بهشتیان